Deltabladet #1

DeletedUser

Guest
Hallå alla krigare på Delta.
Här kommer del 1 av Deltabladet med rykande färska intervjuer med profiler på servern.

Toysan Spelare i Templars of Honor:

1. Berätta lite kort om dig, spelaren bakom ditt nick.
Jag är nog lite äldre än vad medelådern är här på GP ;-). Jobbar som lärare i bl.a. psykologi.

2. När och varför började du spela GP?
Började spela GP för knappt ett år sedan och var sedan fast :). Har alltid hållit med spel i olika former, ffa. strategispel. Men detta är det första onlinespelet jag spelar.

3. Vilka 2 allianser är de bästa du tycker regerat en server på GP?
Säg så här, enligt mig finns det bara en allians som visat sig outstanding i GP och det är Capitolium på gamma. Sedan har jag ju inte ett fullständigt bedömningsunderlag i mitt uttalande eftersom jag inte själv har spelat på alla servrar...

4. Vad tror du om Deltas framtid?
Om Deltas, och även andra servrars framtid, tror jag mycket hänger på om 2.0 kommer i någon form. Min personliga åsikt är att servrarna annars löper en stor risk att dö ut fullständigt. Vissa är redan på väg...

5. Hur ser du på din allians utsikter framöver?
Se punkten ovan... Annars kommer det nog hända lite intressanta saker inom en snar framtid ;-)

6. Vad har du för tips till nya spelare?
Svårt att ge några konkreta tips eftersom GP är väldigt lätt att spela. Tyvärr handlar det ju i stort sett bara om vilken/vilka spelare som är mest aktiv och därmed har störst chans att lyckas bäst. Det krävs ju inga direkta skills om man säger så :). Tipset blir väl då att vara så aktiv så mycket som möjligt...

7. Har du några sista visdomsord till läsarna?
Tänk på att det bara är ett spel, för vissa dock på liv och död...;-)





Bone71 Grundare och ledare i *Stars and Shadows*

1. Berätta lite kort om dig, spelaren bakom ditt nick.
Spelaren bakom Bone71 är 40 år och kommer från Norra Sverige.

2. När och varför började du spela GP?
Startade att spela Grepolis okt. 2010, mäst bara som tidsfördriv med en annan bekant som redan hade spelat ett tag. Men har väl fastnat här mer eller mindre efter man gick och skapade en allians.

3. Vilka 2 allianser är de bästa du tycker regerat en server på GP?
Den bästa allianserna är självklart de jag är med i, annars hade jag inte varit där.
Men måste jag välja andra allianser, så är nog de trevligaste topp allianserna jag har haft kontakt med Drakens Rike på Epsilon och Wings of Liberty på Delta.

4. Vad tror du om Deltas framtid?
Tror nog Delta servern kommer att vara längre än jag kommer spela.
Hoppas också att 2.0 uppdateringen inte kommer dit då jag inte gillade den helt, men men.

5. Hur ser du på din allians utsikter framöver?
Denna alliansen på Delta är den första alliansen jag grundat, mäst som ett försök med att skapa en allians, men det gick så bra att vi nu ligger i topp 5, hur länge vi är här blir en annan fråga.
Men jag ser ljust på vår allians framtid i nuläget, men det har varit ett mycket hårt arbete med att komma upp bland topp allianserna och det är fortfarande en bra bit kvar.

6. Vad har du för tips till nya spelare?
Det bästa tipset jag kan ge nya spelare är nog att fort lära sig grunderna i hur man försvarar sig i detta spelet, samt att föra ett vårdat språk vid kontakt med andra.
Man ska heller inte hoppa för mycket mellan allianser, utan hitta en där man trivs och kan tänka sig stanna så länge man spelar Grepolis, för man har inte en chans att klara sig som en ensamvarg här bland alla björnar.

7. Har du några sista visdomsord till läsarna?
Kör hårt med era allianser grabbar och tjejer, och kom ihåg TEAMWORK.
See you all on Delta.
 

DeletedUser

Guest
Jothar Ledningsmedlem Imperatori


1. Berätta lite kort om dig, spelaren bakom ditt nick.
Jag är en 30årig manlig teknisk konsult från västkusten. Jag bor på en liten släktgård med min familj sedan ett par månader och börjar först nu, lite "förskräckt", inse vilket enormt åtagande det är med hus och trädgårdar osv... Så när jag inte grejar med hus, trädgård eller familj så totalrenoverar jag vår segelbåt (det gäller att ha häcken full)

2. När och varför började du spela GP?
Jag började spela någon månad efter att ALFA drog igång och att jag hittade till GP var pga någon sån där tröttsamt annons. Kan nog nästan vara första gången jag fallit i den fällan... Men här är jag X antal månader senare och spelar fortfarande!

3. Vilka 2 allianser är de bästa du tycker regerat en server på GP?
Jag tycker att BoerBoel på ALFA var en skön sammansättning med folk även om den tenderade till att bli/vara lite stor, men jag tyckte ändå att organisationen fungerade bra (sjukt länge sedan jag slutade spela på andra servrar så jag vet inte ens om de finns kvar)! I övrigt vet jag inte, men Segraz på GAMMA tycker jag verkar vara ett gött tight gäng det med :)

4. Vad tror du om Deltas framtid?
Gällande DELTA så vet jag inte om den nya världen har dragit bort folk eller vad det är? Jag tycker att engagemanget verkar dala hos många? Men samtidigt så närmar sig sommaren med stormsteg och då känns det inte heller så konstigt att folk trappar ner sitt engagemang här? Men jag vet inte riktigt faktiskt, nu traskar ju Illuminati upp i toppen och det kanske gör att vi får en nytändning att det händer lite saker här på servern? Vi får se? Drar inte aktiviteten igång snart så är jag inte säker på att servern håller sig i liv så hemskt länge till!

5. Hur ser du på din allians utsikter framöver?
Imperatoris framtidsutsikter ser jag som goda, det hela hänger på vilken allians som lyckas hålla kvar mest medlemmar och naturligtvis då hålla dem aktiva! Men annars tycker jag att strukturen inom alliansen är god och stämningen likaså!

6. Vad har du för tips till nya spelare?
Sök dig till ett gäng som du trivs tillsammans med, halva spelet handlar om aktivitet och interaktion i forumet!

7. Har du några sista visdomsord till läsarna?
Kom ihåg, det är bara ett spel!



Nockofocko Ledare i Illuminati

1. Berätta lite kort om dig, spelaren bakom ditt nick.
Jag heter Göran, jag har en liten katt som heter Sixten. Han är faktiskt sju år gammal, en gång var han förfärligt sjuk, han blev frisk med antibiotika och kortisonsprutor.

2. När och varför började du spela GP?
Våren 2010 någon gång, hade tröttnat på Gladiatus och sökte ett nytt spel o döda lite tid med.

3. Vilka 2 allianser är de bästa du tycker regerat en server på GP?
Illuminati och Protectors of Gaia ofc, på Deltan o Betan d.v.s. ;).

4. Vad tror du om Deltas framtid?
För närvarande är ju deltan lite seg måste jag säga, men jag har väl förhoppningen om att det kommer börja hända lite saker snart o krigets alla parter satsar lite mer aktivt.

5. Hur ser du på din allians utsikter framöver?
En stark position, som vi nog väl kommer behålla :).

6. Vad har du för tips till nya spelare?
Aktivitet och förvaltare.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Godlajk Ledare i Wings of Liberty

1. Berätta lite kort om dig, spelaren bakom ditt nick.
en kille på 24 år som gillar mycket liv och fart i livet. pluggar för tillfället 4:e året på "väg och vatten" i Chalmers. när jag inte spelar GP så spelar jag mycket beachwollyboll och klättrar samt tar gärna en öl med kompisarna.

2. När och varför började du spela GP?
jag började spela GP 3 veckor efter alfa började. tycker de är bra avkopling oftast och de finns mycket trevliga personer är väll huvudsaken till att jag spelar. började spela GP för jag var trött på de andra jag spelat innan som Tycoononline och TW.

3. Vilka 2 allianser är de bästa du tycker regerat en server på GP?
på alfa var de helt klart våran/min allians The 300, detta säger inte jag enbart för att jag var med utan vi var helst överlägsna på alfa :), men även We ar Gods som var stora i början av alfa tyvär var de för få och folk sluta men grymma spelare.
här på delta tycker jag att de är svårt att säga men röstar på Wings of Liberty och The League dock är denna världen ung ännu och förstår att en del i IMP kommer undra varför jag valde bort dem men The league har ett grymt sammansvetsat gäng och är gryma på att försvara.

4. Vad tror du om Deltas framtid?
tyvärr tror jag att delta som alla andra servrar redan nu börjar tappa bra folk och kommer bli mer till sommaren. tyvär kommer nog inte de stora kriget här avgöras av att någon sida vinner utan att folk slutar.

men jag tror endå att delta kommer leva länge till för de kommer bildas nya allianser och sammanslagningar, klart den roligaste världen jag spelat för de är väldigt öppet.

5. Hur ser du på din allians utsikter framöver?
det ser väldigt ljust ut för WOL, dock kommer jag inte gå in mer här då vi har många fiender och vill inte avslöja något.

6. Vad har du för tips till nya spelare?
våga kriga mycket och ställ upp för dina kompisar för då har man alltid någon som hjälper dig när de behövs. försök även att ha lite olika städer och lås dig inte i ett mönster då olika är bra mot olika försvar.

7. Har du några sista visdomsord till läsarna?
tänk på att de är ett spel :) ha kul men gräv inte ner dig i det.



Maran Ledare i The League

1. Berätta lite kort om dig, spelaren bakom ditt nick.
Vem maran är skulle jag ibland själv villa veta oxå. Men för att vara allvarlig en stund:
Åldersmässigt tillhör jag de äldre här. Har varit spelgalen så länge jag kan minnas med början från flipperspel på rökiga kaféer till spel online, alltifrån backgammon och poker till Gp. Tillbringar mer tid med att spela än jag borde göra. Men när jag inte sitter framför en dator eller går med mobilen i handen så är det djur och natur som är
ett stort intresse och upptar i stort sett resten av min tillvaro.

2. När och varför började du spela GP?
Jag älskar strategispel och eftersom jag spelat en hel del Settlers och AoE hemma på kammaren så blev detta i princip bara ett ännu roligare alternativ till dem.
Men jag har lite svårt för att komma ihåg exakt när jag började spela Gp. Men det var i alla fall på alfa och om jag inte kommer ihåg fel, så var det t om innan beta öppnade eller strax efter. Fast på den tiden var jag inte lika aktiv som nu.

3. Vilka 2 allianser är de bästa du tycker regerat en server på GP?
Jag har svårt att plocka ut några specifika allianser, men med risk för att bli anklagad för att vara partisk så är det ju naturligtvis de allianser jag själv spelar/spelat i som är de bästa. Och det gäller alla servrar.


4. Vad tror du om Deltas framtid?
Vad framtiden beträffar hänger mycket på om uppgraderingen kommer till delta eller inte. Personligen är jag rädd för att flera av de gamla servrarna riskerar att dö om de ska starta om från början. Och detsamma gäller om det öppnas helt nya servrar med 2,0. Jag tycker redan att det är för många...

5. Hur ser du på din allians utsikter framöver?
Det vore ju konstigt om jag skulle säga något annat än att "The League" har framtiden framför sig. Men om jag är riktigt ärligt så tror jag det, vi består av ett gäng spelare som trivs ihop och har roligt tillsammans. Och det räcker väldigt långt.

6. Vad har du för tips till nya spelare?
Man lär sig bäst gm erfarenhet och har man inte själv det, så fråga andra som spelat längre. Sen är stora forumet en guldgruva med tips och råd. I "hjälpen" hittar man grunderna till spelet.

7. Har du några sista visdomsord till läsarna?
7. Mina visdomsord är att aldrig glömma att det här är "bara" ett spel och vi är alla här för att ha kul!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vill tacka alla som deltagit i intervjuerna!

Spännande att veta lite mer bakom eran "nicks", hoppas att övriga läsare på forumet uppskattar detsamma, vill bara uppmana till att detta inte ska vara ett underlag till diskussioner huruvida någon sagt fel eller rätt.

Vem vet, nästa gång kanske det är du som blir tillfrågad!!!

Ska man dra slutsatser av detta så verkar alla vara ganska överens att Delta är en bra server men som dock ligger lite vid ett vägskäl huruvida den kommer fortsätta vara en bra och hyggligt aktiv server.

Alla verkar också vara rörande överens att detta är endast ett spel och att vi alla är här för att ha roligt!
Glöm aldrig det!!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Grymt spännande :)!

Tack alla som "deltog" då det var grymt spännande och tack Danzap för att du tog dig tid :D!
 

DeletedUser

Guest
väldigt trevlig läsning och ett bra tillskot till delta :)
 

DeletedUser962

Guest
Nockofocko Ledare i Illuminati

1. Berätta lite kort om dig, spelaren bakom ditt nick.
Jag heter Göran, jag har en liten katt som heter Sixten. Han är faktiskt sju år gammal, en gång var han förfärligt sjuk, han blev frisk med antibiotika och kortisonsprutor.



hahahahaha :D

Och förlvrigt så hoppas jag att det blir Mace näta gång :D
 

DeletedUser

Guest
Bättre sent än aldrig ;)

Riktigt intressant och ett härligt initiativ Danzap.

Hoppas fler tar efter, sånt vill vi ha här på forumet.

ps. En intervju med Mace eftersökes. ds.

Tackar, det finns en del som uttryckt sin besvikelse över att inte blivit intervjuad. haha

Jag sitter och försöker hitta på nya ideer för nästa upplaga.
 
Topp