Det ryktas att...

DeletedUser

Guest
Ryktas om att det är en fin guld bedrift !!!!

Innogames tackar dig för ditt bidrag. :)
 

DeletedUser2919

Guest
Ryktas om att det är en fin guld bedrift !!!!

Innogames tackar dig för ditt bidrag. :)

Tycker att det här var en väldigt onödig kommentar av dig...

Om du inte vill gratulera nomis för den här fenomenala prestationen, så tycker jag inte att du ska kommentera alls. Jag tycker att din kommentar är onödig och respektlös. Det är klart att han har guldat, det har de flesta i toppen gjort, men det är ändå en stark prestation. Han leder ju överlägset!

Det är en tuff värld med ovanligt många bra spelare så det kommer säkert bli en del hårda ord men vi kan väl iaf börja med att hålla en god ton :)
 

DeletedUser2307

Guest
Ryktas att jag inte håller med er kommer bli för tok för många byggare bob :(

Ryktas att somliga håller med. Iom att det bara tar 12 h att grunda stad tror jag fler kommer göra detta. Och likt andra revoltvärldar ryktas det att det kommer vara svårt att gå på en aktiv spelare i en aktiv allians då det enkelt går att deffa upp mot inkommande KS. En annan femma är det mot inaktiv spelare.. Ryktet säger att världen kommer vara rolig i början men när allianserna och förbunden kommit till avtar det.

Ett annat rykte säger dock att det är jämn nivå på spelarna i världen. Roligt!
 

DeletedUser1216

Guest
Ryktas att somliga håller med. Iom att det bara tar 12 h att grunda stad tror jag fler kommer göra detta. Och likt andra revoltvärldar ryktas det att det kommer vara svårt att gå på en aktiv spelare i en aktiv allians då det enkelt går att deffa upp mot inkommande KS. En annan femma är det mot inaktiv spelare.. Ryktet säger att världen kommer vara rolig i början men när allianserna och förbunden kommit till avtar det.

Ett annat rykte säger dock att det är jämn nivå på spelarna i världen. Roligt!

Ryktas om att grundningstiden inte bryr mig så mycket. Ryktas även om att detta är bra för lite mer damp när väl NS släpper. Må dom med mest SWAG härja fritt ;)
 

DeletedUser971

Guest
På tal om fenomenala prestationer, vet inte
hur Fromstock lyckats men det ryktas att
han nu har 3 städer!!!

Jag tror han har trollkarlsblod i släkten.

Hur som helst, grattis till en prestation utöver
det vanliga :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2597

Guest
Ryktas att alliansen Apoteket Vesslan härmed förklarar krig mot alla allianser och spelare som inte skickar mig resurser.
 

DeletedUser1216

Guest
På tal om fenomenala prestationer, vet inte
hur Fromstock lyckats men det ryktas att
han nu har 3 städer!!!

Jag tror han har trollkarlsblod i släkten.

Hur som helst, grattis till en prestation utöver
det vanliga :)

Han har Swag. Behövs inte förklaras något mer :)
 

DeletedUser

Guest
Det Ryktas att en ny bättre version av Band Of Super Scrubs har landat på NU ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest

Dom som i den beskrivningen sägs använda ordet har ju dock gjort det till något det inte är. Dom tror det är nån "cool" klädstil eller liknande, något man i alla fall kan sätta fingret på. Dom verkar också tro att det är nått nytt påfund!? Likt svastickan som egentligen är en lyckosymbol har dagens ungdom kidnappat och våldtagit ordet och fått det att stå för något Helt annat än vad det är!

Swagger myntades redan under flower power eran och är något man mer eller mindre föds med, lite som att man kan födas med läshuvud. Då, för 40 år sedan, menade man att en person med en viss utstrålning hade "swagger". Hade inget med kläderna att göra. Hade inget med hur man pratade att göra. Hade inget med hur man betedde sig att göra. Det fanns bara där, lite som charm.

Idag verkar som sagt swagger betyda en för stor keps med platt skärm på snedden, 4strl för stort tanktop-linne, allmänt hängig och dålig hållning, gärna limp-walk, allmänt pladder om ingenting bara för att man ska höras så mkt som möjligt (gärna lite småsluddrigt också) eller kort bara det nya ordet för "Gäängzzzzzztaaaaa" :/

Ryktas det..
 

DeletedUser

Guest
Dom som i den beskrivningen sägs använda ordet har ju dock gjort det till något det inte är. Dom tror det är nån "cool" klädstil eller liknande, något man i alla fall kan sätta fingret på. Dom verkar också tro att det är nått nytt påfund!? Likt svastickan som egentligen är en lyckosymbol har dagens ungdom kidnappat och våldtagit ordet och fått det att stå för något Helt annat än vad det är!

Swagger myntades redan under flower power eran och är något man mer eller mindre föds med, lite som att man kan födas med läshuvud. Då, för 40 år sedan, menade man att en person med en viss utstrålning hade "swagger". Hade inget med kläderna att göra. Hade inget med hur man pratade att göra. Hade inget med hur man betedde sig att göra. Det fanns bara där, lite som charm.

Idag verkar som sagt swagger betyda en för stor keps med platt skärm på snedden, 4strl för stort tanktop-linne, allmänt hängig och dålig hållning, gärna limp-walk, allmänt pladder om ingenting bara för att man ska höras så mkt som möjligt (gärna lite småsluddrigt också) eller kort bara det nya ordet för "Gäängzzzzzztaaaaa" :/

Ryktas det..

Ord kan ha olika betydelse, de som har gjort den där beskrivningen har gjort det utifrån ordets moderna betydelse (på ett uppenbart ironiskt sätt). Bara för att det har en annan äldre betydelse så gör det inte den här betydelsen felaktig.

För övrigt är ordet 'swag' betydligt mycket äldre än vad du påstår. Från början var det ett ord för stulet, värdefullt gods, ett piratslang kan man säga, och det finns dokumenterat i skrift så tidigt som 1794, troligtvis ännu tidigare med. Och ordet 'swagger' är ett gammalt skotskt slangord som beskriver det svajiga sätt som vissa skottar gick på.
Så du skjuter dig själv i foten där, för enligt din logik har flower power rörelsen på precis samma sätt "kidnappat och våldtagit ordet" som du säger att dagens ungdom har.

Med det sagt så avskyr jag ordet swag i den moderna bemärkelsen, men det är en annan femma.

Och så ett litet rykte på det, ryktas att det bara är ett par dagar kvar av nybörjarskyddet, ska bli kul att se vilka allianser som tar ledningen i anfall. Gissningsvis tar A verbis ledningen, men vilka kommer följa?
 
Topp