Förkorta tiden på Teaterspel

DeletedUser285

Guest
1. Tänk igenom idéen noga, skriv ner småpunkter (Gör gärna en mindmap) som du sedan kan jobba dig vidare ifrån.
OK

2. Ta småpunkterna från din mindmap (Lägg gärna upp din mindmap på forumet också) och skriv ner detaljerna per punkt du utfört. (Vad är funktionen, vad utför den, till vilken nytta är den.)
Måste jag? :/

3. Skriv ett användarkoncept. Vad kommer användaren ha för nytta av denna specifika funktion och vilken typ av användare kommer använda funktionen.
JAJA!!

4. Skisser är A och O. Det är lättare för oss att jobba utifrån en skiss som en användare har gjort. I själva verket kan mycket text om koncept skippas om man har gjort i ordning en ordentlig skiss.
I will think about this..

5. Skriv ner övriga detaljer. Länkar eller bara där du har plockat lite inspiration och så vidare.
Bara att komma hem till mig på en öl ;)

Så efter att ha läst dessa väldigt viktiga punkter ska jag nu försöka förklara mig så enkelt som jag bara kan.
I sak handlar det om att förkorta tiden även på Teaterspelen, varför?
Ja det ska jag försöka förklara snart.

Bakgrundsfakta:
För ungefär ett år sen så förkortade man ner tiden kraftigt för OS (KP som man betalar 50 guld för) från samma tid som Teaterspelen hade till den tiden det tar att göra en stadsfest.
Något som jag personligen egentligen inte har något problem med, Innogames är ett vinstdrivande företag som räknat ut efter 2 år att oj sänker vi tiden för os kanske vi kan tjäna mer pengar på det (den som satte tiden från början va nog inte den skarpaste kniven i lådan) och alla som är pojken med guldbyxorna jublade och satte igång att göra OS-spel.
Det gjorde dock i min syn spelet lite obalanserat, många spelare som knappt hade någon KP hade plötsligt väldigt många städer och SF (stadsfester) kunde inte bara vara svaret på detta, så något måste ändras för att kanske inte jämna ut men iaf hjälpa dem som inte vill slösa guld på OS.

Teaterspel:
En för mig just nu oanvändbar KP (Kulturpoäng) resurs då jag inte anser det ekonomiskt försvarbart att ha en byggnad vars enda uppgift är att få fram kp som tar 5 gånger så lång tid som en SF. så man kan lätt säga att det är den byggnad i spelet som är minst viktig som det är just nu. Det finns säkert spelare idag som aktivt bygger dessa idag för att använda dem till TS(teaterspel) det vet jag då jag tagit flera sådana städer och på äldre världar orkar jag inte riva dem, men som jag sa personligen skulle jag aldrig bygga dem så som de fungerar idag pga tiden för sf.

Förändring:
Mitt förslag på förändring är inte att minska tiden till samma tid för SF utan till en tid som är dubbel mot SF. Dvs på eta (speed 4.0) skulle en stad (om man maximerar KP) på ett dygn kunna dra in 4 SF och 2 TS, detta kommer iof kanske inte att kunna ske men möjligheten finns. snarare skulle en stad kunna generera 2-3 SF och 2 TS ist som idag generera 3-4 SF.
Förändringen kommer fortf göra så att de som Guldar fram OS kommer fortsätta göra det (kanske inte i samma utsträckning men jag tror inte det är av avgörande vikt).

Övrigt:
Då vi snabbt kommer upp i en kamp om att ha kp brist konstant (lider av den personligen på alla servrar jag spelar på) så är detta ett sätt att minska problemet på i långa loppet för flera av oss som inte Guldar fram OS, man kan även se detta som ett sätt att få servrar att va levande längre. Idag är det många som slutar just pga jakten efter KP till nästa stad är för tråkig för att man ska fortsätta. Så i långa loppet kanske detta är ett sätt för innogames att tjäna mer pengar på sina spelare (detta något jag inte vet men är en tanke jag haft länge).
Finns även andra saker man kan göra för att förbättre kp jakten för spelare som vart ett tag på en server men det kan vi ta en annan gång :)

//Opeth
 

DeletedUser285

Guest
Tur att vi har en så aktiv ledare på GRepolis sverige..
Annars skulle vi nog inte komma någonstans..
Eller vad säger du Gaffel?
 

DeletedUser4

Guest
Tur att vi har en så aktiv ledare på GRepolis sverige..
Annars skulle vi nog inte komma någonstans..
Eller vad säger du Gaffel?

Din idé, kan sedan öppet diskuteras bland användarna. Om idéen är väl omtyckt, kommer Community Managern att ta idéen, jobba vidare på konceptet och sedan presentera det på engelska för företaget.

Ser gärna att fler kommenterar och tycker till på förslaget. =)
 

DeletedUser2204

Guest
Jo, jag tycker också att teaterfester tar for tok för långt tid och därför bygger jag inte heller den nödvändiga specialbyggnaden för det. Lite småroligt men jag måste tyvärr hålla med opeth och ja ännu roligare är att jag tycker att hans förlag är vettigt och genomtänkt.
 

DeletedUser

Guest
Eftersom teatern idag är i princip värdelös så hade det varit bra med en sänkning av tiden.
 

DeletedUser

Guest
Det skulle vara bra om man sänkte tiden på teaterspelen för då skulle man känna mer på att bygga teater, man skulle kunna dra ner tiden till ett dygn (24 timmar). Det tycker jag skulle vara lagom.
 
Topp