Det ryktas att...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest

minns faktiskt inte hur jag hittade servern för jag letade upp den på fyllan (haha) men det är en max gräns på 5000 reggade där och den är uppnådd tyvärr. lite tråkigt är det att den har otroligt mycket buggar så man kan inte ta det seriöst alls för då skulle man blivit galen efter 5 min. för bara några timmar sen kom kultur poäng systemet igång och off rankin och deff ranking systemet, innan anföll man och dödade massa gubbar men man fick ingen poäng för det och heller ingen kultur poäng :D
hastigheterna är det vi är van vid på beta servern x6
men här är länken iaf http://zz1.grepolis.com/game/index?login=1#
 

DeletedUser

Guest
måste säga att det systemet som den HW har är helt värdelöst, och blir "vår" HW i samma så kommer jag vägra spela en sekund.

misstänker att dom från alfa är van vid det systemet för glider man in med ett KS i staden så blir staden helt låst och det går inte att göra ett skit, sen måste man anfalla den och slå ut KS:et och man har bara 2 timmar på sig, sen är staden förlorad.
Detta lämnar alla städer helt vidöppna och man måste försvara alla anfall och spelet går mer ut på att deffa än att anfalla. En riktig besvikelse enligt mig!

Nån som vill ta över ett HW beta test konto? skriv PM till mig på svenska beta servern så får vi se vem som får ta över det, för jag är så besviken så jag vill inte fortsätta
 

DeletedUser

Guest
måste säga att det systemet som den HW har är helt värdelöst, och blir "vår" HW i samma så kommer jag vägra spela en sekund.

misstänker att dom från alfa är van vid det systemet för glider man in med ett KS i staden så blir staden helt låst och det går inte att göra ett skit, sen måste man anfalla den och slå ut KS:et och man har bara 2 timmar på sig, sen är staden förlorad.
Detta lämnar alla städer helt vidöppna och man måste försvara alla anfall och spelet går mer ut på att deffa än att anfalla. En riktig besvikelse enligt mig!

Nån som vill ta över ett HW beta test konto? skriv PM till mig på svenska beta servern så får vi se vem som får ta över det, för jag är så besviken så jag vill inte fortsätta

Kan inte hålla med mer än vad jag gör. Spelade på Zeta med denna inställning och det sög nåt så fruktansvärt. Det var därför jag lade ner där... Blir det samma erövrings-system på våran HW har jag svårt att se att jag kommer spela där, har Gaffel eller någon gett ett officiellt uttalande i frågan?


edit: Då det antagligen är Alfa, Beta och Gamma som kommer få en gemensam HW så bör det bli revoltbaserat erövringssystem då både Beta och Gamma har det, så vi är alltså i majoritet. =)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kan inte hålla med mer än vad jag gör. Spelade på Zeta med denna inställning och det sög nåt så fruktansvärt. Det var därför jag lade ner där... Blir det samma erövrings-system på våran HW har jag svårt att se att jag kommer spela där, har Gaffel eller någon gett ett officiellt uttalande i frågan?


edit: Då det antagligen är Alfa, Beta och Gamma som kommer få en gemensam HW så bör det bli revoltbaserat erövringssystem då både Beta och Gamma har det, så vi är alltså i majoritet. =)

tror även att dom flesta från alfa lirar på beta eller gamma oxå så dom är van.

tråkigt att lira ett sånt spel som bara skulle gå ut på att deffa
 

DeletedUser1337

Guest
tror även att dom flesta från alfa lirar på beta eller gamma oxå så dom är van.

tråkigt att lira ett sånt spel som bara skulle gå ut på att deffa

Med hastigheten på Alfa är det långt ifrån att "bara deffa". Däremot skulle det nog vara det med hastigheten som är på den HW.
Det är mer deff i revoltsystemet. Lättare att deffa dessutom eftersom man inte behöver vara inloggad mer än en gång var tolfte timme, ens om man bor granne med fienden. På Alfa kan man få ett överrasknings-KS en timme efter man gått och lagt sig och under natten fylls det på med deff så att det näst intill är omöjligt att komma igenom med off för att avbryta - t.ex. Vill man inte låsa upp en massa deff så måste man vara rejält aktiv på en sådan erövringsserver.

Revolt = Extremt deffinriktat (se på krios, liksom)
Erövring = Deffinriktat - men endast för att spelet är designat för att underlätta för försvararen.
Efter att ha spelat på både alfa och beta sedan respektive server startade så vet jag vad jag pratar om. ;D
 

DeletedUser

Guest
Med hastigheten på Alfa är det långt ifrån att "bara deffa". Däremot skulle det nog vara det med hastigheten som är på den HW.
Det är mer deff i revoltsystemet. Lättare att deffa dessutom eftersom man inte behöver vara inloggad mer än en gång var tolfte timme, ens om man bor granne med fienden. På Alfa kan man få ett överrasknings-KS en timme efter man gått och lagt sig och under natten fylls det på med deff så att det näst intill är omöjligt att komma igenom med off för att avbryta - t.ex. Vill man inte låsa upp en massa deff så måste man vara rejält aktiv på en sådan erövringsserver.

Revolt = Extremt deffinriktat (se på krios, liksom)
Erövring = Deffinriktat - men endast för att spelet är designat för att underlätta för försvararen.
Efter att ha spelat på både alfa och beta sedan respektive server startade så vet jag vad jag pratar om. ;D

menar du att beta's system skulle vara mer deff inriktat spelsystem än alfa's?
 

DeletedUser1337

Guest
menar du att beta's system skulle vara mer deff inriktat spelsystem än alfa's?

Yes, precis. NWOs spelare är undantaget från denna syn (särskilt du själv ;P), men revoltsystemet tillåter spelare att klara sig väldigt bra enbart på deff. Som sagt; se på krios. Deras taktik var ju att deffa till sig KP och sedan ta IE/spöken - trots numerärt överläge (på den tiden).

Tycker hela Grepolis är väldigt deffinriktat. På gott och ont. För aktiva spelare som vill kriga - ont. Men för alla som inte har möjlighet att vara så aktiva - gott. Och revoltsystemet underlättar enormt för den senare gruppen.

De flesta aktiva gillar ju också att anfalla. De mindre aktiva kör på deff. Som jag själv på beta.
 

DeletedUser1742

Guest
Med hastigheten på Alfa är det långt ifrån att "bara deffa". Däremot skulle det nog vara det med hastigheten som är på den HW.
Det är mer deff i revoltsystemet. Lättare att deffa dessutom eftersom man inte behöver vara inloggad mer än en gång var tolfte timme, ens om man bor granne med fienden. På Alfa kan man få ett överrasknings-KS en timme efter man gått och lagt sig och under natten fylls det på med deff så att det näst intill är omöjligt att komma igenom med off för att avbryta - t.ex. Vill man inte låsa upp en massa deff så måste man vara rejält aktiv på en sådan erövringsserver.

Revolt = Extremt deffinriktat (se på krios, liksom)
Erövring = Deffinriktat - men endast för att spelet är designat för att underlätta för försvararen.
Efter att ha spelat på både alfa och beta sedan respektive server startade så vet jag vad jag pratar om. ;D

Är du säker?
Jag har varit aktiv som bara den och har Aldrig sätt dig i " actions " .
I senare skede ( i eftermiddags ) Kollade jag upp dina Kämpar poäng på Beta vilket resulterade i 91600 poäng var av 34000 av dom är DEFF så jag betvivlar faktiskt att du vet vad du talar om när det gäller deff och anfalls servers.
och att ta åt dig en stor del av kakan ( alla UV ) vet jag inte om jag tycker är helt rätt.
Vad gjorde du i Beta? menar du har grundat 98% av dina städer ( om inte 100? ) Sorry min åsikt
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1337

Guest
Är du säker?
Jag har varit aktiv som bara den och har Aldrig sätt dig i " actions " .
I senare skede ( i eftermiddags ) Kollade jag upp dina Kämpar poäng på Beta vilket resulterade i 91600 poäng var av 34000 av dom är DEFF så jag betvivlar faktiskt att du vet vad du talar om när det gäller deff och anfalls servers.
och att ta åt dig en stor del av kakan ( alla UV ) vet jag inte om jag tycker är helt rätt.
Vad gjorde du i Beta? menar du har grundat 98% av dina städer ( om inte 100? ) Sorry min åsikt
Jag är säker.

Jag var rejält aktiv i början av beta. Jag låg i top 20 en tid. Fråga t.ex Rauno och Annela som jag spelat med väldigt länge om de tycker jag var aktiv.

Jag skrev att jag inte är så aktiv på beta (längre), detta pga att jag sitter i ledningen för vinnande alliansen på Alfa och därför satsar mest där.

Jag tar inte åt mig någon större del av kakan än någon annan - men jag har skickat resurser och gunstat varje dag.
Skulle sluta under relativt tidigt skede av 2011 och satte därför upp mina städer för IE. Sedan svalnade intresset för mina städer och istället för att jag skulle sluta helt och låta dem bli spöken valde jag att kolonisera omkring mina kvarvarande städer - i säkra områden - och bygga upp städer. Var först tänkt för att alliansen snabbt skulle ha tillgång till fler städer att IE, men när det bara blev fler och fler som slutade så valde jag att göra dessa till deffstäder och använda för alliansdeff.

Jag krigade och erövrade alltså aktivt tills jag ansåg mig inte ha tid att göra det på beta längre och satte mig alltså på defensiven för alliansens skull.
Koloniserade min första stad på beta efter det beslutet. Innan dess hade jag endast erövrat - av fiender också, särskilt i början.

Att du inte sett mig i offensiver kan bero på att jag bara har 6 offstäder och dessutom ligger långt ifrån offensiverna. Behöver därför ibland skicka på tider då jag inte kan.
Jag var förresten med i den mot Krios Zeus-ö, t.ex.

Att du kommer och insinuerar att jag inte var delaktig i byggandet av världsundren samt vinsten av världen för att jag inte har många städer eller möjlighet att vara med på offensiver tycker jag är rätt lågt. Det har dessutom ingenting med min erfarenhet som spelare att göra.

Vidare väljer du att bara kolla beta. Jag har betydligt mer erfarenhet av det andra systemet än den absoluta majoriteten av alla som spelar beta har och tänkte att jag därför skulle bemöta det som ganska godtyckligt skrevs här.

Anser du att det jag skriver om att det går att klara sig på att bara deffa på beta är felaktigt?
Självklart går det på alfa också, men där kräver det betydligt mer aktivitet. Revoltsystemet innebär att man _alltid_ har en lucka på 12 timmar där man är safe. Någon sådan lucka finns inte på alfa. Vilket var min poäng i förra posten.

PS. Om du fortfarande tvivlar på min kapacitet som försvarare så välkomnar jag dig att försöka ta en stad av mig. Vilken som helst. :)

Edit: Ifall du vill fortsätta diskutera min historik kan vi ta det i PM In-Game, då det inte riktigt hör hit.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Revoltsystemet innebär att man _alltid_ har en lucka på 12 timmar där man är safe. Någon sådan lucka finns inte på alfa. Vilket var min poäng i förra posten.

jag tolkade som du menade att betan skulle varit mer deff server, och hur du kan påstå det fattar jag inte.
 

DeletedUser

Guest
Helt enig med Blubby, på Zeta kan en stad vara förlorad på en timme och taktik och placering av städer är plötsligt extemt viktigt. Det går väl att argumentera för att det är viktigt med revolt med, men du har alltid 12 timmar på dig att deffa. På Zeta är det bättre att ha massa BS för att slå bort belägringar...

De som har lite tid och inte är så aktiva göre sig icke besvär på en belägringsserver!
 

DeletedUser176

Guest
Helt enig med Blubby, på Zeta kan en stad vara förlorad på en timme och taktik och placering av städer är plötsligt extemt viktigt. Det går väl att argumentera för att det är viktigt med revolt med, men du har alltid 12 timmar på dig att deffa. På Zeta är det bättre att ha massa BS för att slå bort belägringar...

De som har lite tid och inte är så aktiva göre sig icke besvär på en belägringsserver!

håller helt och hållet med.. jag har spelat på alfa, beta, delta, epsilon, zeta och eta.. revolt världar är mer deff baserade än en belägrings värld..

om man bor granne med en fiende på en revolt värld så har man 12 timmar på sig att få in deff i staden.. i en belägrings värld kan staden vara förlorad på mindre än 1 timme.. eftersom jag är väldigt aktiv föredrar jag belägring för där kan man inte bara logga in var 6 timme eller var 12 gör man det kan man ha förlorat flera städer
 

DeletedUser

Guest
Fast nu är det så att HW kommer gå mycket snabbare vilket innebär att en revolt inte pågår i 12h... Så den egentliga skillnaden mellan belägring och revolt är att i revolt-systemet så tar du över städer med off men i belägrings-systemet tar du över städer med deff. Detta är för mig väldigt ologiskt och inte heller speciellt kul, det var därför jag lade ner på zeta efter ett par månader.

När jag ska försvara städer vill jag använda försvarsenheter och när jag vill erövra städer vill jag använda offensiva sådana, inte tvärtom.
 

DeletedUser1337

Guest
jag tolkade som du menade att betan skulle varit mer deff server, och hur du kan påstå det fattar jag inte.

Nejdå, det anfalls betydligt mer på beta. Men det har mest med hastigheten att göra. Alfan har varit "döende" länge. Blev en liten boost med 2.0 och sedan framför allt med UV, men nu är den så gott som död igen eftersom ingen kan rubba på oss i GL oavsett hur många man går ihop i oheliga allianser. ;D
 

DeletedUser

Guest
av det jag såg när man testade på den där HW, med erövringssystemet så är det deff och deff och åter deff som gäller, för annars är varenda stad helt vidöppen! räcker med att det seglas in ett KS och staden är förlorad, för man har sen bara 2 timmar på sig att slå ut den deff som står där, vilket är en omöjlighet när det är flera som hjälps åt att deffa, alltså måste man tänka ett steg före en sådan sak sker, och hur löser man det, Jo med deff! vill du inte ha vidöppna städer så måste man ha deff i staden. kan ärligt talat inte fatta att folk anser betan är mer deff inriktat när ni spelat denna system så pass mycket som ni säger.

och jämföra med krios i det här läget är bara dumt, det handlade snarare om omständigheter då, vi jagade deras UV, klart som fan att dom vill försvara det och går mycket över till att just bara träna deff.

ne, av det jag sett av båda systemen så suger erövringssystemet för det är majoritet deff i strategin där och revolt systemet är mer krig.

och att påstå att man kan logga in vid varje 12:e timma för att klara av revolt server känns som en dålig ursäkt, loggar man in så sällan så kan man räkna med att man inte tillhör dom mest aktiva spelarna och allt vad det innebär. och vill man behålla det man har i städerna så gäller det att ha betydligt mer koll än var 12:e timme, för har man en tom stad kan man heller inget göra.
 

DeletedUser

Guest
av det jag såg när man testade på den där HW, med erövringssystemet så är det deff och deff och åter deff som gäller, för annars är varenda stad helt vidöppen! räcker med att det seglas in ett KS och staden är förlorad, för man har sen bara 2 timmar på sig att slå ut den deff som står där, vilket är en omöjlighet när det är flera som hjälps åt att deffa, alltså måste man tänka ett steg före en sådan sak sker, och hur löser man det, Jo med deff! vill du inte ha vidöppna städer så måste man ha deff i staden. kan ärligt talat inte fatta att folk anser betan är mer deff inriktat när ni spelat denna system så pass mycket som ni säger.

och jämföra med krios i det här läget är bara dumt, det handlade snarare om omständigheter då, vi jagade deras UV, klart som fan att dom vill försvara det och går mycket över till att just bara träna deff.

ne, av det jag sett av båda systemen så suger erövringssystemet för det är majoritet deff i strategin där och revolt systemet är mer krig.

och att påstå att man kan logga in vid varje 12:e timma för att klara av revolt server känns som en dålig ursäkt, loggar man in så sällan så kan man räkna med att man inte tillhör dom mest aktiva spelarna och allt vad det innebär. och vill man behålla det man har i städerna så gäller det att ha betydligt mer koll än var 12:e timme, för har man en tom stad kan man heller inget göra.


Tog ett tag att förstå vad du menade, det ena heter belägring och det andra revolt. Erövra gör man på alla servers =)

Ryktas om att jag önskar samtliga användare (och spelledning) en riktigt god jul!
 

DeletedUser

Guest
Tog ett tag att förstå vad du menade, det ena heter belägring och det andra revolt. Erövra gör man på alla servers =)

Ryktas om att jag önskar samtliga användare (och spelledning) en riktigt god jul!

haha ok, belägrings systemet då :D
 

DeletedUser1337

Guest
Ja, jag tror säkert att det är som du säger om den servern. Med så hög hastighet (12* den på alfa, va?) bör man ha revolt. Belägringssystemet fungerar inte i för hög hastighet. Varför man valt den för att betatesta tycker jag är helt sjukt.

Alternativt kan man ju för hjältevärldar fixa ett helt nytt erövringssystem. Det vore väl något, IG? :)

Krios ägnade sig till mycket stor del åt deff även före 2.0. Var mest det jag syftade på. Var likadant med Rebellion, vill jag minnas.

Håller med dig om att om man inte loggar in oftare än var tolfte timme har man inte i någon toppstrid att göra egentligen - men tror inte Grepoliscommunityn i Sverige är stor nog för att vara såpass "elitistisk". Personligen tycker jag det är bra att kunna spela med de som inte har tillgång till dator på jobbet - det finns många duktiga spelare bland dessa. :)

Edit: Angående luckan på 12h - den borde minskas med världshastigheten. På en HW vore det lagom med kanske 3-6h mellan revolt och KS, tycker jag.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp