En ide eller två

DeletedUser

Guest
Skrev nått liknande i HV's forum men detta skulle ju fungera i alla världar..

går rakt på sak..

Lägg ett område med 10 öar ute i havets ände
20 städer per Ö
och varje månad så får Top 10 allianserna 1 Ö var
Ledarna för allianserna väljer vilka dom vill skicka dit
säg ett minimum av 10 spelare (upp till vad folket vill, men jag utgår från det för att göra det simpelt nu)


det under kräver såklart lite ändring i spelet men skulle liva upp det en del tror jag...
Några dagar innan nästa månad börjar får utvalda spelare upp en ruta på sina 2 städer på ön (20 städer, 10 Spelare, 1 Ö)
och ska då vara en stad med maxad bondgård sen får spelarna välja vad dom vill göra med bondplatserna
DVS välja vilka byggnader/trupper dom vill starta med


Och så börjar Månaden med att låångt borta i havets utkant har alla top 10 allianser 1 ö var med 20 fulla städer
och kriget om öarna börjar

och för att det ska vara nån mening med det hela....
Den allians som erövrat flest städer får nästa månad X% anfallsbonus
Den allians som förlorat minst städer får nästa månad X% försvarsbonus
Och om någon allians lyckas ta över alla öar nått fint pris som lite extra anfalls och försvarsbonus eller extra resurstillgångar.... nått iaf ;)
(bonusen ska såklart gälla för alla spelare i respektive allians)


Viktiga är att allt detta sker långt bort från "vanliga" havet så övriga städer inte kan påverka
resurser och gunst kanske ska gå att skicka men inga trupper....
Tror det skulle bli en annan dynamik i spelet av detta och även allierade skulle iaf på ön få kriga mot varandra för att vinna sin bonus eller till och med fiender kanske skulle gå ihop på detta område för att stoppa en dominant allians etc

hoppas ni förstår hur jag tänker...
lite av en sideshow som kan påverka världen stort...
 

DeletedUser

Guest
Kul idé men jag har svårt att se någon sånt här inlagt i själva spelet.
Kan ju fungera om man gör upp att man grundar X antal städer osv och får X antal dagar/veckor på sig att bygga upp dom.
 
Topp