Early game - server

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser678

Guest
Hej hopp, tänkte att det var dags att skriva ihop mitt första seriösa förslag till grepolis.se, och det gäller servertiden.

Jag är kanske helt ensam när jag säger att early game är roligare än lategame, fördelarna är:
  • Fler städer byter ägare.
    Man slipper 5 k birem väggar som inte går att döda...
    Det blir ett aktivare spel, då man inte kan vara lika passiv för att överleva.

I runda svängar så tog cap 100 städer från BoO under deras krig, BoO tog minst lika många om inte fler från andra spelare och andra allianser, vilket gör att en allians inte kan bli nollad, helt enkelt för mycket städer att plocka.

Så varför kan man då inte ha en server som håller på i kanske tre månader, innan det blir allt förstora skillnader mellan spelare, samt att det faktiskt är möjligt att ta en stad, då det finns betydligt mindre deff att döda.

Kom gärna med synpunkter.
/benny
 

DeletedUser

Guest
Eller om HELA GREPOLIS vill få in mer pengar så kan de väll starta 1 värld där ALLA grepolis spelare från olika länder kan spela. Då kommer den världen bli grymt aktiv och alla kommer nog gilla den enormt! Där ni har 2.0 och kanske Allians gränser på
20-500 medlemmar (beror på hur många som spelar). Och självklart så ska de inte finnas någon moral.

Vad säger folket här på .SE ska Gaffel kanske ta upp det med resten av "grepolis världen"?
 

DeletedUser

Guest
Eller om HELA GREPOLIS vill få in mer pengar så kan de väll starta 1 värld där ALLA grepolis spelare från olika länder kan spela. Då kommer den världen bli grymt aktiv och alla kommer nog gilla den enormt! Där ni har 2.0 och kanske Allians gränser på
20-500 medlemmar (beror på hur många som spelar). Och självklart så ska de inte finnas någon moral.

Vad säger folket här på .SE ska Gaffel kanske ta upp det med resten av "grepolis världen"?

Hade ju varit bra om du hade startat en ny tråd när du kommer med ett förslag som inte överhuvudtaget har något med det första förslaget att gör.


BennyGs förslag är sjukt bra, Grepo är roligast i början. Blir fruktansvärt segt efter några städer.
 

DeletedUser285

Guest
Eller om HELA GREPOLIS vill få in mer pengar så kan de väll starta 1 värld där ALLA grepolis spelare från olika länder kan spela. Då kommer den världen bli grymt aktiv och alla kommer nog gilla den enormt! Där ni har 2.0 och kanske Allians gränser på
20-500 medlemmar (beror på hur många som spelar). Och självklart så ska de inte finnas någon moral.

Vad säger folket här på .SE ska Gaffel kanske ta upp det med resten av "grepolis världen"?

Tim kasnke har missat grepolis's internationella server ;)
 

DeletedUser

Guest
För sjutton Benny. Det kallas speedvärld och finns på flera liknande spel. Inget roligt efter ett par vändor. Mycket jobb för ingenting.
 

DeletedUser

Guest
En early game server skulle väl kunna se ut ungefär så här enligt några av oss Hestar:

Maxgräns på 10 byar/spelare. När en spelare tar stad nr 11 så får han inom 1h välja mellan 2 saker:

1. Riva en av sina gamla städer och ha kvar den nya.
2. Riva den gamla staden, då kommer aldrig den platsen kunna ha en stad på sig igen.

Gör man inget val så rivs automatiskt den nya staden. En stad med erövring/revolt i sig kan aldrig rivas och heller inte om ett KS är på väg mot staden.

Det ska inte finnas någon moral eller behov av KP för ny stad, utan bara köra på. Den alliansen som är kvar sist vinner.
 

DeletedUser678

Guest
En early game server skulle väl kunna se ut ungefär så här enligt några av oss Hestar:

Maxgräns på 10 byar/spelare. När en spelare tar stad nr 11 så får han inom 1h välja mellan 2 saker:

1. Riva en av sina gamla städer och ha kvar den nya.
2. Riva den gamla staden, då kommer aldrig den platsen kunna ha en stad på sig igen.

Gör man inget val så rivs automatiskt den nya staden. En stad med erövring/revolt i sig kan aldrig rivas och heller inte om ett KS är på väg mot staden.

Det ska inte finnas någon moral eller behov av KP för ny stad, utan bara köra på. Den alliansen som är kvar sist vinner.

Gillar att jag väckte en diskussion hos några iaf :)
 

DeletedUser678

Guest
Och när du säger rivs, menar du då att staden blir nollad, eller att det blir en spökstad?
 

DeletedUser962

Guest
Eller om HELA GREPOLIS vill få in mer pengar så kan de väll starta 1 värld där ALLA grepolis spelare från olika länder kan spela. Då kommer den världen bli grymt aktiv och alla kommer nog gilla den enormt! Där ni har 2.0 och kanske Allians gränser på
20-500 medlemmar (beror på hur många som spelar). Och självklart så ska de inte finnas någon moral.

Vad säger folket här på .SE ska Gaffel kanske ta upp det med resten av "grepolis världen"?


Har gjort en sådan tråd redan.....
 

DeletedUser

Guest
Har gjort en sådan tråd redan.....

Jo men Gaffel fastnade för andra forum istället för det bra sakerna du skrev så prövade att lägga in det i en annan tråd så kanske han märker det...

Jag skriver posts för jag tycker det är roligt att samtala och diskutera saker och de leder ju till en del posts men även timmar av läsning för er andra. Okej kanske inte timmars läsning men några minuter :)
 

DeletedUser378

Guest
Vänligen håll er till topic. Kan förstå att han inte läser alla förslagen längre med tanke på hur många av dessa trådar spammas ner med saker som absolut inte har ett dugg med ämnet att göra.
 

DeletedUser962

Guest
Hej hopp, tänkte att det var dags att skriva ihop mitt första seriösa förslag till grepolis.se, och det gäller servertiden.

Jag är kanske helt ensam när jag säger att early game är roligare än lategame, fördelarna är:
  • Fler städer byter ägare.
    Man slipper 5 k birem väggar som inte går att döda...
    Det blir ett aktivare spel, då man inte kan vara lika passiv för att överleva.

I runda svängar så tog cap 100 städer från BoO under deras krig, BoO tog minst lika många om inte fler från andra spelare och andra allianser, vilket gör att en allians inte kan bli nollad, helt enkelt för mycket städer att plocka.

Så varför kan man då inte ha en server som håller på i kanske tre månader, innan det blir allt förstora skillnader mellan spelare, samt att det faktiskt är möjligt att ta en stad, då det finns betydligt mindre deff att döda.

Kom gärna med synpunkter.
/benny

Håller med dig, tycker att lategame blir tråkigare, och att Delta var extremt kul i början av spelet.. :) Men har blivit mycket tråkigare nu. ( men fortfarande lite små rolig :p )
 

DeletedUser

Guest
Får instämma med Lothoria, håll er till topic! Nu har jag rensat upp rejält här ;)

Förslagen blir lästa i sinom tid, tyvärr kan det ibland dröja innan respons kommer då det dels skrivs relativt många förslag och det dels finns mycket annat som måste vara prio 1.

Det har kommit liknande förslag som detta tidigare, både här på .se och många andra servrar. Utvecklarna är medvetna om att det finns ett intresse för speedservrar och kanske även en mitt emellan variant som denna. Det är upp till dem och ni kommer märka om det kommer =)
 

DeletedUser962

Guest
Får instämma med Lothoria, håll er till topic! Nu har jag rensat upp rejält här ;)

Förslagen blir lästa i sinom tid, tyvärr kan det ibland dröja innan respons kommer då det dels skrivs relativt många förslag och det dels finns mycket annat som måste vara prio 1.

Det har kommit liknande förslag som detta tidigare, både här på .se och många andra servrar. Utvecklarna är medvetna om att det finns ett intresse för speedservrar och kanske även en mitt emellan variant som denna. Det är upp till dem och ni kommer märka om det kommer =)

Så nu får inte alla veta att Benny gillar att slicka bakdelen på Lotta :O?


Förstår även att förslagen blir lästa inom en viss tid, men att det kan ta upp till månader är lite väll mycket. :p

Skulle vara kul att höra något från dessa spelskapare någon gång.... :/
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp