Diskussion Ö-Uppdragen

DeletedUser378

Guest
Här kan ni lämna era åsikter och diskutera Ö-uppdragen.

Se all information här.
 

DeletedUser

Guest
Kan bli intressant och rogivande. Hoppas bara att det blir värt tiden man lägger ner på dem. Kommer inom kort att presenterat förslag att erhålla skatt (Resurser, Rop från havet, Befolkningstillväx, Gunst mm att lägga i sitt förråd eller använda) då man erövrat en stad. Vi verkar vara inne på samma tankar :).
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Är det meningen att dom trupper man i vissa uppdrag skickar ut som stöd ska "försvinna"? Jag har haft två sådana uppdrag och trupper kommer inte tillbaka, inga nya bondgårdsplatser och dom går inte se på torget heller?
 

DeletedUser378

Guest
Om så är fallet vänligen kontakta supporten där vi har bättre översikt på servrarna och kan ge dig betydligt bättre hjälp i det här ärendet än via forumet.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden
 

DeletedUser176

Guest
e liten sak om gunst boosten.. det står att man ska få 50% extra gunst.. har 72 i gunst i timmen då ska man få 108 i gunst i timmen med boosten men man får 96 bara sådet fattas 12 i timmen
 

DeletedUser

Guest
e liten sak om gunst boosten.. det står att man ska få 50% extra gunst.. har 72 i gunst i timmen då ska man få 108 i gunst i timmen med boosten men man får 96 bara sådet fattas 12 i timmen

Kör du premium? I så fall har du ju bättre gunstproduktion redan från början, så du får inte +50% på premium bonusen också ;)
 

DeletedUser

Guest
Detta är ju en ganska sjuk grej som uppstått nu, när man kan få massor med 30% extra försvar av en stad, kommer ju vara omöjligt att plocka städer, visst finns det 30% anfall men den gäller bara för en stad. Antingen får innogames ta bort det helt eller så får ö-uppdragen bli förbaskat mycket svårare, iom lagret så kan man ju ha maximalt 10 stycken 30% extra. Ska försvararen verkligen gynnas ännu mer?
 

DeletedUser2807

Guest
Detta är ju en ganska sjuk grej som uppstått nu, när man kan få massor med 30% extra försvar av en stad, kommer ju vara omöjligt att plocka städer, visst finns det 30% anfall men den gäller bara för en stad. Antingen får innogames ta bort det helt eller så får ö-uppdragen bli förbaskat mycket svårare, iom lagret så kan man ju ha maximalt 10 stycken 30% extra. Ska försvararen verkligen gynnas ännu mer?

Jag blir också orolig angående detta. anfall under normal tid kommer ju försvinna då det blir mer eller mindre omöjligt att komma igenom nån som är online. Vad ska man då göra? Jo man anfaller på natten vilket ju inte kan gynna 90% av de som spelar då de bara blir förbannade och lessnar allternativt att man har turen nog att hitta nån som är offline. Men med detta scenrio försvinner ju det som är absolut roligast med GP, dvs de gigantiska slagen. Jag är jäkligt sugen på en ny server nu när Iota närmar sig slutet men om det innebär i stort sätt bara nattanfall så får det vara. Antingen så får man ju göra uppdragen "dyrare" eller också ge f#¤ i dom helt.
 

DeletedUser2639

Guest
Detta är ju en ganska sjuk grej som uppstått nu, när man kan få massor med 30% extra försvar av en stad, kommer ju vara omöjligt att plocka städer, visst finns det 30% anfall men den gäller bara för en stad. Antingen får innogames ta bort det helt eller så får ö-uppdragen bli förbaskat mycket svårare, iom lagret så kan man ju ha maximalt 10 stycken 30% extra. Ska försvararen verkligen gynnas ännu mer?

Jag håller med Svendberg här, redan tidigare har försvararen alltid haft en bonus eftersom när det är mycket deff i en stad så tar de inkommande anfallen inte ut mer än en bråkdel av vad det skulle gjort om det var mindre deff i staden.

Med detta 30% deff som jag antar gäller allt stöd i staden? då får försvararen ytterligare en bonus att räkna med när någon anfaller dig, för 30% är rätt jäkla mycket om du har t.ex. 4000 markgubbar som försvar, då kommer det inte räknas som 4000 markgubbar utan istället som 5200 markgubbar. Med en hög mur så blir detta ett nästintill ogenomträngligt försvar ifall inte det motsvarande anfallaren anfaller med sinneslösa stora antal gubbar.

Antingen borde 30% stöd ändras till typ 5% stöd istället. eller ändra 30% anfall till en mycket högre summa. Antingen det eller gör som Svendberg säger och gör uppdragen rejält mycket svårare.
 

DeletedUser

Guest
Jag undrar samma sak som picke, jag har antagit att det gäller för alla trupper och dubbelkollade i simulatorn först efter att jag använt 4-5 stycken +30%anfall till bs-anfall. Gäller den inte för bs så kan det gärna framgå i beskrivningen =)
 

DeletedUser876

Guest
Det var tydligen en bugg, som är rättad nu (2.40). Alla enheter ska ges bonus (både upp och ner), både mark och båtar.
Men jag håller med dig Cheddar, det hade varit bra att veta hur det borde vara, så man slipper testa och chansa. Annars är det ju svårt att veta om ett beteende är som det är tänkt eller om det är en bugg. I detta fall var det alltså en bugg.
 

DeletedUser378

Guest
Vissa förändringar kommer att ske med Ö-uppdragen efter sammanfattning av framförda åsikter från spelare på vårt Community.
Exakt när denna ändring genomförs har jag ingen information om. Men som vanligt ser vi till att hålla er uppdaterade i den mån det går.

-Tiden innan ett nytt uppdrag framträder kommer ändras från (2h/3h/4h) till (2h/4h/8h)
- Det förbättrade försvaret kommer att dras ner från 30% till 5%. Även anfalls bonusen kommer att sänkas men endast från 30% till 10% så att bonusen för anfallare håller sig något starkare. Ingen av de belöningar som redan är sparade kommer att påverkas.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden
 

DeletedUser876

Guest
Mycket bra!
+30% i försvar blir helt sjukt svårt att tränga igenom. Att man får mer i anfall än försvar är också bra.
 
Topp