Diskutera Hjältarna

DeletedUser378

Guest
Här diskuterar vi Hjältarna.

Läs mer om vad den innebär här.

Vad tycker ni om hjältarna?
Vad är bra och vad är mindre bra?

Med vänliga hälsningar
Ert Grepolis Team
 

DeletedUser

Guest
har startat på betan
har en fråga, är det en revoltvärld?
 

DeletedUser378

Guest
Sandbox 2 är en server som använder sig av belägring för erövringar.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden
 

DeletedUser

Guest
Förstår jag det rätt när jag påstår att hjältarna är server bundna? Spelar jag på server A och börjar mitt i den på Server B så följer dom inte med? (Känns väl rätt självklart, men det framgår inte tydligt i beskrivningen så frågar ändå :))

Hjältarna försvinner inte om man startar om, men man kan endast ha en hjälte per stad? Säg att jag har 5 städer och väljer att starta om (med en hjälte i vardera stad) då får jag ju bara en stad, dyker de andra upp sen när jag skaffar fler städer då?
Följdfråga: Om man blir "nollad", försvinner dom då?

Om jag har en hjälte i en stad som erövras, vad händer med den då? Hoppar den till en annan stad bara eller?
Följdfråga: Om jag har 2 städer, med en hjälte i vardera, och den ena blir erövrad vilket leder till att jag inte har städer nog för att ha två hjältar, vad händer då?

Tycker conceptet låter intressant, bara lite nyfiken över sånt som inte klart framgår :) (Har dock inte läst wikin, så finns svaren där får ni väl hänvisa mig dit! :))
 

DeletedUser2832

Guest
Förstår jag det rätt när jag påstår att hjältarna är server bundna? Spelar jag på server A och börjar mitt i den på Server B så följer dom inte med? (Känns väl rätt självklart, men det framgår inte tydligt i beskrivningen så frågar ändå :))

Hjältarna försvinner inte om man startar om, men man kan endast ha en hjälte per stad? Säg att jag har 5 städer och väljer att starta om (med en hjälte i vardera stad) då får jag ju bara en stad, dyker de andra upp sen när jag skaffar fler städer då?
Följdfråga: Om man blir "nollad", försvinner dom då?

Om jag har en hjälte i en stad som erövras, vad händer med den då? Hoppar den till en annan stad bara eller?
Följdfråga: Om jag har 2 städer, med en hjälte i vardera, och den ena blir erövrad vilket leder till att jag inte har städer nog för att ha två hjältar, vad händer då?

Tycker conceptet låter intressant, bara lite nyfiken över sånt som inte klart framgår :) (Har dock inte läst wikin, så finns svaren där får ni väl hänvisa mig dit! :))

Jag har för mig att man alltid har hjältarna oavsett om man startar om eller inte

Läste någonstans att hjältarna inte är serverbundna
Dock kan man inte ha samma hjälte på 2 världar

Man kan max ha 20 hjältar om jag har rätt och det är då 20 stadsplatser (inte tomma) som gäller och inte städer :)

Men loth som kan mer kan nog säga vad som är rätt och fel :p
 

DeletedUser

Guest
Vad tycker ni så här långt då?

Jag tycker det verkar vara ett roligt inslag.
 

DeletedUser2832

Guest
Jag som fuskade och körde på Beta världen tycker väl att man får otroligt lite Coins Of Wisdom/War

2 per uppdrag känns väldigt lite :/
Speciellt när man kommer upp i dom högre levlarna
 

DeletedUser

Guest
Hjältarna har ingen större betydelse i mina ögon, funkar lika bra utan. Värt att skapa en ny värld för innan någon annan stängt, nej. Är väl ett tappert försök att lägga in nya funktioner i spelet.
 

DeletedUser2843

Guest
Hjältarna har ingen större betydelse i mina ögon, funkar lika bra utan. Värt att skapa en ny värld för innan någon annan stängt, nej. Är väl ett tappert försök att lägga in nya funktioner i spelet.
Har du spelat på beta-världen med hjältar eller grundar du din åsikt på den nya världen?
 

Geggan

Active Member
Jag som fuskade och körde på Beta världen tycker väl att man får otroligt lite Coins Of Wisdom/War

2 per uppdrag känns väldigt lite :/
Speciellt när man kommer upp i dom högre levlarna

Warrior World var en test värld därav att man fick ca 200 Coins per dag utan att göra något.

sen så tyckte jag de världen var jävla rolig, att kriga själv mot spelare med 1,4 miljoner osv när man själv hade runt 1 mille :D
 
Topp