Erövring

DeletedUser

Guest
Hej alla

En snabb fråga om varför jag inte kan starta en revolt.

Jag har:

byggt akademin till nivå 28
utforskat erövring
byggt ett koloniskepp
i fliken kultur under torg har jag 1/2 städer

Men när jag trycker på anfall på en annan spelare så kan jag endast välja normalt anfall, varför kan jag inte anfalla med revolt?

MVH Pellekanin
 

DeletedUser

Guest
För att du ska skicka ett vanligt anfall med KS, marktrupper och krigsskepp på en stad och sen försvara staden du startar en erövring i om KS förstörs så misslyckas erövringen. Erövringen startas automatiskt om KS överlerver tillsammans med marktrupper och krigsskepp till staden.

Efter 9,6h är erövringen klar och staden är din. om inte den som äger staden forskat fram demokrati då tar det 10% längre tid.

Om du ska få hjälp av allierade eller liknande med att ta staden ska dom alltså attackera innan ditt KS och skicka stöd till staden efter det att ditt KS landar där. Det märks inte för andra att erövringen är igång så det är viktigt att du meddelar när du kommer dit osv för att andra ska kunna hjälpa till. Eftersom man oftast inte skickar med försvarsenheter i anfallet får du försöka tajma in dessa så nära efter KS anfallet som möjligt. Alla enheter som är med i anfallet stannar kvar i staden som du anfaller. Men du kan dra tillbaka de andra trupperna utom KS:et så länge det står kvar minst 1 marktrupp och 1 krigsskepp.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser678

Guest
TJA MAN!

När levde du?

3000 talet före kristus eller? :)
 

DeletedUser845

Guest
Snabbt svar: Zeta har alfas erövringssystem som skiljer sig från de övriga världarna ;P.
 

DeletedUser

Guest
Snabbt svar: Zeta har alfas erövringssystem som skiljer sig från de övriga världarna ;P.

Är ingen som vet hur det funkar på alfa eftersom bara gamla perukstockar som spelar där..
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Säger Zigvard som spelar i en allians där 57% av ledningen kommer från alfa och 40% av alliansen.

Men som de har sagt så är det original systemet som gäller för erövringar p Zeta servern.
 

DeletedUser339

Guest
A jag spelar inte ngn gammal värld längre så jag bör inte räknas som en perukstock!
 

DeletedUser

Guest
Ok har fått svar på nästan allt, men för att återgå till topic skulle jag vilja ställa en (möjligen dum) följdfråga:

För att inleda en erövring anfaller man alltså med KS från början, med tillräckliga trupper för att rensa allt. Då inleds erövringen, som ska hålla på si o så länge. Under denna tid kan man själv, likväl andra hjälpa till att hålla stånd i staden under belägring.

Fråga 1: Detta genom att skicka stöd va?

Den som är under belägring, vad har denne för möjligheter att deffa sig själv? Med revoltsystemet har man ju de 12 timmarna på sig att bygga egna trupper, hur fungerar det när någon står och campar med ett KS i min stad?

Fråga 2: Om jag är under belägring med min enda stad (för exemplet är det bäst att jag inte har fler än 1), kan jag själv bygga försvar och hur fungerar isåfall detta? Så fort en slunga är klar, anfaller han då? Eller kan jag helt enkelt inte försvara mig själv efter att han dragit igång belägring?

I så fall är man ju ganska beroende av allierade...:confused:
 

DeletedUser176

Guest
Ok har fått svar på nästan allt, men för att återgå till topic skulle jag vilja ställa en (möjligen dum) följdfråga:

För att inleda en erövring anfaller man alltså med KS från början, med tillräckliga trupper för att rensa allt. Då inleds erövringen, som ska hålla på si o så länge. Under denna tid kan man själv, likväl andra hjälpa till att hålla stånd i staden under belägring.

Fråga 1: Detta genom att skicka stöd va?

Den som är under belägring, vad har denne för möjligheter att deffa sig själv? Med revoltsystemet har man ju de 12 timmarna på sig att bygga egna trupper, hur fungerar det när någon står och campar med ett KS i min stad?

Fråga 2: Om jag är under belägring med min enda stad (för exemplet är det bäst att jag inte har fler än 1), kan jag själv bygga försvar och hur fungerar isåfall detta? Så fort en slunga är klar, anfaller han då? Eller kan jag helt enkelt inte försvara mig själv efter att han dragit igång belägring?

I så fall är man ju ganska beroende av allierade...:confused:


fråga 1
ja man skickar stöd till staden som man erövrar..

staden som är under belägring kan inte bygga varken byggnader eller trupper.. om du ska bryta erövringen måste man skicka antingen mark attacker från en annan stad som tar död på mark trupperna eller så skickar man sjö anfall och tar död på sjö försvaret..

fråga 2
du kan inte göra något alls för att bryta om du bara har 1 stad.. det måste du ha allians vänner till
 

DeletedUser

Guest
Tack för bra och snabbt svar! Nu är allt klart och tydligt! :)

Då lär man skynda sig att fixa en aktiv allians ELLER en andra stad... Får börja slipa på planeringen på en gång dårå...
 

DeletedUser

Guest
Jag har också en fråga.

Måste man ha tillräckligt med kp när man skickar koloniskeppet, eller räcker det med att ha tillräckligt med kp när det landar?
 

DeletedUser176

Guest
Jag har också en fråga.

Måste man ha tillräckligt med kp när man skickar koloniskeppet, eller räcker det med att ha tillräckligt med kp när det landar?

hmm har aldrig haft det problemet men vad jag vet ska det räcka med att du har kp när ks landar
 

DeletedUser

Guest
hmm har aldrig haft det problemet men vad jag vet ska det räcka med att du har kp när ks landar
Detta låter helt klart mest logiskt, det är ju då som erövringen startar.

I revoltsystemet är det väl så att det räcker om man har nog med kp precis i det ögonblicket då ks landar i staden, dvs då erövringen slutförs.
Kanske det då, i det här systemet, t o m räcker med att man har nog med kp då erövringen av staden slutförs, dvs inte då ks landar?
 

DeletedUser

Guest
Detta låter helt klart mest logiskt, det är ju då som erövringen startar.

I revoltsystemet är det väl så att det räcker om man har nog med kp precis i det ögonblicket då ks landar i staden, dvs då erövringen slutförs.
Kanske det då, i det här systemet, t o m räcker med att man har nog med kp då erövringen av staden slutförs, dvs inte då ks landar?

Tekniskt sett så är det väl först då så man har en stad till. Men när man har den under belägring har man den ju också. Så jag antar at det är när ks landar i staden man vill ta över.
 
Topp