Diskussion inom området "Delad Internetanslutning"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser2240

Guest
Hej har/hade ett stort problem inom denna delen tidigare i veckan då jag har övertalat en av mina kollegor genom jobbet att gå med Grepolis.
Vi startade tillsammans en allians och båda två har nu kommit rätt långt, då fick reda på att vi inte längre fick vara inne på servern utan "delad internetanslutning".

Detta tycker jag är lite tråkigt, jag kan förstå för er som lägger ner tid och arbete på detta att det inte skall fuskas, dessvärre för oss jobbar det ca 70 personer på kontoret. Jag tror ni alla förstår problematiken i att ingen av oss kommer kunna i framtiden spela grepolis tillsammans utan delad internetanslutning, visserligen kommer det nog aldrig hända heller för den delen.

Men jag och min kollega har fastnat i ett dilemma, där vi är två personer som spelar på samma internetanslutning men vi sitter i två helt olika rum.

Jag vill inte klaga, utan öppna en diskussion för att visa att systemet som ska hålla fuskare borta har skapat problem för oss.

Dock har jag ett förslag, Att är man två som har detta problemet får helt enkelt visa upp att vi är två personer som ska spela Grepolis och inte en och samma person, jag har inte direkt tänkt ut det hela så man skyddar den personliga integriteten för varje spelare, men något bör man kunna göra så fler i min situation kan spela Grepolis.

mvh// Nexusone.

PS: jag vill gärna se att ingen skriver (ni borde jobba ist, eller liknande) för ibland måste man rensa hjärna också ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser855

Guest
Bara ordna så ni har delad internetanslutning och sen inte anfalla eller försvarar samma stad eller varandra så är la detta inget problem?

Ni kan ju fortfarande spela men inte hjälpa varandra.
 

DeletedUser2240

Guest
Problemet är att vi idag har delad internetanslutning, men vi spelar i samma allians, det betyder att vi inte kan hjälpa varandra, vilket säkert du förstår att när man spelar med sina vänner och bekanta vill man hjälpa dom när dom blir anfallna.

(vi är endast två i alliansen också, glömde nämna den punkten tidigare)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp