Det ryktas...

DeletedUser3388

Guest
Var det inte GN som skrattade åt att Tramse sänkte en full flygstad i nb för en tid sedan? det här verkar ju ta priset, ryktas det
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif
 

DeletedUser3343

Guest
Var det inte GN som skrattade åt att Tramse sänkte en full flygstad i nb för en tid sedan? det här verkar ju ta priset, ryktas det
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif
Det ryktas att vi är bäst på alla sätt och vis. Även på de mindre bra sakerna
smiley_emoticons_blush-reloaded6.gif


Det ryktas även att du troligen blandar ihop 1 flygstad med ganska många, inklusive BS, som en härlig BU spelare sänkte i NB för en tid sedan
smiley_emoticons_seb_zunge.gif
 

DeletedUser3544

Guest
Det ryktas att jag är så sugen på kp att jag sänkte en hel erinysstad med kvarglömd deff i en fiendestad.
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif
 

DeletedUser3356

Guest
ryktas att du förgyllde fredagen för oss alla filbyter
smiley_emoticons_eazy_cool01.gif
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif


ett skratt förlänger livet....ryktas det
smiley_emoticons_lol.gif
 

DeletedUser3690

Guest
att zeesard och merideus använder bugg för att rädda sina städer som är under belägring för dem har ingen MO för att bryta med....dem får även hjälp av supporten att behålla städerna tills vi tar dem igen.
smiley_emoticons_lol.gif
smiley_emoticons_lol.gif
smiley_emoticons_lol.gif
 

DeletedUser3440

Guest
Det ryktas att det tydligen är okej att, numera, bryta mot Grepolis regler. Jag kollar på dig, Merideus.

För dem som inte vet så upptäcktes det en bugg som möjliggjorde för den belägrade spelaren att skicka tillbaka det belägrande KS:et. Denna bugg användes två gånger för att avbryta redan pågående belägringar (vi pratar om när det var 1-2h kvar av dem). Buggen anmäldes, men INTE förrän den redan hade använts för att säkra två städer. Jag hänvisar till vad Grepolis regler säger om buggar:

§5) Buggar
Det är obligatoriskt för varje spelare att rapportera kritiska buggar direkt till supporten. Att använda buggarna för ens egen skull kommer leda till avstängning eller annat straff.

Efter att ha fått ta del av konversationerna mellan de berörda spelarna så var det en detalj som drog till sig uppmärksamhet. Bifogar en del av konversationen nedan. OBS! Jag vet att det endast är ett utdrag, men skulle jag ha fått med hela meddelandet så skulle kontexten ha varit densamma ändå.

55f729c23561d845e5c5ef16e63d2f20.png


Jag vill uppmärksamma två nyckelmeningar här:

"
Han hörde vad jag sa att jag hade skickat hem KS av något mirakel. Han testar då saker själv, och ser sen att det funkade.".

Resten är i princip oväsentligt. Varför är just dessa två meningar viktiga? Jo, för att i den första av dessa meningar, så medger Zeesard att han har delat med sig av kunskapen om den här buggen. Med andra ord, andra blir MEDVETNA om buggen. I den andra meningen får vi reda på att Merideus sedan har bestämt sig för att "testa saker själv", för att se om det funkade. Detta, mina herrar och damer, kallas för MEDVETEN ANVÄNDNING AV EN BUGG. Att försöka smycka det som "testning" håller inte. I Zeesards fall var det omedveten använding av buggen som då upptäcktes. I Merideus fall kan man inte prata om att det var en omedveten handling, iom att han då redan kände till att buggen existerade. Med andra ord har han medvetet brutit mot Grepolis regler!

Medan jag skrev detta så insåg jag även att det skulle vara bra att kommentera även följande mening:

"
Därefter konstanterade vi tillsammans att det är en bugg som påverkat hela servern.".

Vad är det som definierar en bugg? En bugg är ett fel i mjukvaran som gör att den inte fungerar som tänkt. Att kunna skicka hem ett KS som belägrar ens stad är inte en funktion som skall vara möjlig i spelet. Därför blir det per automatik en bugg så fort någon lyckas med det. Ni (Zeesard och Merideus) kan konstantera hur mycket ni vill, men det ändrar inte det faktum att det var en bugg redan innan ert "konstaterande". Ni båda är dessutom erfarna spelare och vet att något sådant ej skall vara möjligt. Du, Zeesard, skulle ha rapporterat det direkt. Du, Merideus, använde buggen medvetet, under mask av s.k. "testning". Det är INTE ni som skall testa funktioner i koden efter buggar, det finns testare för sådant, eller utvecklare. Ert ansvar är ENDAST att rapportera buggar som ni hittar, dvs. SAKER SOM INTE SKALL GÅ ATT GÖRA, INTE att testa så att det gäller för alla.

Om något är oklart, vilket jag ej tror att det bör vara för någon som har kapaciteten att tänka till själv, svara gärna så ser jag till att förklara det ännu noggrannare.
 

DeletedUser3343

Guest
Det ryktas att jag kommer ge min input på detta då jag ogillar när andra vinklar fakta eller tolkar texter på sätt som kan skada en annan spelare enormt då faktan inte längre är sann.

Då det är jag som är författaren av den del av ett PM mellan mig och Tramse så kommer jag ge mig förklaring på vad jag menade så det inte blir tolkningar av det hela.

Jag kom på buggen omedvetet. Ovetande om det var en global bugg eller ej. Efter jag upptäckt buggen skrev jag till supporten DIREKT. 14:36 skickade jag hem KS (ca +/- 5min). 14:59 var supportbegäran skapad. Puushbilder skapade, en så välskriven supportärende jag kunde var då skriven. Alltså är det falskt det du säger. "Du, Zeesard, skulle ha rapporterat det direkt". Det tyder på att jag inte gjorde det i din mening, vilket jag gjorde. Alltså är det falskt.

Åter till det utdrag du visar som "bevismaterial". För att inga tolkningar ska ske så berättar jag innebörden. Jag ville i det stycket säga till Tramse att man inte direkt kan anta det värsta om sin fiende. Man måste kunna tänka i olika perspektiv. Kunna sätta sig i andras situation. Jag sa då ett exempel på hur man kunde tänka sig i Merideus situation, utan att mena att det var det som hände, eller det som inte hände. Jag nämnde enbart det som ett exempel på hur man kan tänka i olika perspektiv i just det fallet.

Då dina tolkningar av min text är helt fel så är dina kommande argument ogiltiga i frågan då du använder detta utdrag som stöd för dina argument.

Jag vill även tillägga att det är supportens roll i det hela att bestämma om det är ett brott eller ej. Vi kan påpeka att en regel kan tänkas ha brutits, men vi kan inte bekräfta det utan riktiga bevis till situationen, men ändå. Det är fortfarande supporten som avgör i vilket fall som helst.

Jag citerar reglerna från forumet:

"§9) Rent Spel
Grepolis är ett tävlingsinriktat spel, och teamet är domarna. Alla tvister om regler överträdelser och tvetydiga fall ligger ansvaret på teamet och alla beslut är slutgiltiga."

Då detta uppenbarligen är en tvist gällande reglerna så är teamet ansvariga för vad som händer. Supporten har i min fråga svarat som så att inga brott enligt paragraf 6 har brutits. (Wiki reglerna benämner "Buggar" som paragraf 6, forum reglerna benämner det som paragraf 5)

CobraAn, du får gärna komma med nya argument med korrekt fakta, och inte tolkningar som är falska =)

Med vänliga hälsningar
zeesard
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3690

Guest
Du är den sista som borde skriva här. Skäms... att du ens försöker felförklara det som skrivs här betyder att det är sant. Du borde vänta på svar från supporten innan du skickade tillbaka ks. Men du spelar inte schysst.
 

DeletedUser3693

Guest
Det ryktas att supporten friade både zeesard och Merideus. Jag hänvisar till de regler som finns på svenska Grepolis startsida. Framförallt vill jag visa på §9.
9dbb68fd3c8972e5a9c1b5bb883cbad5.png


Låt mig poängtera den andra meningen. Alltså ligger ansvaret på teamet, och teamet har gjort sitt slutgiltiga beslut. Hur ni vill tro att händelseförloppet skedde får stå för er.

Det Cobran kommenterar är ett exempel på ett perspektiv, inte korrekt fakta. Det är inte heller något som zeesard någonstans antyder.

Och 5G. Ni gör en falsk anklagelse trots att supporten har friat både mig och zeesard. Vi vill försvara oss för att folk som inte har koll i frågan kommer anta att ni har rätt. Hur ska vi skriva till supporten innan vi ens upptäckt buggen? Tänk istället för att smutskasta.
 

DeletedUser3690

Guest
Massa skitsnack. Vi hade 2 ks inne vem kom på att det gick att avbryta belägringen och berättade för den andra hur man kunde göra. Båda kan inte ha kommit på det samtidigt. Och att supporten friat dem är på grund av dem så att dem kunde bryta belägringen. Med vad bir hahaha
Du kan väl svara på varför dem inte bröt belägringen i 5 tim. Var 1 tim kvar av 6.
Schysst spel hahaha.
Hoppas ingen spelar med dem mer...dem kan ha en egen Alli.. .skitspelare.
Och väljer du att fortsätt spela med dem så är även du en skitspelare.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3565

Guest
Massa skitsnack. Vi hade 2 ks inne vem kom på att det gick att avbryta belägringen och berättade för den andra hur man kunde göra. Båda kan inte ha kommit på det samtidigt. Och att supporten friat dem är på grund av dem så att dem kunde bryta belägringen. Med vad bir hahaha
Du kan väl svara på varför dem inte bröt belägringen i 5 tim. Var 1 tim kvar av 6.
Schysst spel hahaha.
Hoppas ingen spelar med dem mer...dem kan ha en egen Alli.. .skitspelare.
Och väljer du att fortsätt spela med dem så är även du en skitspelare.

Ryktas att det du nyss skrev tar förstaplatsen i skitsnacks kategorin. kan inte sitta och skriva att folk är skitspelare och att ingen ska spela mer med dem det är verkligen patetiskt.
 

DeletedUser3565

Guest
Blandar mig så mycket jag vill om någon är äcklig ryktas det
 

DeletedUser3693

Guest
Ryktas om att jag hoppas att 5G mår bra i att alltid försöka se det sämsta i allt och alla. Om du inte vill tro mig, gör inte det då. Men du kan åtminstone skriva respektfullt.

Ryktas också att appen borde tas bort helt när den bara fungerar för vissa.
 

DeletedUser3343

Guest
Ryktas att det är inte svårt att se om den funkar eller att lösa problemet...
Det ryktas att det är väldigt lätt att få ett bra grepp om ifall appen varnar om man testar den regelbundet, ja. Men att lösa problemet med att den slutar varna är lite svårare då vi inte har den befogenheten att ändra i mjukvaran ;)

Det ryktas att jag hoppas du fick lite KP Mendio
smiley_emoticons_cuinlove.gif
 
Topp