Diskutera värld Hyperborea

DeletedUser

Guest
Jag tar mig friheten att citera in alla de inlägg som skrevs i den diskussionstråden som två små kylskåp startade igår. Så kanske man kan hålla alla diskussioner till den här tråden fr.o.m nu =)

Är detta ett skämt?
Är inte meningen med det här spelet att kriga?
Byggare bob värld?
Har jag fel?
Såg fram emot en ny värld där jag kanske skulle kunna köra mer seriöst, ioförsig är det kanske bra för mina betyg att världen ser ut så här :D

Det är nog något av ett experiment tror jag, finns säkert folk som kommer tycka det är skitkul. Själv tycker jag inte det låter speciellt roligt men helt klart intressant. Hela spelsättet kommer ju ändras i grunden och vi kommer säkert få se helt nya taktiker och spelstilar växa fram.

Nästa "riktiga" server lär väl ändå inte komma än på ett tag, detta är nog mer som en liten bonusserver, därav det avvikande namnet?

Okej, övereagerade kanske lite ;)
Hur vinner man på den här världen?
Underverk?

om jag inte minns helt fel så ska världar med dessa inställningar finnas på både tyska och internationella så nej det är inget skämt utan mer ett sätt att nå en annan målgrupp än de förtappade som tycker om att gå upp klockan 05:30 för att kolla efter inkommande ks efter att ha suttit uppe till 5 för att tajma anfall.

Jag förutspår en ganska sjuk värld där ingen bygger mur eller defftrupper.

Förutspår samma sak, vissa kanske till och med kör 100% bs.
Det är väldigt mycket som förändras. Att få många fiender är nu bara positivt, det spelar ingen som helst roll vart på kartan man lägger sina städer och hur mycket man sprider ut sig, allianser spelar inte lika stor roll utan kommer nog mest bli samlingsplatser för spelare som känner varandra sedan tidigare och om man vill behöver man nu inte bygga en enda soldat utan man kan köra enbart stadsfester, teaterspel och os. Men jag hoppas det blir en del kp-jakt ändå, vore kul att se olika strategier för att samla så mycket kp som möjligt.

Vill man få hög kp rank i alliansen nu så kan man ju göra så att man enbart anfaller varandra internt, så får man både off och deff poäng, trupperna behövs inte till något annat så.

Dagens skämt eller ??

Världen kommer nog att gillas av de som tycker om att bygga upp städer från 0, och att inte riskera att bli övertagen gynnar ju Sim City spelarna :)

Man kanske ska börja på denna värld ändå.
 

DeletedUser107

Guest
Jag måste säga att jag är mycket skeptiskt till detta. Finns många som gillar Sim City delen av spelet men att hålla på så i ca 1 ½ år...
Jag förespråkar istället en server med samma inställningar som Iota fast lägre poäng för VU. En speed server så att säga.
Förespråkar också en server som har både revolt och erövringrings möjligheter, skulle bli ett helt annat tänk rent strategiskt.
 

DeletedUser

Guest
Efter 2-3 års erfarenhet så tror jag att denna värld blir enkel. Ska försöka dra med mig några gamla alfa polare och vinna;)
 

DeletedUser1404

Guest
Jag förespråkar istället en server med samma inställningar som Iota fast lägre poäng för VU. En speed server så att säga.
Förespråkar också en server som har både revolt och erövringrings möjligheter, skulle bli ett helt annat tänk rent strategiskt.
Tycker detta låter som en seriös plan, detta skulle ge spelet en helt ny bild och öka antalet spelare.
 

DeletedUser2496

Guest
Jag måste säga att jag är mycket skeptiskt till detta. Finns många som gillar Sim City delen av spelet men att hålla på så i ca 1 ½ år...
Jag förespråkar istället en server med samma inställningar som Iota fast lägre poäng för VU. En speed server så att säga.
Förespråkar också en server som har både revolt och erövringrings möjligheter, skulle bli ett helt annat tänk rent strategiskt.

Finns flera som gillar denna typ av spel..
GAffel är en av dem..
TC också om jag förståt det jag hört om honom rätt..

Så denna värld komemr befolkas av alla de som inte kan spela på de vanliga världarna :)
 

DeletedUser

Guest
Den här världen och sortens spel skulle kunna ha potential om man ändrade på reglerna för hur man vinner. Världen skulle gå i relativt snabba omgångar, ca 6 månader till 12 månader. Den spelare som får mest KP eller grundar flest städer vinner. Att grunda städer ska vara lättare, det vill säga att det ska gå snabbare/billigare att få igång triumftåg med mera.

Men som världen ser ut nu hade den varit perfekt för den defensiva spelaren alternativt nybörjaren. Den kan även funka som träning för rutinerade spelare att träna på att bygga städer, som är en viktigt del av en vanlig världs början, det vill säga den första och andra månaden.
 

DeletedUser92

Guest
Så här står det i infon..


Information:
Det som är speciellt med värld Hyperborea är att det är inte möjligt att erövra andra spelares byar utan det är endast möjligt att erövra spökstäder eller grunda en ny stad. Intressant eller hur?

Om spelare som startar kan detta spel och kan läsa vad som menas med texten ovanför så kan denna värld hålla på i flera månader med bara 1 stad tills nån spelare ger upp för att den blir attackerad hela tiden..

Hur kul är det lixom? -.^

Men men, som en liten ängel här ovanför skrev så är denna värld till för dom som inte kan spela på riktiga världar ^^
 

DeletedUser

Guest
Alldeles för långsam värld för att vara en sim city värld.

1.0 för att bygga kommer ju ta evigheter....
 

DeletedUser1595

Guest
På riktigt? Har ni skapat en värld som endast innehåller det tråkiga med Grepolis? Kul jul! Ni lär inte se mig där iaf.
 

DeletedUser1978

Guest
Om man ska vinna i slutet måste man snabbt välja ut öar som man säkrar upp i alliansen.
Gäller att välja ut en ö, och relativt snabbt börja kolonisera upp den osv..
Förutsätter att det finns rena uv-öar som är öppna för kolonisering, i rimmen, vilket det inte gör nu.
 

DeletedUser834

Guest
Nu ser väl de spelare som inte kan vara aktiv så mycket sin lilla chans
 

DeletedUser876

Guest
Tja, fast då finns det ju andra spel som kanske är bättre - Forge of Empires t.ex. Där kan man bygga i lugn och ro, och behöver inte heller vara orolig att någon ska erövra ens stad.
 

DeletedUser2626

Guest
seriöst... enhet 1 och speed 1?

SNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARK

SNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARK

och inte erövring... hmm...
 
Topp