erövring

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Har man inte möjlighet att erövra en by utan att samla ihop till 3 kulturpoäng? Eller är det för att jag skickade iväg koloniskeppet med mina mytiska enheter anfallet studsade och koloniskeppet är på väg hem igen?
 

DeletedUser

Guest
Du måste ha kulturpoäng för att erövra en stad. Det är rätt uppfattat.
 

DeletedUser

Guest
Stad #2 behöver man inte samla extra kulturpoäng till. Det är först när man vill skaffa stad #3, kolonisering eller erövring kvittar lika, som man behöver nå 3 kulturpoäng. Stad #4 kräver 9 kulturpoäng till osv. osv.
 

DeletedUser

Guest
Mycket konstigt men mina gubbar är på väg tillbaka nu igen trots att jag inte skickade med några mytiska enheter. Va f*n är felet.
 

DeletedUser

Guest
Mycket konstigt men mina gubbar är på väg tillbaka nu igen trots att jag inte skickade med några mytiska enheter. Va f*n är felet.

För att erövra en stad så Måste du ha med marktrupper som kan hålla staden åt dig under de 24h det tar för erövringen.
 

DeletedUser

Guest
Jag hade över 100 marktrupper och förlorade bara 2 i anfallet så det bör inte vara det som är fel heller...
Kom gärna med fler förslag, jag vill gärna fortsätta spela här med detta är grymt frustrerande...
 

DeletedUser

Guest
Det kan inte vara så att han har satt kontot i semesterläge? Men då borde inte anfallet kunna skickas alls...
 

DeletedUser

Guest
Var staden du skulle ta gråflaggad? Då benämns dom bondby och såna kan man inte erövra. Jag vet inte men kan vara en tanke.
 

DeletedUser

Guest
Var staden du skulle ta gråflaggad? Då benämns dom bondby och såna kan man inte erövra. Jag vet inte men kan vara en tanke.

Fel där, gråflaggade städer är helt enkelt städer som tappat sin ägare. Det är inte samma sak som bondbyarna med sina gröna flaggor som ligger centralt på öarna och som inte har med spelare att göra och som inte går att nå med skepp eller kolonisera/erövra.
 

DeletedUser

Guest
Såg bara att benämningen på dessa byar med grå flagga är bondby. Och som jag påpekade så var det bara en tanke när inget annat passa in
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
jag har samma problem ,, skickar kollini skepp ,har erövring,, skickar över 100 trupper,, å de e stad 2 så jag ska inte behöva kultur poäng ,,

kan någon hitta felet snabbt,, börjar bli kraftigt less har skickar 24 timmar å 8 minuter bort mot en grå stad.. den stutsade å kom tillbaka utan råvaror,,

anfall 2 mot en vanlig by ,, de stod erövrings anfall när de skickades, men när de anlände stod de inget plundrat .. trupperna retirerar,,
 

DeletedUser

Guest
Ber er att kontakta supporten med lite mer brådskande ärenden som detta.

Jag ska självklart försöka komma med ett svar, men det kan dröja lite.
 

DeletedUser

Guest
Ni måste skicka med krigsskepp också, det räcker inte med koloniskepp och transportskepp. Huruvida det är avsett att fungera så eller ej vet jag inte men så ligger det till i nuläget.
 

DeletedUser

Guest
Läste någonstans att man var tvungen att hålla både Hamn & Stad...
Även om Erövringsanfallet kommer "över land" så ev skepp i "försvararen:s" hamn besegras för att erövring skall kunna ske....
"Glömmer" man detta så kan en erövring "spoileras" av att tex:
Producera ett skepp i "elfte timmen" (jag skulle vänta till timme 23... Hehehe......)
// rödöga
 

DeletedUser

Guest
så om jag ahr en stor arme men mindre flotta i någons stad när jag vill erövra den, och folk bara skickar en flotta för att förstöra mina skepp, så misslyckas erövringen? dör alla mina enheter då, eller skickas de hem igen?
 

DeletedUser

Guest
angående att ta första staden ,, alla säger att man inte behöver kultur poäng med hittade de där..

Culture

You must also have sufficient Culture Points to found a new city. For your second city this will always be three points.


så hur är de?
0 poäng för att ta fösrsta staden som alla säger

eller 3 som de står på hjälp sidorna
 

DeletedUser

Guest
angående att ta första staden ,, alla säger att man inte behöver kultur poäng med hittade de där..

Culture

You must also have sufficient Culture Points to found a new city. For your second city this will always be three points.


så hur är de?
0 poäng för att ta fösrsta staden som alla säger

eller 3 som de står på hjälp sidorna

Din första kolonisering/erövring är "gratis", dvs du har redan kulturnivå 2 från spelets start. För kulturnivå 3 krävs det 3 till kulturpoäng.
Man måste tyvärr resonera som att wikin nästan oftare har fel än rätt tyvärr. Vid tveksamhet så finns det många bra trådar i forumet där viktiga saker har fått fullt korrekta svar, bara att söka och bläddra runt lite.
 

DeletedUser

Guest
problemet löst man måste skicka med anfalls båtar,, räcker inte med bara transport skepp,, ser de ut som ..
 

DeletedUser

Guest
problemet löst man måste skicka med anfalls båtar,, räcker inte med bara transport skepp,, ser de ut som ..

Som du ser på mitt citat nedan så svarade jag redan tidigare att så var fallet :)

Ni måste skicka med krigsskepp också, det räcker inte med koloniskepp och transportskepp. Huruvida det är avsett att fungera så eller ej vet jag inte men så ligger det till i nuläget.

Nu är det definitivt att svaret var korrekt och alla kan nu läsa det här även senare.
Får hoppas att wikin uppdateras snart med korrekt information så det är lättare för spelarna att läsa sig till sånt här utan att behöva fundera på vad som är vad.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp