fältläger och belägring

DeletedUser1173

Guest
Sen så är det ju också så att när man ska anfalla en stad så får man välja mellan "anfall" och "starta revolt". Här tycker jag man ska lägga till "belägra". då belägrar man staden med sina trupper och det stöd som kommer från allierade till den belägrade staden måste då bryta igenom belägringen innan de når staden. Detta gör så att de som tänker erövra staden får lättare att göra detta samtidigt som spelet blir mer realistiskt. Samma sak med att man med sina skepp ska kunna blockera hamnen.

Bara en liten idé från mig :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Fältläger

Den som belägrar staden då? Hur ska han få in stöd? Man vill ju inte försvara sig själv med off-trupper.
 

DeletedUser1173

Guest
Nä det är en till sak som gör det mer realistiskt. Att även anfallaren måste skicka med försvarstrupper för att kunna hålla stöd borta från den belägrade staden. :)
 

DeletedUser

Guest
jag vet inte om det skulle gå att ordna men om det går så kan man väl ordna så att man t.ex. från enstad man har på en ö skickar ut trupper till en del av ön där ingen stad eller by finns. Här skulle trupperna sen bygga upp ett fältläger där man kunde hålla sina truper i väntan på order.

Jag ser ingen vinst på att man skulle göra så, vill du gömma trupper så kan du göra det hos andra, men att skicka dem till en annan ö. Ser ingen poäng att göra detta. Ogillar tyvärr förslaget.

Sen så är det ju också så att när man ska anfalla en stad så får man välja mellan "anfall" och "starta revolt". Här tycker jag man ska lägga till "belägra". då belägrar man staden med sina trupper och det stöd som kommer från allierade till den belägrade staden måste då bryta igenom belägringen innan de når staden. Detta gör så att de som tänker erövra staden får lättare att göra detta samtidigt som spelet blir mer realistiskt.

Bara två små idéer från mig :)

Att kunna belägra en stad från land och/eller kunna utföra en blockad på hamnen skulle vara mycket intressant utveckling av spelet. Gillar förslaget.
Tycker det är klart värt att diskutera mer i frågan.
 

DeletedUser1173

Guest
ja okej jag håller med att mitt första förslag är lite onödigt men det andra skulle vara grymt om det fixas:)
tar bort mitt första förslag nu men behåller det andra:)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser834

Guest
Jag tycker det skulle vara bra,men då måste det ju vara så att bondgården måste vara blockerad på något sätt så att man inte får befolkning till att bygga soldater.

Om du nu menar att försämra försvaret.annars låter det mysigt med några belägringar:)
 

DeletedUser1173

Guest
asså jag menas mest att när man belägrar staden så ska inga stöd kunna ta sig fram till staden från land utan att ta sig igenom belägringen först. Då blir det också svårt för anfallaren då man inte bara kan belägra på land utan också måste blockera hamnen så att försvararna inte får stöd via skepp:)
 

DeletedUser834

Guest
Det menas att man inte heller kan attackera en bondby heller.Man måste ha trupper för att paja belägringen.Då är jag med;)

P.s Det Måste finnas på ALFA!
 

DeletedUser1173

Guest
haha japp:) under en total belägring (belägring+blockad av hamn) så ska den försvarande stadens trupper inte kunna ta sig ut på något sätt förutom om de lyckas slå håll på belägringen. :)
 

DeletedUser1173

Guest
det hoppas jag med :) skulle vara grymt om de fixade detta:p
 

DeletedUser1173

Guest
Är det någon administratör som har tittat på detta eller? skulle gärna vilja veta om det går att genomföra :D
 

DeletedUser

Guest
En häftig idé må jag säga, dock så måste erövringstiden utökas mycket mer än vad den ligger på nu annars finns det ingen chans man kan försvara sig, alltså kritiskt för både stor som liten!
 

DeletedUser

Guest
Ni menar så som man tog över byar innan revoltsystemet kom?
 

DeletedUser

Guest
Känns som jag känner igen idéen, försvararen har en viss tid på sig att slå ut de belägrande soldaterna annars förloras staden. Hört det någonstans. Men det låter som en kul idé.

Men hur är det tänkt att man ska slå ut de soldater som håller i belägringen?
 

DeletedUser

Guest
schyyyyyyyysh kungen talar

Ja man får väl ha tillräkligt med trupper för att kunna döda vakterna runt staden som är under revolt?
 

DeletedUser

Guest
Känns som jag känner igen idéen, försvararen har en viss tid på sig att slå ut de belägrande soldaterna annars förloras staden. Hört det någonstans. Men det låter som en kul idé.

Men hur är det tänkt att man ska slå ut de soldater som håller i belägringen?

detta är erövning på alfa ;)
 

DeletedUser378

Guest
Det som ni vill införa i den här tråden är ju det gamla erövringsystemet.
Så är detta någonting som ni vill ha så se till att rösta fram det till inställningarna på nästa servern om ni nu inte vill göra ett försök att komma igång på alfa servern.

Funktionen erövring fungerar på följande sätt:
1.Du rensar ut hamn och stad på försvarande trupper.
2. Du anländer med ett anfall som innehåller ett ks och belägring av staden startas.
3. Allt försvar som nu kommer in till staden kommer att hjälpa erövraren.
4. För att nu rädda staden så måste du på ett eller annat sätt slå ut erövrarens ks.(antingen genom att rensa hamn eller stad helt)
 
Topp