Etablad

  • Trådstartare DeletedUser2204
  • Start datum

DeletedUser2204

Guest
Etablad-Utgåva innan UV-tiden´

Då börjar vi med den första. En kämpe och ledare i sagittis familjen ture terror

1. En månad kvar innan underverken ska byggas. Vilken allians kommer går segrande ur byggandet?

Sagittis (naturligtvis)

2. Det har hänt mycket på ETA sedan det sista bladet. Vad tycker du om utvecklingen?

Tråkigt att Rokkoko försvann. Vid förra Eta-bladet trodde jag att Rokkoko skulle stå sig till slutet och slåss om segern.

3. Rokkoko har varit den ledanden alliansen en lång tid. Vilken spelare kommer du saknar mest?
¨
Death Queen, bland de som försvunnit. Madeinsweden naturligtvis, men hon finns ju kvar, om än inte i Rokkoko

4. Finns det någon spelare som du är imponerad av och varför?

SPQR för hans otroliga uthållighet och engagemang.

5. Vad är ditt personliga mål med ETA?

Vinna servern

6. Vad stör dig mest i grepolis? ;)

Inget speciellt just nu...

7. Har du någon gång funderat på att byta allians dvs. byta till fienden?

Absolut inte, men visst har man funderat på helt nya konstellationer. Sån't piggar ju alltid upp.

Till sist, en personlig fråga.

Hur lång tror du att du kan kämpa dig upp i rank?

30 kanske, om någon före mig lägger av. :D
 

DeletedUser2204

Guest
Trogna krigaren ifrån URSÄKTA och URSÄKTA IGEN. Theo Gonks!

1. En månad kvar innan underverken ska byggas. Vilken allians kommer går segrande ur byggandet?

Det blir kamp på mållinjen mellan Sagittis och Black Death - Elite med oss i URSÄKTA IGEN som starka runners up.
Att inte Numerus är med där är att de har kontroll över för få bondöar, men kapaciteten finns.
Resten av allianserna ska nog helt räknas bort.


2. Det har hänt mycket på ETA sedan det sista bladet. Vad tycker du om utvecklingen?

Sorglig, alldeles för många fina spelare som försvunnit och grå spökstäder överallt.
Samt att det märks på bristen av aktviteter att SIM-tiden är på väg.


3. Rokkoko har varit den ledanden alliansen en lång tid. Vilken spelare kommer du saknar mest?

Från Rokkokko: Blir nog Opeth och Visom.
Däremot var sättet som Rokkokko gick i graven en klar överraskning och besvikelse.
Man kom hem efter att varit på match och då var alliansen upplöst och vi var en hel del spelare som inte fattade någonting.
Men det dröjde det bara några timmar så var gamla Ursäktas urkärna samlad igen, tack rolladius.
Grattis Koppar, du besegrade största alliansen helt själv. =O)


4. Finns det någon spelare som du är imponerad av och varför?

Svårt att välja ut några speciella, t ex alla allianskompisar har varit underbara framför allt när det verkligen gäller.
Men den som har stått mig närmast i alliansen har varit ocke80, tack för allt.
Sedan kan man inte kringgå Koppar som kan ha världens jobbigaste spelstil och ibland är en ren pest att ha i sin allians, alltid på en och alla men gud vad tråkigt det skulle vara utan honom.
Som sagt tidigare, han har trash-talkat en hel stor allians ända in i graven.

När det gäller motståndarna så är det väl framför allt Rex Tellus och TeEra som jag har störst respekt för, samtidigt som det hela tiden är med glimten i ögat.
Ni uppe i 44:an har jag tyvärr haft för dålig kontakt med.


5. Vad är ditt personliga mål med ETA?

Att vara med till "the bitter end" och sluta med en krona på skallen.

6. Vad stör dig mest i grepolis? ;)

Faktiskt inget speciellt just nu, fråga igen om någon månad.

7. Har du någon gång funderat på att byta allians dvs. byta till fienden?

Det har väl hänt någon gång men sådana anfall brukar snabbt gå över.
Däremot var vi ju en gång tvungna att helt byta sida med alliansen och bryta förbund, det kändes men var nödvändigt då.


Till sist, en personlig fråga.

Kan din nuvarande allians aktivt med och påverkar ETAs underverkstid?

Ja då det både kan och ska vi.

=O) Theo Gonks
Too Old to Rock'n'Roll: Too Young To Die
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2204

Guest
Sagittis grundare. SPQR!

1. En månad kvar innan underverken ska byggas. Vilken allians kommer går segrande ur byggandet?

Jag tror på våran egen allians Sagittis, finns många trevliga och aktiva spelare här och det kommer föra oss i mål.
2. Det har hänt mycket på ETA sedan det sista bladet. Vad tycker du om utvecklingen?

Lite tråkigt att så många spelare har lagt av. Detta har medfört att det egentligen inte är svårt för någon att ta städer då det finns alldeles för många inaktiva spelare på servern detta i sin tur gör att utmaningen att ta städer av fienden försvinner lite när man vet att spelaren man tagit staden av tar 2 nya i närområdet nästkommande dag.

3. Rokkoko har varit den ledanden alliansen en lång tid. Vilken spelare kommer du saknar mest?

Nja ... Sagittis har nog varit den ledande alliansen under 5/6 av tiden ;).
Den jag kommer sakna mest från Rokkoko är nog Opeth ... även om vi aldrig talades vid så verkar det vara en trevlig spelare även om han gick lite överstyr när det gällde TLOW ;)


4. Finns det någon spelare som du är imponerad av och varför?

Det är nog dom som jag har förlitat mig mest på dvs ture terror, JanneE och Bektar dom har alltid ställt upp och hjälpt alliansen framåt utan dom skulle nog inte Sagittis var där det är i nuläget.

5. Vad är ditt personliga mål med ETA?

Ha kul med en massa trevliga spelare samt vinna förstås ;)

6. Vad stör dig mest i grepolis? ;)

Det kan ibland vara lite otydliga spelregler sen är det lite för få världar som ETA dvs snabba, ej moral och revoltsystemet.


7. Har du någon gång funderat på att byta allians dvs. byta till fienden?

Nej.

Till sist, en personlig fråga.

Tror du att du kommer ikapp aratari(poäng) innan servern är slut?

Nej, jag kommer inte ifatt aratari.
Vi spelar lite olika, han bygger upp sina städer till max medans jag vill ha mina städer så effektiva som möjligt med så mycket trupper som möjligt så därför förlorar jag lite över 2000 poäng per stad.
För att kompensera för det så skulle jag behöva ha 65-70 städer fler än aratari och det kommer jag inte lyckas med ;).
 

DeletedUser2204

Guest
En gammal slagskämpe från rokkoko och numera alliansgrundare. Merideus!

1. Sagittis ligger bäst till just nu.

2. Tråkigt att Rokkoko upplöstes, men det var kanske nödvändigt när så många hade tröttnat på att spela.

3. Madeinsweden

4. Madeinswedens offensiva förmåga samtidig som han har en stark deff.

5. Att ha roligt.

6. Att det funkar så dåligt att spela via mobil och androidplatta.

7. Ja

Din allians, fredliga eller ska ni blir aggressiva i framtiden?

8. I alliansen har man för mycket IRL för att hinna planera och genomföra off. Kommer att slå tillbaka om man blir attackerad, men ingen planerad offensiv aktivitet.
 

DeletedUser

Guest
Tack för initiativet till nya ETA-bladet Metallis, men en lite korrigering bara.
URSÄKTA grundades av BosnjaK och Rolladius, URSÄKTA IGEN av Rolladius (med mig som andra medlem).
Rätt ska vara rätt.
=O) Theo Gonks
 

DeletedUser2204

Guest
Jag presenterar en av mina personliga favoritspelare. Tidigare Engan74 men nu känd som assar!

1. En månad kvar innan underverken ska byggas. Vilken allians kommer går segrande ur byggandet?
Sagittis kommer att vinna då vi helt enkelt är den största alliansen. Kill ranking 1 på både off och deff

2. Det har hänt mycket på ETA sedan det sista bladet. Vad tycker du om utvecklingen?
Personligen tycker jag det är skittrist att Rokkoko försvan då det var en bra fiende.
Servern tappade dock glöden lite redan innan Rokkoko upplöstes.

3. Rokkoko har varit den ledanden alliansen en lång tid. Vilken spelare kommer du sakna mest?
Jag saknar Danzap, Opeth och Deathqueen mest. Det är spelare med glimten i öget

4. Finns det någon spelare som du är imponerad av och varför?
madeinsweden imponerar på mig. Väldigt stark ibåde offensiv och defensiv

5. Vad är ditt personliga mål med ETA?
Att hjälpa sagittis att vinna så klart

6. Vad stör dig mest i grepolis? ;)
Jag är en grinigjävel som stör mig på mycket. Men jag försker att se förbi sånt jag stör mig på och fokuserar på spelandet istället.

7. Har du någon gång funderat på att byta allians dvs. byta till fienden?
Tanken har absolut funnits, Jag är en person som älskar förändring och då har ju tanken ibland dykt upp på hur det hade varit. Men sen vaknar man upp ur sina drömmar och ger allt för den bästa alliansen igen som jag redan är med i

Till sist, en personlig fråga.
Hur lång tror du att du kan kämpa dig upp i rank?
Sedan jag gjorde comeback på värld Eta efter en tidsfrånvaro kämpar jag inte för min egen rank. jag bryr mig mer i alliansens rank! Men att nå topp 10 igen ser jag som en rimlig nivå om jag ger mig på att klättra uppåt

//engan
 

DeletedUser2204

Guest
En till spelare från sagittis, farlig offspelare: Lillminne!

1. En månad kvar innan underverken ska byggas. Vilken allians kommer går segrande ur byggandet?

Sagittis så klart!

2. Det har hänt mycket på ETA sedan det sista bladet. Vad tycker du om utvecklingen?

För mig har det varit en resa, som slutade trevligt

3. Rokkoko har varit den ledanden alliansen en lång tid. Vilken spelare kommer du saknar mest?

I Rokkoko? så var det förra spelaren som spelade Merideus

4. Finns det någon spelare som du är imponerad av och varför?

Allis50 med tanke på försvarspoängen! plus att det är/har varit en aktiv spelare under lång tid!

5. Vad är ditt personliga mål med ETA?

Att ha kämpa väl och att ha fått mycket KP

6. Vad stör dig mest i grepolis? ;)

Inaktiva spelare

7. Har du någon gång funderat på att byta allians dvs. byta till fienden?

Har aldrig funderat på att byta från sagittis (här funkar alliansen ju ganska bra)


Till sist, en personlig fråga.

Finns det någon allians som kan blir farlig för sagittis att vina världen?

skulle vara bde, men deras chanser är troligtvis små.
Om det inte finns någon allians som har super tajta spelare och alla kör 24/7, så troligtvis finns inget större hot mot sagittis
 

DeletedUser2204

Guest
Låt mig presentera en spelare på topp. koppar

1. naturligtvis vi
2. inte mycket.
3. ingen eftersom dom uppenbarligen inte finns ( vem orsakade det) ingen nämd ingen glömd.
4. mig själv
5. vinna
6. att vissa sitter på info som dom inte skall ha, typ DU,.
7. nä
till slut din personliga fråga:
BEVISAR BARA ATT VISSA FÖRSÖKER FÅ VINNING AV ATT FINNAS MED I NÅGON SLAGS "FRIVILLG GRUPP".
Ha det gott men spela på lika villkor, gör INTE DU.
Ärligt svar.
 

DeletedUser2204

Guest
Låt mig presentera en spelare på topp. koppar

1. naturligtvis vi
2. inte mycket.
3. ingen eftersom dom uppenbarligen inte finns ( vem orsakade det) ingen nämd ingen glömd.
4. mig själv
5. vinna
6. att vissa sitter på info som dom inte skall ha, typ DU,.
7. nä
till slut din personliga fråga:
BEVISAR BARA ATT VISSA FÖRSÖKER FÅ VINNING AV ATT FINNAS MED I NÅGON SLAGS "FRIVILLG GRUPP".
Ha det gott men spela på lika villkor, gör INTE DU.
Ärligt svar.

Har aldrig upplevt en mer kaxig spelare än vad han är... helt otroligt.
 

DeletedUser2331

Guest
Intressanta svar, finns det fler ETA spelare som har fått frågorna.. Skulle vara trevligt att få läsa flera åsikter på frågorna! :)

Trevligt att någon försöker skapa lite mer aktivitet i alla fall! ;)
 

DeletedUser2204

Guest
Intressanta svar, finns det fler ETA spelare som har fått frågorna.. Skulle vara trevligt att få läsa flera åsikter på frågorna! :)

Trevligt att någon försöker skapa lite mer aktivitet i alla fall! ;)

Jag skickar ut fler PM under kvällen :) Sen har jag skickat en del som inte har blivit besvarat än :)
 

DeletedUser2204

Guest
Ännu en krigare från sagittis. En känd spelare och en bra spelare. JanneE

1. En månad kvar innan underverken ska byggas. Vilken allians kommer går segrande ur byggandet?

Utan Rokkoko så finns det ingen utmanare i UV bygget. BDE är för klent rustade för att vara en utmanare.

2. Det har hänt mycket på ETA sedan det sista bladet. Vad tycker du om utvecklingen?

Jag sörjer mer än gläds. Eta var en gång en värld med massor av intressanta turbulenser, när Rokkoko avvecklades så försvann spänningen och ovissheten.

3. Rokkoko har varit den ledanden alliansen en lång tid. Vilken spelare kommer du saknar mest?

madeinsweden (världens enklaste svar). The kop träffade jag aldrig, men han var oerhört skicklig.

4. Finns det någon spelare som du är imponerad av och varför?

Har alltid varit imponerad av pittakos, har sagt det massor av gånger. Om du skulle ha 5st pittakos i en allians så kommer du aldrig mer att tappa en stad (se grepostat så förstår du)

5. Vad är ditt personliga mål med ETA?

Att vara en i gänget, spela och överaska. Skoja och få medspelare att både grymta och skratta:) Det leder till att många dras med och därmed så vinner man.

6. Vad stör dig mest i grepolis? ;)

Att man ibland gör såna misstag ibland, jag är för impulsiv, men reder oftast ut det:)


7. Har du någon gång funderat på att byta allians dvs. byta till fienden?

Gjorde mina alliansbyten i början, av strategiska själ, men har aldrig haft funderingar på att gå till den motstridande parten.


Till sist, en personlig fråga.

Kommer du ikapp SPQR eller aratari i poäng innan världen är slut?
 

DeletedUser2204

Guest
Jag presenterar med stolthet ytterligare en av de bästa spelare. Grundaren av URSÄKTA bosnjak!

1. En månad kvar innan underverken ska byggas. Vilken allians kommer går segrande ur byggandet?

Helt klart hoppas jag på att den alliansen jag spelar för tar hem allting, men om jag ska tänka lite mer neutralt så lutar det åt Sagittis. Sedan kan man se det ur ett annat perspektiv, Numerus och Sagittis kanske ställer sig mot varandra, därmed lär det säkert bli lite instabilt i Sagittis. Med ett URSÄKTA och BD på samma sida är allt möjligt. Man kan vara stor och stark, men framtiden behöver inte vara likadan som idag.

2. Det har hänt mycket på ETA sedan det sista bladet. Vad tycker du om utvecklingen?

Tycker att utveckling har varit hur dålig som helst. Spökstäder överallt, spelare som slutar och ett ETA som har blivit tråkigare att spela om man kollar allt i helhet.


3. Rokkoko har varit den ledanden alliansen en lång tid. Vilken spelare kommer du saknar mest?

Japp, de var ledande under en lång tid... Vet ej direkt om jag kommer sakna någon av Rokkoko, men en spelare kan väl ändå vara DQ eftersom att man hade kontakt med henne mest. Joz90, Opeth osv är väl ändå en del spelare som man skulle vilja ha kvar.


4. Finns det någon spelare som du är imponerad av och varför?

Imponerad och imponerad, är mest imponerad över det jag gjorde med URSÄKTA tillsammans med Rolladius, en tid som var jävligt roligt faktiskt.

Jag är faktiskt inte imponerad på någon spelare på sätt och vis, men ska man ta ut ett par fiender så får väl blubb83 & skaparn bli de som jag är imponerad av, att de ens orkar att hålla ut med Numerus som började falla för ett stup, men även att de oftast är aktiva och ibland får man ju smaka på en del! Självklart är jag imponerad av URSÄKTA medlemmarna jag hade, de fanns där.. Men nu är det annorlunda! :)


5. Vad är ditt personliga mål med ETA?

Att vinna ETA, men även att hålla ut med att spela klart till sista sekunden.. Ett mål är väl också att höja aktiviteten hos alla, och erövra på! ;)


6. Vad stör dig mest i grepolis? ;)

Stör och stör, spelaren som har stört mig mest på sätt och vis har ju redan nämnts här ovan.. Men man har ju lärt sig, tyvärr kunde ju inte Rokkoko hantera det, haha.

Men även ett par spelare, som leker kyliga.. Gamla tider lägger djupa spår! :)

7. Har du någon gång funderat på att byta allians dvs. byta till fienden?

Nepp, har aldrig tänk tanken på att byta allians.. Har kanske tänkt tanken hur det skulle vara, stunder då man har varit lite nere. Eftersom att jag styrde en allians i 1 år, så kunde jag ju inte tänka tanken att slänga det jag hade som mål att bygga upp! ;)

Till sist, en personlig fråga.

Hur ser du på chanserna att din allians kan vinner ETA?

Den här frågan är ju nästan som första.. Men ja, tycker att aktiviteten måste höjas, från både medlemmarna och ledningen, sedan har vi säkert godare chanser att ta hem det.. Svårt att säga, eftersom att jag inte är en del av de som styr, vet jag inte hur alla planer kan se ut.

Men tycker att vi har tillräckligt med material för att kunna sno hem segern från Sagittis, men då måste vi gasa på. Kanske göra något oväntat, något som ger motståndarna en chock. Tycker att koncentrationen ligger för mycket på Sagittis och BD.
 

DeletedUser2487

Guest
Jag skickar ut fler PM under kvällen :) Sen har jag skickat en del som inte har blivit besvarat än :)

Bra att du plockar in info från dom som hör av sig, men elak som jag är........
VAD I HELSIKE skall detta vara bra för, mitt svar var neutralt, varför? jo för jag misstänker (tycker) inte det är ok att spelare skall vara involverade i ledning/administratörer od, när dom samtidigt spelar.
 

DeletedUser2487

Guest
Bra att du plockar in info från dom som hör av sig, men elak som jag är........
VAD I HELSIKE skall detta vara bra för, mitt svar var neutralt, varför? jo för jag misstänker (tycker) inte det är ok att spelare skall vara involverade i ledning/administratörer od, när dom samtidigt spelar.

Konstigt, men en del utfall som skett i denna tråd är borta, varför då?
kan man undra.....
lite underligt blir det,'
DÅ EN SPELARE skall ge ut ett ETA blad som skall spegla vad spelare tycker, sen blir det obehagligt, då Raderar man.
MYCKET KONSTIGT. ( eller som jag sa inte blanda ihop ledande roller med spelet).
 

DeletedUser378

Guest
De forumsinlägg som försvunnit har tagit bort av spelledningen och dess moderatorer.
Detta då innehållet i dessa ligger långt under den nivå som vi eftersträvar på forumet.

Om fallet skulle vara som så att ni har problem med någon spelare på forumet eller anser att ett inlägg/agerande ses som olämpligt.
Vänligen rapportera detta alt kontakta någon från spelledningen och låt dem ta hand om det hela.

Nu eftersträvar vi ett trivsamt forum där alla kan vistas.
Önskar ni diskutera något av detta vidare är ni välkomna att kontakta mig via min inkorg här på forumet.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 

DeletedUser2204

Guest
Uppfattat, tycker dock att det behövs hjälp med ett Kappablad istället ;) Har ju fixat ETA-bladet själv
 
Topp