Förslag på förändring av ö-uppdragen

DeletedUser

Guest
Har funderat lite kring det här med uppdragen och att det lätt blir orättvist i början av en värld. Visst det påstås att det skulle balanseras så att alla spelare får ungefär samma uppdrag och därmed möjlighet till samma belöningar men efter att ha spelat lite mer än en vecka på Nu så märks det ändå att det skiljer en hel del mellan vad olika spelare får. De spelare som får lojalitetsbuff och byggbuffar får av naturliga anledningar en snabbare start och då spelar det egentligen ingen roll om en annan spelare får dessa buffar fast någon dag senare då det bland de aktivaste spelarna redan skapats ett avstånd som inte går att ta igen.

Mitt förslag är därför följande.
Uppdragen ligger kvar som de är så det blir lite variation på vad man ska göra.
Belöningarna däremot ändras så att man istället tjänar poäng, låt oss kalla dom zigvards för att ha ett neutralt arbetsnamn.
Dessa zigvards använder man sedan i en shop liknande de som funnits vid olympiska spelen/påsk mm där man för sina zigvards kan köpa de bonusar man idag får tilldelade till sig i uppdragen. På så sätt kan man få lite mer taktik bakom det också då det inte bara är turen som avgör (och jag kan slippa sitta där och gråta över att jag dag 2 får 6st gunstbonusar i rad) utan du kan välja vilken bonus som passar dig bäst i den situation du befinner dig i just då.
Meningen är också att priset ska variera på de olika buffarna för att spegla hur pass användbara de är. Detta kan man även ha så att priset på vissa buffar stiger ju längre världen pågår medan andra sjunker då de inte är lika åtråvärda längre.

Tankar, åsikter och liknande mottages med glädje.
 

DeletedUser2832

Guest
Detta låter som en bra ide :)
Mycket bättre än att lägga 3k sten på ett par hopliter :c
Något som kanske ska kosta lite extra mycket men ändå finnas kan väl vara KuP? :)
 
Topp