Förbättringar på .se

DeletedUser1978

Guest
Har nu spelat Dominationsvärld sen januari på Pella och har reflekterat lite under tiden.
Problemet på .se är fortfarande att det är för få spelare för att det ska bli dynamiskt.
En toppallians med handplockade medlemmar från de senaste två-tre världarna tar kommandot från början och sen är det en transportsträcka till slutet där toppalliansen tycker att resten av servern inte ställer upp till kamp ordentligt. (Utjatat tema)

Förbättringsförslag:

- 10 spelare per allians
- Efter 6-8 veckor ska det inte gå att lämna sin allians förutom om man nollas/spökas och startar om
- Inga förbund
 

DeletedUser3770

Guest
Jag kan inte annat hålla med om nuvarande formatet. Alliansgränserna måste kapas ordentligt för att det ska bli intressant under dominationseran. 10 vore väldigt intressant och skulle öppna för nya och intressantare krig än vad vi fått se på Pella.

Inga förbund och inte heller möjlighet att dela forum för att förhindra samarbeten mellan allianser, dock finns det inget sätt att stoppa det helt då det finns utomstående program, som Discord och Skype.

Däremot tycker jag inte om mittenförslaget. Sveken och eventuella ovissheter om var ens kamrater står ger i mitt tycke grepolis en viktig dimension.

I övrigt hade jag gärna sett:
- Kortare nybörjarskydd
- Ingen moral
- Kortare erövringstid
- Snabbare handelshastighet

Men allra viktigast om ni ska fortsatt satsa på domination på mindre länder är mindre allianser. Kritiskt viktigt att det inte blir stora allianser på nästa värld.
 

nogold

Active Member
Håller med
Mindre allis vore bra
Lite färre event hade inte skadat heller
Eventen förstör spelet ganska mycket
Förstår att inno vill tjäna pengar men i längden så gör man inte det då allt fler ser spelet som meningslöst och lägger ner
Just nu är det alltför få som spelar på svenska servers för att spelet ska bli intressant
Kanske man kan slå samman de nordiska för att få dem att överleva
 

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Det är sånt här jag vill ha reda på i diskussionstrådar för världar som denna:
https://se.forum.grepolis.com/index.php?threads/diskussion-värld-rethymnon.4822/

- 10 spelare per allians
- Efter 6-8 veckor ska det inte gå att lämna sin allians förutom om man nollas/spökas och startar om
- Inga förbund

- Som jag även skrivit i den tråden har vi tillslut fått tillåtelse för minde allianser, minimum kommer nu att vara 15 och jag kommer antagligen sätta alla framtida världar till 15.
- Citerar Storfjädern på den
Sveken och eventuella ovissheter om var ens kamrater står ger i mitt tycke grepolis en viktig dimension
- Inga förbund är inget vi kan göra något åt, det är något spelarna/allianserna i spelet får göra något åt i så fall.

I övrigt hade jag gärna sett:
- Kortare nybörjarskydd
- Ingen moral
- Kortare erövringstid
- Snabbare handelshastighet

- Vissa vill ha kortare och vissa vill ha längre, jag tror vi har en bra balans.
- Nyaste världen Rethymnon har inte moral så de som spelar den kan ju ge feedback om vi ska fortsätta köra utan moral.
- Du vill ha kortare men sätter jag den kortare kommer någon annan och klagar på att den är för kort.
- Den kan vi ta en titt på och se om vi ska göra den lite snabbare.

Kanske man kan slå samman de nordiska för att få dem att överleva
Tribal Wars och Tribal Wars 2 har redan slagits ihop med internationella och det kommer antagligen hända med Grepolis någon gång i framtiden också när spelar antalet blir för få.
 

docprometheus

Active Member
Utbilda dessa nya spelare, dela av oss kunskaper framför att erövra städer från mindre erfarna spelare.

Själv sitter man i en del massa samtal med nya, dessa nya säger "jag tycker spelet är roligt, men inte roligt när jag ständigt blir erövrade" Kollar man i div stats, ser man snabbt att betydligt erfarna spelare plockar städer av nya spelare (bekvämlighet framför att kriga på mot duktiga spelare och sedan titulera fram sig själv via spegeln med flest antal städer)

Vi har alltid val då vi alla vet från äldre servrar genomgår det otroligt mycket generationsskifte bland spelarna medan äldre skaffat, jobb, familjer, karriärer bla bla.

Är vi tålamod och är tillmötesgående och pedagogiskt dela av våra kunskaper, slipper vi möjligtvis dessa diskussioner kring moralen, begränsade antal per allians vid varje servrar bla bla.

Från mig personligen.. vi måste sluta vara egoistiska av oss ingame! Låt några servrar rulla på i utbildningssyfte och sedan möjligen får svenska servern världskartan fyllda uppåt 16 hav sedan kartan stod rätt stort i alfa-tiden.
 

jacoblilje

Active Member
en snabb belägringsserver på 15 i alliansgräns och utan moral hade varit dröm :D, belägring med moral på hade aldrig funkat med så små allianser då ett moralks skulle vara omöjligt att ta ut.
 

DeletedUser3770

Guest
- Vissa vill ha kortare och vissa vill ha längre, jag tror vi har en bra balans.
- Nyaste världen Rethymnon har inte moral så de som spelar den kan ju ge feedback om vi ska fortsätta köra utan moral.
- Du vill ha kortare men sätter jag den kortare kommer någon annan och klagar på att den är för kort.
- Den kan vi ta en titt på och se om vi ska göra den lite snabbare.

8h belägringstid har vi haft förr och de har väl funkat utmärkt.
 

jacoblilje

Active Member
8h belägringstid har vi haft förr och de har väl funkat utmärkt.

fast på en sådan värld hade väll ändå 6h varit roligare
smiley_emoticons_viking.gif
 

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Tror det är anledningen till att det inte går att låsa så man bara kan skicka assistans inom alliansen.
 

DeletedUser2937

Guest
En server där det inte går att köpa guld står högst upp på min önskelista. Det skulle garanterat bli en intressant server där dom nya (om det nu finns några) kommer få lite andrum från bankkorts krigarna:)
Kan inte tänka mig att inno går under ekonomiskt bara för att dom bjuder på en sådan server en gång om året.
 

Legondra

Active Member
Håller med dom flesta ovan, lägre allygränser och ingen moral är prio just nu. Moralen utnyttjas tyvärr fel, så ska den vara kvar föreslår jag att den försvinner efter ett tag, ex att man har en gräns som med nybörjarskyddet. Helst såklart helt bort som i ryth och tidigare servrar.

Tror ju tyvärr inte inno kommer dra ner på event, förstår att det är ett sett att få pengar av spelare. Men som tidigare nämnts så hade det varit roligt med färre, även här får mindre allianser det tufft då spelare guldar ut allt dom hinner från eventet.

Att kunna gulda fram fler sl dagar tycker jag man kan slopa, 42 är väl ändå tillräckligt? ;) och är man borta så länge kanske man inte ska spela just den servern. Att ha folk som trycker igång sl i 42+14 dagar gör bara att man kan blocka fi från att plocka städer. (Nu har det kanske inte lika stor betydelse mer när uv är borta, men ändå)
Tycker också som redans nämnts att jag gärna sett fler snabba världar, vart tog omega hastigheten vägen? :(

Gillar förresten uppdateringen om att man inte kan kpfeeda lika lätt, men varför inte göra det ännu strängare och lägga till några dagar innan man får full kp om man hoppar ur en allians? Nu är det bara att hoppa ur, få kp och in igen. Gör som med uv att man får vänta iaf 48h
 

jacoblilje

Active Member
En server där det inte går att köpa guld står högst upp på min önskelista. Det skulle garanterat bli en intressant server där dom nya (om det nu finns några) kommer få lite andrum från bankkorts krigarna:)
Kan inte tänka mig att inno går under ekonomiskt bara för att dom bjuder på en sådan server en gång om året.

det där kommer nog aldrig hände, player council på .en som hade direkt kontakt med representater ifrån inno blev nekade på iden om att öppna en server som kostar varje månad men där guld inte gick att köpa. Så går de inte med på något sådant lär de aldrig släppa en helt "kostnadsfri" server.. :(
 

DeletedUser914

Guest
bara det går att lösa så att man kan stötta belägringar så ;)
Belägring är inte riktig GP enligt mig ;)

FÖR revoltinställningar då:
Gör så att man inte kan anfalla alliansmedlemmar, och att man inte kan stödja spelare utanför alliansen. Om man lämnar en allians så ska man inte kunna joina en annan på 24 timmar. Exempelvis så kan ni göra att man kan gulda 50 för att korta ner tiden, ger er affärsidéer med gratis.
 

docprometheus

Active Member
Please... ge inte inno ännu mer idéer att kunna mjölka ut ännu mera slantar från pengapungen hos oss då dessa i Tyskland får tillräckligt massor av intäkter. (Dra gärna pm till mig ingame så kan jag berätta om det önskas)

Övrigt. Det var en jädrans (ledsen för verbal ordval från mig) gnäll om div inställningar och förbättringar. Fokusera istället mer på att få nya spelare trivas i spelet, lär upp dessa nya så är vi ännu fler till slut framför att köra över dessa nya och döda servern rätt omgående!
Vill man få förbättringar, måste man tänka långsiktigt framför att tänka på sig själv. Ha tålamod i två servrar, sedan sker det roligare stunder i svenska servrar.
 

jacoblilje

Active Member
Please... ge inte inno ännu mer idéer att kunna mjölka ut ännu mera slantar från pengapungen hos oss då dessa i Tyskland får tillräckligt massor av intäkter. (Dra gärna pm till mig ingame så kan jag berätta om det önskas)

Övrigt. Det var en jädrans (ledsen för verbal ordval från mig) gnäll om div inställningar och förbättringar. Fokusera istället mer på att få nya spelare trivas i spelet, lär upp dessa nya så är vi ännu fler till slut framför att köra över dessa nya och döda servern rätt omgående!
Vill man få förbättringar, måste man tänka långsiktigt framför att tänka på sig själv. Ha tålamod i två servrar, sedan sker det roligare stunder i svenska servrar.

För att vara någon som inte spelar på svenska grepolis har du bra mycket att komma med endå. Ser ut som att du vill att andra ska göra skitjobbet åt dig? du kan la börja som ett gått exempel nästa värld med en akademially som lär upp nya..
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif
 

docprometheus

Active Member
För att vara någon som inte spelar på svenska grepolis har du bra mycket att komma med endå. Ser ut som att du vill att andra ska göra skitjobbet åt dig? du kan la börja som ett gått exempel nästa värld med en akademially som lär upp nya..
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif

Istället för att bemöta denna väljer du förlöjliga allting. Då vet jag i fortsättningen att du är ingenting att ta allvar på allting då du väljer sopa undan allting och "apa" dig i forumet framför att försöka lösa så att svenska Grepolis skall leva igen. Är detta du vill ha så?

Kom med konkret synpunkt framför att apa dig!
 
Senast ändrad:

docprometheus

Active Member
Anledningen till jag skriver så... Vi alla behöver se och läsa i flera perspektiv... varför jo för det första jag ser i denna tråd, är det betydligt erfaren spelare som diskuterar förbättringar i denna tråd. Men övriga? Det jag kommenterar kan möjligtvis vara så att jag kommer in som "bollplank" och delge feedback som övriga inte riktigt vågar kommentera här i forumet?

Vill herr jacoblilje att jag håller käften till nästa gång, gör jag hemskt gärna detta då man bokstavligen är trött på att se klick "experter" tycka, anse utifrån deras egna intresse och "gillar" varandra (grupperingar) framför att försöka komma till kärnan och återuppliva Grepolis.

Förbättringar ligger inte hos klagomålet, förbättringar ligger inte hos Inno. Förbättringar ligger på att vi lockar hit ännu flera spelare.

Tack för mig och härefter kan ni fortsätta diskutera.
 
Topp