Delad internet anslutning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej!

Två spelare X och Y spelar på olika servrar. Känner inte varandra mer än in-game. Delar inte anslutning.

Dessa två spelare har funderingar på att göra en gemensam spelare Z på värld zeta, för att de känner att de inte har tid att spela var för sig.

Hur fungerar det då med delad anslutning, ska spelare X Y Z gå in i delad eller inte?
Tacksam för svar!
 

DeletedUser

Guest
Hej!

Två spelare X och Y spelar på olika servrar. Känner inte varandra mer än in-game. Delar inte anslutning.

Dessa två spelare har funderingar på att göra en gemensam spelare Z på värld zeta, för att de känner att de inte har tid att spela var för sig.

Hur fungerar det då med delad anslutning, ska spelare X Y Z gå in i delad eller inte?
Tacksam för svar!

Om dom spelar på samma dator så måste de gå in i delad. Men om dom inte spelar på samma dator så måste de inte gå in i delad. ;)
 

DeletedUser914

Guest
Ett spelkonto får endast kontrolleras utav en enda person.

Vad jag förstått utav reglerna får det inte sitta 2 spelare på ett konto.

Går läsa här under §1)

Om dom spelar på samma dator så måste de gå in i delad. Men om dom inte spelar på samma dator så måste de inte gå in i delad. ;)

Sen är de inte om samma data, utan samma internetanslutning som ska anmälas för. Olika grejor de : )
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jobbigt, då får man väl bli lite cool och skita i reglerna :)
 

DeletedUser378

Guest
Du får inte spela med mer än en person per konto och att diskutera detta öppet på forumet där vi som kommer jobba med servern sitter och läser verkar ju inte speciellt jätte smart.
Men jag kan ju inte hindra dig från att bryta mot reglerna men jag kan rekommendera dig att låta bli både som spelare och moderator för den servern som du tydligen planerade att bryta mot reglerna på.

Så ta ett tips från någon som vill att alla ska sitta här, ha kul och spela under samma förutsättningar.
Spela ärligt.
 

DeletedUser378

Guest
Skönt att du tog det med glimten i ögat men jag hoppas verkligen att du lyssnar på mitt råd och låter bli att bryta mot spelets regler avsiktligt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp