Excelsior - All mighty

DeletedUser2878

Guest
Alliansen Excelsior bildades den 1/8-13 kl 23:46 utav Baron Thomaz, Kayz Denver och Muscles. Alliansen bildades efter att en av ovanstående alldeles obegripligt blivit sparkad från Blodsfränder. Obegripligt i alla fall för medgrundarna. Dessa två valde att hoppa av den allians vi ansåg hade fel eller ingen styrning och helt fel fokus på det stora hela. Vi bildade alliansen då mest som ett skydd för oss själva, en trepartsallians att få stöd i utifall Blodsfränder skulle få för sig att plocka tillbaka de poäng de ansåg sig ha förlorat i och med vårt utträde.

Så blev aldrig fallet, väldigt snart, faktiskt redan samma kväll, stod det klart att fler inspirerats av vårt utträde ur en allians som grävde sig allt djupare med egna skyfflar. Ansökningarna från Blodsfränder strömmade in till oss. Värt att notera är att vi aldrig eller väldigt sällan medvetet rekryterade från alliansen i fråga. Alla som tillslut kom till oss gjorde på helt eget bevåg ansökningar och när vi väl beslutat att köra på med Excelsior så påbörjade vi arbetet med att sålla hårt i ansökningarna, väldigt många fick ett tack, men nej tack. Vårt mål var att inte bli Blodsfränders B-lag och där kan vi konstatera idag att vi lyckades mycket bra.

Under denna period fick vi en del rapporter som berörde oss, märk väl att dessa rapporter oftast inte kom från de som gick över, utan från andra personer inom Blodsfränder. Vi såg en allt hätskare dialog kring vår allians och bland annat en ledare konstaterade att alla Excelsiors städer minsann tillhörde Blodsfränder.
Jag misstänker att denna allt hätskare stämning kom sig av att så pass många sökte sig till oss där de såg en framtid som var mer ljus och mer offensiv.

Vi började så smått förbereda oss på krig, vi insåg självklart att för eller senare kommer vi att drabba samman, det var oundvikligt.

Det var en mycket spännande tid, man ska komma ihåg att när vi startade dessa diskussioner var Blodsfränder med sin akademi mångdubbelt så stora som oss i antal medlemmar, poäng och städer.
Vi hade långa och många diskussioner om huruvida vi skulle slå till först eller avvakta. Under dessa långa diskussioner kom så den första aggressionen från samma ledare i Blodsfränder med den hårdföra retoriken, ett antal spionrapporter rasslade in på många av våra städer. Vi bestämde oss då för att köra. Det skall i sammanhanget nämnas att dessa spionrapporter klingade in hos oss samtidigt som vi belägrade en stad av Ministeken, tidigare medlem i BF Akademi och som stod under personligt skydd av Holysmoker, detta var vi inte medvetna om innan belägringen var igång.
Om jag minns rätt, brände Blodsfränder en hel del BS där.

Det visade sig vara ett bra beslut.

Samma dag som Ministeken erövrades den 19/8, erövrade vi tre städer från Blodsfränder och kriget var ett faktum. Vi låg på hårt den 20/8 tog vi en stad, den 21/8 tog vi två för att den 22/8 toppnotera med inte mindre än åtta (!) städer. En togs faktiskt från en medlem som blev sparkad eller valde att gå ur när belägringen var ett faktum.

Därefter har det rullat på, Blodsfränder fick se sig besegrade av utbrytarna med ett par medlemmar som inte varit in och vänt i deras allians.

Visst har vi haft ett gynnsamt läge för tillväxt, men det har vi skapat själva med hårt arbete från alla medlemmar. Vi har haft en väldigt liten omsättning, endast ett fåtal som lämnat, ett par felrekryteringar som justerats, men i det stora hela så har alltid hela alliansen hjälpt varandra.
För oss är det en självklarhet, men vi har sett så tydliga exempel på motsatsen i många av de allianser vi mött att vi får anse denna inställning som ganska sällsynt.

Excelsior fortsätter än idag att skriva historia och vi planerar inte att sluta här.

Jag ville skriva, det här får anses vara del 1, möjligen kommer det fler delar ur Excelsiors historiebeskrivning.
 

DeletedUser2672

Guest
Alltid intressant att se på saker ur andras perspektiv *småler*
 

DeletedUser2879

Guest
Höjer en nyöppnad tuborg i handen för min vän/spelkamrat/gud Muscles för en underbar läsning!
 

DeletedUser

Guest
Jag älskar dig muscle!!!!!! SÅ JÄLA BRA Ä DU FORTSÄTT KÄMPA!!!!!
 

DeletedUser

Guest
Ja det är ju inte så mycket att säga om. Blodsfränder har väl aldrig varit ett hot med deras helt inkompetenta ledning!
Och så har det alltid varit och kommer alltid att vara.

Jag ska höja ett finger i detta, Det är att holy är ganska så bäst!! ;-)
 

DeletedUser2878

Guest
Alltid intressant att se på saker ur andras perspektiv *småler*

Det håller jag helt med om, bidra gärna till historiebeskrivningen. Alla historier har så många olika sidor och infallsvinklar.

Höjer en nyöppnad tuborg i handen för min vän/spelkamrat/gud Muscles för en underbar läsning!

Den enda guden här är du, min vän!

Jag älskar dig muscle!!!!!! SÅ JÄLA BRA Ä DU FORTSÄTT KÄMPA!!!!!

Du vet att kärleken är besvarad :)

Ja det är ju inte så mycket att säga om. Blodsfränder har väl aldrig varit ett hot med deras helt inkompetenta ledning!
Och så har det alltid varit och kommer alltid att vara.

Jag ska höja ett finger i detta, Det är att holy är ganska så bäst!! ;-)

Ord och inga visor kompis :)

Tack för era trevliga reaktioner!
 

DeletedUser

Guest
Vem kunde ana att Blodsfränder skulle överleva Excelsior? :) En eloge till dom för det! De flesta skulle gett upp för länge sen. ;)

Allting har en ände men visst tusan var det lite rock ´n roll ett tag med Excelsior! :D Tack alla inblandade!
 

DeletedUser2672

Guest
Kan inte låta bli här Baronen, men jag jag jag! *hoppar upp och ner* Excelsior var en formidabel motståndare och förjävla envetna, men BF bestod i Theta och kommer även består i Mu och Nu :)

Hoppas dock att ni trivs i era respektive allianser nu efter en Excelsior era oväntat tagit slut :)
 
Topp