Förslag till nästa värld

DeletedUser

Guest
Hastighet: 3.0
Enhetshastighet: 3.0
Nattbonus: inaktivt (Är trött på natt bonusen)
Nybörjarskydd: 7 dagar
Alliansgräns: 40 per allians
Erövringssystem: Revoltbasserat
Moral: Inaktiverat (Ogillar moralen) Alla ska ha 100% moral mot vem som helst.
Handelshastighet: Standard
Gudar: Alla gudar


här har vi en snabb värld med mindre allianser. Man kan väll inte sätta stopp för familje allianser. Hoppas inte det iaf.

Ingen moral och ingen natt bonus rena dröm världen.


Hoppas de går igenom och att alla tycker om de här instälningarna :)
 

DeletedUser378

Guest
Förslag till inställningar för nästa server får du lämna i den officiella tråden som kommer upp när servern börjar närma sig.
 

DeletedUser

Guest
Har så mycket att klaga på men jag lovar finns saker jag gillar i det här spelet ;)
vet inte om detta är rätt ställe att skriva på....

Börjar simpelt, tror många håller med här
1: Ta bort moral för icke nystartade spelare (efter en tid eller efter en viss storlek)
2: Gör lyckan till +/- 10-15%
-------------------------------------------------
och lite mer personliga önskningar
3: Ta bort så Storm på Havet inte kan sänka KS! eller ta bort Rening från världar med Artimes
4: Ordna balansen i en väldeffad stad (10.000 Brandskepp ska i min mening kunna slå ut 10.000 birems)
4b: samma sak fast för Mark fast kanske bara sänka murens försvarsvärde lite
4c:Alternativt ta bort försvarsbunusen helt och gör muren till typ en andra Milis men (typ en full mur motsvarar en full stad med förvar "alla sorts vapen" och går upp igen en viss tid efter staden blivit tömd)
5: Anfall speciellt Brandskepp ska gå betydligt snabbare att bygga än birems om inte det ordnas med punkterna över...

Kort vill jag att Grepolis ska belöna anfallande spelare mer än dom som bara försvarar sig
(grepolis är i min mening väldigt bra balanserat i starten av en värld men blir snabbt för lätt att sitta trygg i sina städer)

Min lilla åsikt iaf. kanske fler som tycker nått liknande :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Har så mycket att klaga på men jag lovar finns saker jag gillar i det här spelet ;)
vet inte om detta är rätt ställe att skriva på....

Börjar simpelt, tror många håller med här
1: Ta bort moral för icke nystartade spelare (efter en tid eller efter en viss storlek)
2: Gör lyckan till +/- 10-15%
-------------------------------------------------
och lite mer personliga önskningar
3: Ta bort så Storm på Havet inte kan sänka KS! eller ta bort Rening från världar med Artimes
4: Ordna balansen i en väldeffad stad (10.000 Brandskepp ska i min mening kunna slå ut 10.000 birems)
4b: samma sak fast för Mark fast kanske bara sänka murens försvarsvärde lite
4c:Alternativt ta bort försvarsbunusen helt och gör muren till typ en andra Milis men (typ en full mur motsvarar en full stad med förvar "alla sorts vapen" och går upp igen en viss tid efter staden blivit tömd)
5: Anfall speciellt Brandskepp ska gå betydligt snabbare att bygga än birems om inte det ordnas med punkterna över...

Kort vill jag att Grepolis ska belöna anfallande spelare mer än dom som bara försvarar sig
(grepolis är i min mening väldigt bra balanserat i starten av en värld men blir snabbt för lätt att sitta trygg i sina städer)

Min lilla åsikt iaf. kanske fler som tycker nått liknande :)
Jag tycker att det lät ganska bra Perg.
 

DeletedUser

Guest
4: Ordna balansen i en väldeffad stad (10.000 Brandskepp ska i min mening kunna slå ut 10.000 birems)
[

Bra förslag generellt. Man kanske skulle ha en stacking penalty på byar som är superdeffade. Jag menar, 10.000 biremer i en 'ruta' på havet låter som trångt och dom får säker problem att manövrera. Alt så borde man kunna sätta ihop 'samlingspunkter' för en flotta vid anfall där man samlar alla sina attacker i en attack och seglar vid angiven tidpunkt.
 

DeletedUser

Guest
Bra förslag generellt. Man kanske skulle ha en stacking penalty på byar som är superdeffade. Jag menar, 10.000 biremer i en 'ruta' på havet låter som trångt och dom får säker problem att manövrera. Alt så borde man kunna sätta ihop 'samlingspunkter' för en flotta vid anfall där man samlar alla sina attacker i en attack och seglar vid angiven tidpunkt.
Men då blir det lätt och tajma, eller rättare sagt, man behöver inte tajma. dessutom om jag förstår rätt vad du menar så har alla städer olika sträckor att åka och därför tar det olika tid att komma fram och med det måste man skicka trupperna vid olika tillfällen.
 

DeletedUser

Guest
Flottan som ligger närmare behöver inte segla i full hastighet, vilket gör det möjligt att landa samtidigt som en flotta som ligger närmare. Alt så kan man samla all flotta i en stad och anfalla därifrån.
 

DeletedUser378

Guest
Flottan som ligger närmare behöver inte segla i full hastighet, vilket gör det möjligt att landa samtidigt som en flotta som ligger närmare. Alt så kan man samla all flotta i en stad och anfalla därifrån.

Detta är inte ett koncept som kommer att genomföras då det totalt raderar planen med hur anfalls/krigs funktionen ska fungera.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 

DeletedUser

Guest
Då borde det finnas en "sacking penalty" på hårt försvarade byar. En hård försvarad by får idag indirekt en bonus ju mer trupp som står där, se punkt 4 från Perg.
 

DeletedUser

Guest
Har så mycket att klaga på men jag lovar finns saker jag gillar i det här spelet ;)
vet inte om detta är rätt ställe att skriva på....

Börjar simpelt, tror många håller med här
1: Ta bort moral för icke nystartade spelare (efter en tid eller efter en viss storlek)
2: Gör lyckan till +/- 10-15%
-------------------------------------------------
och lite mer personliga önskningar
3: Ta bort så Storm på Havet inte kan sänka KS! eller ta bort Rening från världar med Artimes
4: Ordna balansen i en väldeffad stad (10.000 Brandskepp ska i min mening kunna slå ut 10.000 birems)
4b: samma sak fast för Mark fast kanske bara sänka murens försvarsvärde lite
4c:Alternativt ta bort försvarsbunusen helt och gör muren till typ en andra Milis men (typ en full mur motsvarar en full stad med förvar "alla sorts vapen" och går upp igen en viss tid efter staden blivit tömd)
5: Anfall speciellt Brandskepp ska gå betydligt snabbare att bygga än birems om inte det ordnas med punkterna över...

Kort vill jag att Grepolis ska belöna anfallande spelare mer än dom som bara försvarar sig
(grepolis är i min mening väldigt bra balanserat i starten av en värld men blir snabbt för lätt att sitta trygg i sina städer)

Min lilla åsikt iaf. kanske fler som tycker nått liknande :)

kan inte annat än hålla med...även om jag iofs vill ha kvar stormen på havet som blåser bort ks ;-)
och artemis rening vill jag också ha kvar... men i övrigt håller jag nog med Perg till 100%
alldeles för stor bonus för defensiva byggare bobs... finns sim city-liknande spel för dom som vill ha sin skyddade verkstad... krigsspel ska belöna offensiva spelare
 

DeletedUser

Guest
Flottan som ligger närmare behöver inte segla i full hastighet, vilket gör det möjligt att landa samtidigt som en flotta som ligger närmare. Alt så kan man samla all flotta i en stad och anfalla därifrån.

jag tycker också att man "självklart" borde kunna bunkra upp båtar och marktrupper i en friendly stad, och anfalla därifrån
för så gick det ju trots allt till på antikens dagar... och en flotta måste ju rimligen kunna segla offensiva krigsuppdrag från en egen hamn...även om det inte är specifikt hemmahamnen...
 
Topp