Denna ständiga lagg!!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Är det endast jag som reagerar på detta?????


Varför startar ni nya världar titt som tätt om ni inte kan underhålla de gamla?
Jag blir oerhört frustrerad och förbannad över alla dessa laddningstider!

Det ska inte ta flera sekunder för varje liten grej att ladda efter att man klicka på det!

Fatta vad genuint förbannad jag är över denna ständiga lagg!

Ni har känt till problemet i flera veckor nu utan att göra någonting åt det, om er serverpark inte klarar av fler världar eller ens 2.0 så vänta med att lansera dem då!

Ja, precis ALLT laggar, det tar flera sekunder att aktivera en besvärjelse, det tar flera sekunder att byta från handelsöversikten till stadsöversikt, det tar ofta flera sekunder att byta stad etc.

Förstår ni inte att ni förstört spelandet på alla de gamla världarna sen ni lanserade 2.0?

Att sitta och bli arg, upprörd, frustrerad och förbannad hela tiden över alla dessa laddningstider gör att man inte vill spela mer, är det verkligen det ni vill, att man ska spela klart tills guldet tar slut och sen lägga ner skiten?

Och då har jag inte ens nämnt alla buggar 2.0 har där det mesta verkar vara halvfärdigt, det går juh inte ens att förhandsgranska ett längre PM i 2.0 utan att det skiter sig totalt!

//sakii
 

DeletedUser

Guest
Jag känner igen detta med att det kan ta flera sekunder ibland att få fram saker. Flertalet ggr har det varit på gränsen att min erövringar/deff blivit timade fel pga seg laddning.

Det är inte ett bestående problem men det händer då och då.

:cool:


//Mackie
 

DeletedUser378

Guest
Jag uppfattar absolut inga som helst laggproblem och då har jag konton på 4 servrar just nu även om endast 2 av dem är aktiva. Men har efter att läst detta gått in och kollat och allting flyter på precis som det ska.

Felet behöver ju faktiskt inte ligga på grepolis servrar heller utan det kan vara ett internt problem hos dig?
 

DeletedUser1593

Guest
Har inte heller några som helst problem, hoppas ni inte kör med IE det kan vara orsaken...
 

DeletedUser

Guest
Jag uppfattar absolut inga som helst laggproblem och då har jag konton på 4 servrar just nu även om endast 2 av dem är aktiva. Men har efter att läst detta gått in och kollat och allting flyter på precis som det ska.

Felet behöver ju faktiskt inte ligga på grepolis servrar heller utan det kan vara ett internt problem hos dig?

Nej det är inget internt problem, du kanske ströspelar och kanske därför inte märker av det eller så kanske du inte har något bättre att jämföra med.

Som jag skrev i början så har de känt till problemet i några veckor nu men inget händer för att fixa till det.
 

DeletedUser

Guest
Jag vet att det är mitt dåliga mobila bredband som är orsaken ;)

Men det skadar inte att få det fixat genom att göra servrarna snabbare eller va man säger. Är inte så insatt i hur det fungerar^^ hehe
 

DeletedUser962

Guest
Ifall du använder IE så är det problemet då IE är världens sämsta webbläsare, byt till Mozilla eller Chrome.
Tror att Mozilla är bäst till Grepolis.
 

DeletedUser

Guest
Inget problem här, btw kul kommentar om Lothos ströspel.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag har varken IE, dåligt bredband eller andra problem som kan orsaka dessa laddningstider. Problemen började dagen innan 2.0 kom.
 

DeletedUser378

Guest
Att säga att jag ströspelar var ju otroligt fint formulerat.
Frågan är hur mycket en aktiv spelare sitter inne i sådana fall?
Har ju ändå en online tid på ca 10 timmar om dygnet.
Och har ingen som helst delay och allting kommer upp direkt när jag trycker på någonting.
Vad problemet kan vara är jag inte säker på utan att ha mer exakt information om vad det gäller webbläsar, versioner etc etc
 

DeletedUser

Guest
Det kanske är något fel på din hårdvara? Eftersom ingen annan verkar märka något laggade (förutom Mackie, dock sitter han på mobilt bredband som kan vara orsaken).

Har du testat att rensa cachen och cookies? Har du något program som skickar/tar emot data samtidigt som du spelar? Är det någon annan som sitter på din lina och "äter" bandbred?

Själv har man inte märkt några sega laddningstider, har dock inte varit så aktiv de senaste veckorna, så ska inte säga för mycket.
 

DeletedUser

Guest
ff

Jag bytta till firefox precis och det funkar ju lite bättre än IE. Tycker dock designen är fattig men funkar det bra för GP så kan det väl vara värt det ;P hehe
 

DeletedUser

Guest
Finns säkert ett par addons som kan ändra utseendet på Firefox. Har inte så stor koll på sådant sedan FF4.
 

DeletedUser

Guest
Jag är beredd att hålla med Sakii, något har hänt. Det har generellt blivit segare att spela detta spel. Iallafall Gammaservern.
 

DeletedUser

Guest
Jag har inte märkt av det minsta lagg, eftersom att majoriteten av alla här inte har lagg så måste det bero på antingen
  • 1. Ni har segt internet
  • 2. Ni har fel webbläsare
  • 3. Ni har uppe fler program än din processor kan hantera
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser285

Guest
Det laggar på bärbara men inte stationära för mig..
Antar att det är din processor som inte klarar av det sakii ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp