Delad internetanslutning....

DeletedUser

Guest
Eftersom UV börjar närma sig på Zeta har jag en undran ang delad internetanslutning!

Reglerna säger så här:

§1) Ett konto per spelare

Spelare får spela på varje värld med endast ett konto. Att ge ut/dela lösenord till ett konto är förbjudet oavsett vad. Ett spelkonto får endast kontrolleras utav en enda person.

Det är tillåtet att spela fler än en spelare på en och samma dator. (Hur som helst, varje spelare får enbart spela på sitt eget konto och följa det som sägs i §2.).
Det är förbjudet att logga in på ett annat konto bara för att spelaren inte är närvarande av någon anledning.
§2) Delad internetanslutning.

Om två eller flera spelare använder en och samma internetanslutning måste de vänta minst 48 timmar mellan varje interaktion/koordinering. Denna regel gäller för de som delar internetanslutning på samma dator eller nätverk, så som i hushåll, arbetsplats eller skola.

Interaktion – Skicka anfall, support eller råvaror till en spelare på samma internetanslutning.
Koordinering – Skicka anfall, support eller råvaror till en spelare, från två eller fler spelare på samma internetanslutning.

Spelare A och B delar internetanslutning på deras arbetsplats. De vill bägge två anfalla spelare C, en nära fiende, men måste då vänta 48 timmar mellan varje anfall/ koordinering. Spelare A kan anfalla fem gånger, men för att spelare B ska få anfalla måste han/hon vänta 48 efter det att spelares A sista anfall har nått fram.
Spelare E och F delar internetanslutning hemma vid. Bägge två vill skicka råvaror till spelare G, en allierad, men måste även här vänta 48 timmar mellan varje interaktion. Från att det gått 48 timmar efter det att spelare Es råvaror nått fram till spelare G, får spelare F påbörja sin fraktning.


Min tanke går enligt följande:

Om jag förstått reglerna rätt så får konton som körs på delat inte göra gemensamma aktioner enligt ovan, (utanför ramen dvs)! Gäller även detta UV öarna, skicka råvaror till UV som ska byggas?

Detta är en väldigt viktig fråga tycker jag! Teoretiskt sett skulle en spelare kunna styra över alla konton i en allians och skicka varor! Detta är väl inte ok, eller?

Är lite kluven på vad som gäller här och önskar svar på det!

MVH: LC
 

DeletedUser

Guest
Hehe jag vet åtminstone två kladdiga hestar som inte kan bygga på samma underverk isf, fast kanske grepolis är så viktigt att man hellre flyttar isär än att ge alliansen sämre förutsättningar? ;)

On topic så håller jag med dig LC om att det inte bör vara möjligt, även om jag inte tror att någon i praktiken skulle orka sitta och ratta särskilt många konton nog stora för att kunna vara till särskilt stor nytta vid UV bygge. Samtidigt, om det är spärrat så går det lätt att komma runt regeln på något sätt om man bara vill.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser855

Guest
Svaret är la rätt enkelt va?

Om två eller flera spelare använder en och samma internetanslutning måste de vänta minst 48 timmar mellan varje interaktion/koordinering.

Att skicka varor till samma stad eller UV i detta fallet är en koordinerad händelse så om ni skickar med 48h mellan rum mot samma stad och bara en gång så borde det funka men vad tjänar man på det? :p
 

DeletedUser802

Guest
Svaret är la rätt enkelt va?

Att skicka varor till samma stad eller UV i detta fallet är en koordinerad händelse så om ni skickar med 48h mellan rum mot samma stad och bara en gång så borde det funka men vad tjänar man på det? :p

Jag tror inte att det är så enkelt. I stycket efter det du citerade, finns en definition av begreppen och där talas bara om att skicka anfall/support/råvaror till en spelare . Det står inget om hinder att skicka resurser till ett UV.

Interaktion – Skicka anfall, support eller råvaror till en spelare på samma internetanslutning.
Koordinering – Skicka anfall, support eller råvaror till en spelare, från två eller fler spelare på samma internetanslutning.

Frågan är intressant och jag önskar också att någon som representerar InnoGames svarar på LordCibejs frågor och reder ut vad som gäller. Tack.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Frågan är intressant och jag önskar också att någon som representerar InnoGames svarar på LordCibejs frågor och reder ut vad som gäller. Tack.

Precis vad jag onskar!!! Men, verkar som att en representant fran Inno inte vill svara pa detta??? Du sugen Loth? Bara sa vi alla far det svart pa vitt vad som galler?

Sorry min daliga stavning... Sitter just nu i 30 grader varme pa Kreta :eek:

MVH: LC
 

DeletedUser

Guest
Nu spammar jag lite men börjar bli lite otålig på att inte få ett svar från (någon) representant för Inno! Var min fråga en svår fråga att tyda?!

Postade min fråga 12.09.12, 19:02. Idag är det 22.09.12, 16:50, dvs ca 10 dagar senare och inte ett enda svar... Ser att andra trådar besvaras, skumt!

Börjar likna Nord Korea det här! Man får inte ställa fel frågor, kallas diktatur!

Mvh: LC
 

DeletedUser

Guest
Nu spammar jag lite men börjar bli lite otålig på att inte få ett svar från (någon) representant för Inno! Var min fråga en svår fråga att tyda?!

Postade min fråga 12.09.12, 19:02. Idag är det 22.09.12, 16:50, dvs ca 10 dagar senare och inte ett enda svar... Ser att andra trådar besvaras, skumt!

Börjar likna Nord Korea det här! Man får inte ställa fel frågor, kallas diktatur!

Mvh: LC

Hej LC

Antar att frågan inte besvarats för att det känns som att den ligger på CM nivå och eftersom vi inte har hittat en egen CM så delar vi med TW vilket gör att han har en del att göra. Men ska säga till TC att tråden finns så ska det nog komma ett svar.
Ber om ursäkt för att det dröjt.
 

DeletedUser

Guest
Eftersom UV börjar närma sig på Zeta har jag en undran ang delad internetanslutning!


Om jag förstått reglerna rätt så får konton som körs på delat inte göra gemensamma aktioner enligt ovan, (utanför ramen dvs)! Gäller även detta UV öarna, skicka råvaror till UV som ska byggas?

Detta är en väldigt viktig fråga tycker jag! Teoretiskt sett skulle en spelare kunna styra över alla konton i en allians och skicka varor! Detta är väl inte ok, eller?

Är lite kluven på vad som gäller här och önskar svar på det!

MVH: LC

Hej LordCibej.

Ber om ursäkt för att mitt svar kommer sent.

Det är fullt tillåtet för två eller flera spelare att skicka resurser till ett UV.
Våra regler gäller endast spelare.
 

DeletedUser

Guest
Hej LordCibej.

Ber om ursäkt för att mitt svar kommer sent.

Det är fullt tillåtet för två eller flera spelare att skicka resurser till ett UV.
Våra regler gäller endast spelare.

Tack för svar, dock ett sent svar ;-)

Vill bara att du ska förtydliga ditt svar! Så du menar att det är fullt tillåtet att konton som är på delad internetanslutning skickar resurser till samma underverks Ö? Dvs utanför ramen om 48h regeln?

Du behöver bara svara ja eller nej i ditt nästa svar, då du säkert är en upptagen man!

Mvh: LC
 
Topp