Det ryktas

Hoppster

New Member
Ryktas att vad ska man säga, ibland har man bättre för sig än att ducka massa nattanfall både fredag och lördagskväll. Måste vara jobbigt att bara kunna få kp genom att tvinga andra att slå av notiser.
Menmen det blir som det blir när man har fler saker i livet än bara grepo :)
 

xeet

Active Member
Noone cry for (3) attacks, the ''cry'' is the weird flex.. just super weird :p
HAHAHA LMAO WHAT? ''Quote: Keep playing dead worlds? You are the player from spain coming to play dead swedish servers, this is the third one now aint it? fucking embaressing that you even consider flame about dead worlds but still you are here, too hard in spain?

"too hard in spain" var det en roast? :D
ryktas att hyperionz haft en hel del problem på svenska greoplis så sluta uttryck dig är du jättesnäll :)
Ryktas att den italienska korven fastnat i halsen på dig och det gör dig arg, och den ilskan tar du ut på en oskyldig spanjor :D
 

Nonzerix

New Member
Hyllningstal - en framgångssaga

De som känner mig vet att jag inte är sarkastisk eller ironisk jag är en sådan där tråkig människa som säger vad han tycker.

Men det ryktas att Syndicate alliansen länge har ägt Helorus servern.
Redan då jag kom tillbaka till Grepolis efter många års uppehåll som var alliansen i en klar dominerade position. Jag tänkte vad gör det jag ska bara ha lite kul och testa på GP igen.
Vad hände jag, jo jag fastnade. Jag tänkte att jag ska i alla fall stå emot och ha kul på vägen.

Men att se den största alliansen, största spelarna och med totalt mest städer spela taktiskt och strategiskt krossa allt motstånd som eventuellt kunde stå emot var imponerande.

De upptäckte en missad dag framför datorn på mig och krossade allt jag hade erövrade tre städer. Var var jag, jo jag satt på akuten och kämpade för min överlevnad där.(allergisk reaktion) Hörde av mig till Himladris som var storsint och gav tillbaka städerna, han ordnade också så att deras alliansvän släppte sin stad emot mig. En stor allians med stora spelare. Värdiga vinnare helt enkelt.

Så här långt är jag helt klart beredd att hålla med.

Men även solen har sina fläckar tyvärr, några spelare i den alliansen tycker om sin överlägenhet och gärna skryter om den i GP forumet det ryktas tråd. De vill reta upp spelare att göra just det, motstånd mot dem. Kan delvis acceptera det beteendet även om jag inte skulle göra så. (men som många nu kanske tycker jag gör genom detta, men glöm inte att jag har för avsikt att hylla just den alliansen och man kan inte bara lyfta fram allt bra då utan måste även visa på brister annars blir inte de bra sakerna trovärdiga och just, bra saker)

Det är endast information som jag fått till mig, den kommer ifrån kontakt med andra allianser men också inom min egen.

Den övermäktiga alliansen hade fått en eller ett par horn i sidan verkade det som, ett ljus tändes och hoppet på motstånd började brinna. Vi visste att vi inte skulle vinna men lite motstånd skulle vi kunna ge.

Några utländska spelare ifrån andra länder hade gått samman och bildat en union med oss. Kan inte säga att vi var lite framgångsrika som Syndicate men vi började stoppa deras framfart kändes det som. Istället för 10-0 i erövringar utan motstånd så blev siffran(taget ur luften) 10-3. Vi började stoppa några. Vi försökte till och med ta deras städer även om det var skillnad. Vi ställde in 10-20% av markdeff/bireme som Syndicate ställde in i sina erövringar. Våra erövringsförsök blev krossade.

De hade fortfarande promenad segrar över oss. Nu började jag få höra rapporter om att spelade blivit spammanfallna, man skickar 100-tals support och anfall så buggar appen/webbläsaren ur. (Detta är bara hörsägen) När den buggar ur kan man inte se alla anfall och man har svårt att se om ett eventuellt KS kommer. Givetvis blir det svårt att skydda sig.

Om detta är sant, varför behöver en sådan överlägsen allians nyttja sådan metod, som mot all förmodan efter vad jag har hört är laglig på svenska servrar. Varför jo för att det är just lagligt och ett taktisk sätt att ta städer på spelare som gör just det, motstånd.
Denna aktion är förbjuden på utländska servrar efter vad jag hört igen.

Utländska spelaren ska ha ghostat sina städer i ilska och sedan avslutat vidare kontot på andra servrar i Sverige. Igen detta är hörsägen och jag har inte all fakta. Men om ryktet är sant varför är det tillåtet i Sverige men inte på andra servrar......

Slutligen vill jag ta upp en sak som jag tycker är mindre bra med Syndicate. Jag vet inte orsaken utan kan bara spekulera vilket jag nu gör öppet. Varför sitta och klanka ner på att inte få motstånd och så fort chansen ges verkar det som värva alla spelare som har gett dem just motstånd. Vilka ska finnas kvar att göra servern rolig. För man vill väl ha motstånd som man ber om, eller...

Jag kanske uppfattas som bitter och sur över situationen men det är jag inte. Jag ville faktiskt hylla Syndicate för deras mästerliga spel, utan att vara ironisk eller sarkastisk. Men som jag sa kan inte bara ge ros måste ge lite ris också därav den eventuella bitterhet.

Blev ett väldigt långt rykte ;)
Tack för mig, syns på haven och mellan öar och kobbar.
Tack för en god match och lycka till med segern. :)

Nonzerix
 

DeletedUser3735

Guest
Det ryktas att "Jag tycker även om molniga dagar, speciellt om det är den 28:e. Så lite fläckar på solen är inget att hänga läpp över."
 
Topp