Det ryktas att...

DeletedUser2843

Guest
Vet inte vem, men nån av herrarna/damerna under måste det vara eftersom det är de som är ledare i alliansen

St Nikolas;Madswede76;wolfhoffmann;Bythnof;dragoon;Storerik;kingkobra;lodjuret;torsten1
 

DeletedUser2861

Guest
Grattis Ragna, till en duktig författare med underbar humor. Vi behöver fler såna i Gp ;)
 

DeletedUser2748

Guest
Ryktas att Ragnarök ej hoppade mellan allianser utan kohandlade med alla och inte har de dubbelmoral, mera ett multimoral när de svek och högg kniven i ryggen på sin förbundsförvant Solexus som räddade dom ifrån förintelse när alla allys bankade på dom och mumsade i sig deras städer och skyddade dom under hela server tiden men istället slöt Ragnarrök sina band med Atlas.
Ryktas att sådana förfarande följer spelare igenom servarna.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3180

Guest
Det ryktas att jag säger grattis Solexus, till vinsten och kronan! Välförtjänta vinnare som har krigat väl genom hela servern ryktas det.. :D
 

DeletedUser

Guest
Rygtes at det er en stor grattis til Solexus,

Det har været en fornøjelse at pröve det her spil, men det skal också blive bra at sove igen når alt det her er övre..

Fast der har været mycket huggen och stikken, så tycker jeg fortfarende at det har været bra och en bre utbildning til om man vil pröva en ny server nogen gang.

\\Trimme
 

DeletedUser

Guest
Tackar för gratulationerna,vill sända en eloge till A verbis ad verbera dom som enligt rykte gav oss en riktig match,hatten av.
Mvh Loke
 

DeletedUser2592

Guest
Ryktas att Ragnarök ej hoppade mellan allianser utan kohandlade med alla och inte har de dubbelmoral, mera ett multimoral när de svek och högg kniven i ryggen på sin förbundsförvant Solexus som räddade dom ifrån förintelse när alla allys bankade på dom och mumsade i sig deras städer och skyddade dom under hela server tiden men istället slöt Ragnarrök sina band med Atlas.
Ryktas att sådana förfarande följer spelare igenom servarna.

Ryktas att vi redan hade sagt upp alliansen med Solexus i god tid före. Ryktas att enda sättet att försöka vinna servern i det läget som var då var att attackera Solexus. Men vi kanske är diskvalificerade att försöka efter att Solexus hjälpte oss i början?

Hur som helst med det tjafset. Grattis till Solexus, väl genomförd server.

mvh/Mad
 

DeletedUser2748

Guest
Ryktas att vi redan hade sagt upp alliansen med Solexus i god tid före. Ryktas att enda sättet att försöka vinna servern i det läget som var då var att attackera Solexus. Men vi kanske är diskvalificerade att försöka efter att Solexus hjälpte oss i början?

Hur som helst med det tjafset. Grattis till Solexus, väl genomförd server.
mvh/Mad


Det ryktas att Solexus hjälpte er hela servern tiden och ni sa upp det ca 2 veckor innan UV för att bygga 2 UV?
för att genast hoppa och samarbeta med deras fiende?
Ryktas att för att vinna krävs 4 Uv klara fast vad vet jag?
men skulle jag bli deffad och få hjälp med off 1 helt år(kallas för förbund) för att sedan strax innan UV anfalla med fienden låter i mina öron som backstabbning.
Så vad skulle ni vinna? inget , bara en annan allians som AA eller Atlas skulle ha chansen att tävla.
Det ryktas att ni fick en schysst deal som att fortsätta samarbetet( deff o.dy) men att ni skulle köra Uv var för sig och att den som vann skulle dela med sig en av priserna så att alla skulle sluta servern med en belöning för att ha kämpat.
Har aldirig fått ett sånt rättvist och ärlig deal i hela min tid på GP.

Mensom sagt vad vet jag? Ryktas bara,,,,
 

DeletedUser2592

Guest
Det ryktas att Solexus hjälpte er hela servern tiden och ni sa upp det ca 2 veckor innan UV för att bygga 2 UV?
för att genast hoppa och samarbeta med deras fiende?
Ryktas att för att vinna krävs 4 Uv klara fast vad vet jag?
men skulle jag bli deffad och få hjälp med off 1 helt år(kallas för förbund) för att sedan strax innan UV anfalla med fienden låter i mina öron som backstabbning.
Så vad skulle ni vinna? inget , bara en annan allians som AA eller Atlas skulle ha chansen att tävla.
Det ryktas att ni fick en schysst deal som att fortsätta samarbetet( deff o.dy) men att ni skulle köra Uv var för sig och att den som vann skulle dela med sig en av priserna så att alla skulle sluta servern med en belöning för att ha kämpat.
Har aldirig fått ett sånt rättvist och ärlig deal i hela min tid på GP.

Mensom sagt vad vet jag? Ryktas bara,,,,

Dåliga förlorare är illa. Dåliga vinnare är fullständigt bedrövligt...

Du medger alltså att ni har satt oss i karantän och vi var inte tillåtna att försöka vinna för att ni hjälpte oss lite början? Ni använde oss som buffer så i slutändan var vi mer nytta för er än ni var för oss.

Vi fick aldrig någon deal från er på slutet, det måste vara något er ledning hittat på för att demonisera oss. Det ryktet är felaktigt.
 

DeletedUser2417

Guest
Det ryktas att Mads tappat kontakten med verkligheten:

1. Ingen har hindrat eller ens försökt hindra Ragnarök från att vinna. Ni straffade ju ut er själva genom att bara bygga 3 UV, man behöver 4 styck för att vinna.
2. Vi har inte hjälpt er "lite" ... Ni var på väg att bli utplånade av flera allianser när vi klev in och hjälpte er och vi har fortsatt hjälpa er efter det.
3. Att ni skulle varit mer nytta för oss är ju helt absurt. Då borde vi inte ens kunnat vinna när ni övergav oss.
4. Ni har fått flera erbjudanden från oss som ni ignorerade. Har bevis i form av PM
5. Vi ogillar att det insinueras att vi i ledningen hittar på saker. Vi i Solexus har satt vår heder på att inte syssla med fulspel.

Sedan ryktas det att Ragnaröks allianspresentation liknar ett tal av Bagdad bob.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2843

Guest
Dåliga förlorare är illa. Dåliga vinnare är fullständigt bedrövligt...

Du medger alltså att ni har satt oss i karantän och vi var inte tillåtna att försöka vinna för att ni hjälpte oss lite början? Ni använde oss som buffer så i slutändan var vi mer nytta för er än ni var för oss.

Vi fick aldrig någon deal från er på slutet, det måste vara något er ledning hittat på för att demonisera oss. Det ryktet är felaktigt.
Ehh, lägg ner med larvet

Ni har ju inte ens startat 4 UV, så på vilket sätt har ni försökt vinna?

Ingen i Solexus klagar på Gröngölingarna, Atlas eller Anonyma Amatörer. De har försökt vinna och det är klart de ska göra det.

Problemet med ragnarök är att ni helt plötsligt bröt ett förbund som varat i ett år och sen verkar göra allt ni kan för att förstöra för era gamla kompisar. Fattar inte ens varför ni gör det, vad får ni av att ha gjort detta? Förutom massa ovänner då alltså
 

DeletedUser2592

Guest
Ehh, lägg ner med larvet

Ni har ju inte ens startat 4 UV, så på vilket sätt har ni försökt vinna?

Ingen i Solexus klagar på Gröngölingarna, Atlas eller Anonyma Amatörer. De har försökt vinna och det är klart de ska göra det.

Problemet med ragnarök är att ni helt plötsligt bröt ett förbund som varat i ett år och sen verkar göra allt ni kan för att förstöra för era gamla kompisar. Fattar inte ens varför ni gör det, vad får ni av att ha gjort detta? Förutom massa ovänner då alltså

Tycker det är ett oerhört pinsamt beteende av ledarna i en vinnande allians att bete sig som dåliga förlorare.

Skäms ni inte? Prova att sätt er i vår sits? Varför skulle vi ge upp bara för att ni hjälpte oss i början. Ni har spelat hela servern med oss som buffert och inte vågat attackera fiendeallianser. Interference fick vi ta hand om, ni vågade aldrig attackera fast jag tjatade på er.

Vilka erbjudanden pratar du om? Jag har ingen aning...

Bagdad Bob? Skärp språket lite. Sämsta vinnarna i Grepolis historia...
 

DeletedUser2843

Guest
Du verkar ju helt virrig. Det är ingen som är dålig vinnare. Folk är sura för att ni spela hela servern med oss och sen helt plötsligt hoppa med största fienden och börja anfalla oss

Klart ni hade fått försöka bygga UV och vinna, men tråkigt att ni bara försöker få klart ett eller två UV för att förhindra era kompisar att få kronan
 

DeletedUser2592

Guest
Kan bara skaka på huvudet. Förstår inte hur ni tänker. Tråkigt också att ni ska ta det här spelet på så stort allvar att ni inte kan acceptera att en före detta allierad anfaller. Det händer i alla spel. Schack, Monopol, etc. Ena dagen är man med varandra nästa dag spelar man mot varandra. Skillnaden är att det inte brukar hagla glåpord när man sätter sig på andra sidan schackbrädet.

Som sagt, jag gratulerar er till vinsten, tycker ni har spelat smart och bra, synd att ni ska solka ner det nu på slutet.
 

DeletedUser2919

Guest
Ni har spelat hela servern med oss som buffert och inte vågat attackera fiendeallianser. Interference fick vi ta hand om, ni vågade aldrig attackera fast jag tjatade på er.

Nu måste du väl ändå skoja? Vi har mer än dubbelt mer off-kp än nr 2, det mesta ihopsamlat efter attacker på allianser som är/var top 5. AVAV, Nyx, Interference, Atlas....
 

DeletedUser

Guest
Det rygtes at der bliver kastet för mycket mot verandre, och at segren bliver för lite njutat..

der er blevet jobbat i et år på denne vinnst, Sol er kommer ut som vinnare, och hur som helst så er det fan bra jobbat..

Jeg vet inte om det er vanligt, men tycker der har været mycker smudt kastning, och annat.. men enddå har jeg inte hört mycket til sol, och jeg har enddå været front taler til at vi skulle anfalle dom genemsamt, ganske tidligt i spillet.. :)

Vi andre alliancer har gjort va vi kunne, enddå har sol segret... så grattis til dom... njut ere vinnst den er velfortjent.. :)

\\Trimme
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att Mads slagit skallen och inte riktigt fattat att Grepolis är ett gemenskapsspel lika mycket som strategi. Vi har snackat med varandra i över 1 års tid och jag kände man fått många goda vänner i er ally. klart det blir ett svek då ni vänder oss ryggen och går till våran gemensamma FI. Vi hade alla i Solexus snackat om att så klart vi ska ge er "våra allierade" ett pris efter UV är klart osv.

Sen att du säger NI tog hand om Interference är ju patetiskt. Ni försökte i 3 månaders tid och ni åstadkom ingenting (lätt att kolla på stats). Efter vi kände vi var klara med kriget med Nyx så började vi med Interference och det tog oss 2 veckor så var den alliansen splittrad.

Ryktas vidare att Solexus som inte vågar anfalla någon har två spelare som har mer off kp än Ragnarök, eller jag menar de självutnämda servervinnarna har tillsammans. tror det säger allt :D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2843

Guest
Det rygtes at der bliver kastet för mycket mot verandre, och at segren bliver för lite njutat..

der er blevet jobbat i et år på denne vinnst, Sol er kommer ut som vinnare, och hur som helst så er det fan bra jobbat..

Jeg vet inte om det er vanligt, men tycker der har været mycker smudt kastning, och annat.. men enddå har jeg inte hört mycket til sol, och jeg har enddå været front taler til at vi skulle anfalle dom genemsamt, ganske tidligt i spillet.. :)

Vi andre alliancer har gjort va vi kunne, enddå har sol segret... så grattis til dom... njut ere vinnst den er velfortjent.. :)

\\Trimme
Tackar och bockar! Och grattis till er andra plats, bra kämpat av er!


Vill också passa på att tacka alla som kämpat och stannat kvar till serverns slut. När UV drog igång var det inte allt för många kvar på servern, hade inte alla ni stannat hade servern stängts ner och vi kanske missat chansen att hinna bygga UV

/TimothyN (sun11 på Nu)
 

DeletedUser2477

Guest
Vilka erbjudanden pratar du om? Jag har ingen aning...
Det ryktas att jag inte tänkte posta men kunde inte hålla mig ändå,tyvärr, men erbjudandet postades i vår gemensamma chatt och
skickades pm.

Detta urdrag ryktas att det var den 3e gången i ett pm om vårt förslag(notera datum) som ignorerades ända fram till ert uppbrott.


14-06-15 kl 14:39 moonlight
ok , nu läste jag ditt svar :)

vi tänkte inte att ni skulle skicka råvaror eller så..det var inte det förslaget handlade om,
du har tydligen inte fått se det?

Tar om det...

att vi deffar varandra och hjälpervarandra som vi alltid har gjort, men rejsar var för sig

om byggnandet och bevakar fiendens UV så de inte hinner före med ett enda Uv.

Den som vinner servern hjälper sedan sin allierade att ta hem ett pris som man kan ta med sig för alltid i alla servar så det blir rättvist och alla vinner något som värt för mödan för allt man har kämpat i ett år.
 

DeletedUser2592

Guest
Det ryktas att jag inte tänkte posta men kunde inte hålla mig ändå,tyvärr, men erbjudandet postades i vår gemensamma chatt och
skickades pm.

Detta urdrag ryktas att det var den 3e gången i ett pm om vårt förslag(notera datum) som ignorerades ända fram till ert uppbrott.


14-06-15 kl 14:39 moonlight
ok , nu läste jag ditt svar :)

vi tänkte inte att ni skulle skicka råvaror eller så..det var inte det förslaget handlade om,
du har tydligen inte fått se det?

Tar om det...

att vi deffar varandra och hjälpervarandra som vi alltid har gjort, men rejsar var för sig

om byggnandet och bevakar fiendens UV så de inte hinner före med ett enda Uv.

Den som vinner servern hjälper sedan sin allierade att ta hem ett pris som man kan ta med sig för alltid i alla servar så det blir rättvist och alla vinner något som värt för mödan för allt man har kämpat i ett år.

Möjligt att det skickades. Jag har dock aldrig sett ett sådant meddelande.

Men nu tycker jag vi släpper tjafset och går vidare. Grattis till Sol. Nästa server ->
 
Topp