Diskutera version 2.106

DeletedUser

Guest
Ny version kommer till oss den 23:e Februari
Se mer info här.

I denna tråd kan ni komma med tankar och förslag.

Med vänliga hälsningar
Ert Grepolis Team.
 

DeletedUser3493

Guest
Ser inte vart man annars kan diskutera så gör det här.
Eventet:
Som vanligt så är det guldare som går ut på topp under eventet, vilket jag inte har något emot. Därför att man under tidigare event åtminstone kunde BYGGA försvar. Även om fienden kunde gulda fram oändligt med mantikoror/eriny/harp/vanliga trupper så kunde man ha bir som gjorde det lite mer balanserat då de måste ha tillräckligt med bs för att komma igenom. Detta gjorde de tidigare eventen enligt mig mer balanserade och roligare.
OBS: Förvirra inte BP's (Bondgårdsplatser) med det engelska BP (Battle Points)

Men i detta så tog ni med Hydror också...
Så vitt jag vet finns det bara en bonus med dessa elektriska ålar. En som ger 12*3h Hydror. 36 Totalt alltså
36 Hydror * 50 BP's = 1800 BP under 3h

Nu kollar vi på birems bonusen. 12*7h (bästa) = 84. Man får betydligt fler birems. Eller? Birems har 8 i bondgårdsplatser. 8*84=672

Hydrorna ger drygt 2,5x så mycket trupper gentemot Birem om man ska gå rakt på bondgårdsplatser. Samt har Hydrorna också bättre anfall/försvarsvärden än birems. Vilket gör att de är SÅ mycket bättre än birems. Man får mer trupper under kortare tid... Man fick 1800 BP's fyllda under 3h, inte under 7h som biremsen, som dessutom gav mindre trupper.
Så jag får alltså under 12*3h*8 = 288 BP's på samma tid Hydrorna ger 1800. Man får ~6X så mycket på samma tid om man använder hydror, ej inräknat skillnaderna med anfallsvärden+försvarsvärden...

Antingen tar ni bort Hydrorna helt från eventen eller så balanserar ni ut trupperna (ALLA). Känns betydligt bättre att få minst 900 BP's med birems under samma tid som hydrorna..
Varför jag inte sätter samma BP's på båda är ju utav den anledning att man kan ha birems i varje stad vilket man inte kan med mytiska enheter.

Är flera som slutar pga att era event börjar bli för "OP" och att ni blir mer och mer pengahungriga.


Roligaste eventet ni haft hittils enligt mig, var ett "efterevent".
Jag tror det var efter Lönnmardarna i sparta eller något sådant, bonusarna man fick därifrån...
100% snabbare rekrytering, 100% råvaroproduktion,100%gunstproduktion osv.
Det är något jag skulle vilja ha igen.
 
Topp