Erövring

DeletedUser2502

Guest
Jag vet inte hur man erövrar en annan stad... eller snarare vad man behöver för att erövra en.
 

DeletedUser378

Guest
På Epsilon använder vi oss av det "nya" systemet även kallat revolt systemet.
Jag kommer nedan att dra en snabb genomgång av grunderna i hur systemet fungerar och hoppas att detta underlättar din förståelse för hur upplägget ser ut.

Krav
Akademi 20 = forska Koloniskepp
Akademi 28 = forska Erövring
Hamn 20 = bygg Koloniskepp


Genomförande
1) Anfall en stad med valet Revolt (inte normalt anfall alltså)
2) Vänta 12h efter att anfallet lyckats (under denna tid kan försvararen träna trupper/få in understöd etc. och anfallaren kan rensa vidare för att hålla staden tom). (Period 1)
3) Skicka in koloniskeppet och trupper för att ta över staden. Detta måste ske inom 12h från att revolten blev "aktiv" (kom ihåg att ha nog med kulturpoäng). (Period 2)

Revolten tar 12h att starta som jag sade tidigare och den pågår i 12h efter det, 24h totalt alltså.

Under den "aktuella" revolt-perioden av 12h, period #2, så erövrar man staden direkt koloniskeppet anländer och lyckas slå sönder mark- och sjöstyrkorna som deffar staden.

Detta innebär att en stad kan erövras på bara dryga 12h från att första revolt-striden ägt rum om man tajmar in koloniskeppet bra.

Endast den spelare som ursprungligen startade revolten kan erövra staden med koloniskepp under period #2.
Dock så kan flera olika spelare starta revolter i samma stad och då handlar det om vem som är mest tidseffektiv när det gäller att hinna in med sitt koloniskepp under sin egen period #2.


Exempel sa:
Spelare 1 skickar revolt 08.00
Spelare 2 skickar revolt 09.00
Spelare 1 skickar sitt koloniskepp så det anländer 23.00
Spelare 2 skickar sitt koloniskepp så det anländer 22.00

Då kommer Spelare 2 ta över staden och nollställa revolträknaren vilket innebär att Spelare 1 kommer möta eventuellt motstånd och sen återvända som ett vanligt anfall.

Hoppas att detta gav dig den information du sökte, annars är du välkommen att fråga vidare antingen här på forumet eller via kontakt med supporten.
http://support.innogames.de/login?game=grepo&lang=se

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 

DeletedUser

Guest
Det var en utförlig förklaring Loth, tack för att du tar dig tid att hjälpa med sånt här =)
 

DeletedUser378

Guest
Jag sitter ändå här för er skull cheddar.
Vad skulle jag fylla för funktion om jag inte tog mig tid för er spelare på communityt.

Men det är självklart alltid glädjande att höra att ens arbete uppskattas.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 
Topp