Diskutera dominations-endgamet här!

nogold

Active Member
Är det inte lite konstigt att bondbyöar inte öppnas upp så att man kan använda sina sp nu i sista slaget Går varken att grunda eller bjuda in vilket innebär stor fördel för de som leder då öar automatisk blir stängda
 

jacoblilje

Active Member
Är det inte lite konstigt att bondbyöar inte öppnas upp så att man kan använda sina sp nu i sista slaget Går varken att grunda eller bjuda in vilket innebär stor fördel för de som leder då öar automatisk blir stängda

Om det du hade velat gick igenom, hade det blivit mindre krig, och mer grundning.. Spelläget utvecklades ju bara för att vi spelare ville ha krig som slutspel och inte en farmingfest..
 

nogold

Active Member
Ja det är sant men samtidigt blir det lättare att kriga om man har fler städer. Och med 12 timmar bell är det väldigt svårt att ta städer. Sitter med massa sp och kan varken grunda eller ta städer. Om jag kunnat grunda mer hade jag kunnat haft tio städer till vilket hade gjort det enklare att ta städer Så det kunde lätt till mer krig tror jag.
 

DeletedUser3751

Guest
Kortare belägringstid skulle knappas göra belägrings världar roligare, t.ex. belägringstiden på marathon var det möjligt att skicka ks in i NB och med perfekt tajmning hade det ända sättet vara att bryta belägringen i NB vilket inte är så jätte kul. 12h belägringar enligt mig är mycket bra då har man chans att bryta belägring ifall man har rätt mängd trupper. :)
 

nogold

Active Member
Det tar för lång tid för att vara en server med hastighet 4
Sedan ska du inte bryta mina bell :p
 

jacoblilje

Active Member
Kortare belägringstid skulle knappas göra belägrings världar roligare, t.ex. belägringstiden på marathon var det möjligt att skicka ks in i NB och med perfekt tajmning hade det ända sättet vara att bryta belägringen i NB vilket inte är så jätte kul. 12h belägringar enligt mig är mycket bra då har man chans att bryta belägring ifall man har rätt mängd trupper. :)

Det skulle ju få vara 5h nb ;)
 

DeletedUser3751

Guest
Eller inge NB alls :p

Det hade alla vi nattanfallare uppskattat ;)
 

nogold

Active Member
Eller inge NB alls :p

Det hade alla vi nattanfallare uppskattat ;)
ja varför inte då hade vi haft en sak mindre att tjafsa om så hade folk kanske hunnit spela mer istället
smiley_emoticons_lol.gif
 

DeletedUser3493

Guest
Längden på belägringstiden borde inte vara kortare än nattbonusen (om det blir någon nattbonus)
Om inte annat än med Helena.

Jag hade velat testa en server utan nattbonus (belägring) och 4h's erövringstid
6/6/6 speed :)
 

DeletedUser3751

Guest
Längden på belägringstiden borde inte vara kortare än nattbonusen (om det blir någon nattbonus)
Om inte annat än med Helena.

Jag hade velat testa en server utan nattbonus (belägring) och 4h's erövringstid
6/6/6 speed :)

Spamserver, I like it
smiley_emoticons_freu-dance.gif
 

DeletedUser3575

Guest
Längden på belägringstiden borde inte vara kortare än nattbonusen (om det blir någon nattbonus)
Om inte annat än med Helena.

Jag hade velat testa en server utan nattbonus (belägring) och 4h's erövringstid
6/6/6 speed :)

Problemet med antalet spelare på .se hade aldrig blivit tydligare. Hade varit kul i ett par veckor max.
 
Topp