Erövring genom revolt och belägring på samma server

DeletedUser2626

Guest
Jag har klurat lite på och vill föreslå följande erövringssystem på nästa server.

Det brukar ju alltid landa i - antingen belägring eller revolt.

Mitt förslag är BÅDA.

Öppna upp spelet så att man kan dels sätta revolter och erövra med ks under revolten, samtidigt som man kan segla in ett KS direkt.

Förändringen vad gäller spökstäder => är då revoltsystemets omedelbara inflyttning som föreslås, i övrigt => kommer KS i första anfallet, så startar en belägring. Kommer KS under revolten så erövras staden genom revolt.

Skulle man tajma KS fel - före eller efter revolten => så startas en belägring.

Jag tror detta skulle öppna upp spelet och göra det mycket roligare. Då det i ett tidigt skede blir snudd på omöjligt att bryta belägringar - gäller bara bra tajming/den belägrade är offline just då... så har det varit på alla belägringsservrar (Achilles/Iota) jag spelat... det övergår sen till att bli fullt möjligt att bryta belägringar när man uppnått en viss storlek...revoltsystemet kombinerat med belägringen borde öppna upp detta genom att man revoltar belägrande städer och ev. tvingar hem städer, dessutom kan man i teorin erövra en belägrande stad inom ramen för den belägringstid som råder...

Vad tycker ni andra? något som kan förädla dessa grovskisser?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1898

Guest
Jag tycker det låter som något intressant som kanske skulle öppna upp mer spelglädje för de flesta spelarna
 
Topp