Döda assisterande trupper

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Tycker man ska kunna välja på sitt torg att attackera trupper som kommer från en fientlig by.

Tex du erövrar en by, någon allierad till den som blir övertagen skickar support istället för en attack.

När du erövrat byn kan du trycka på en knapp vid den personens trupper cilket gör att dina trupper attackerar den personens trupper. Självklart kan egna trupper med dö då och man kan väl kanske också tänka sig att några av hans trupper kan fly.

Skulle göra spelet lite mer realistiskt än att jag vet om att det är fientliga trupper i min by men jag kan inte göra något åt det förutom be dom gå.
 

DeletedUser

Guest
tror nog det hade varit ganska svårt att göra.

Om du blir anfallen tillexempel och skickar en attack mot den inkommande attacken, vem är försvararen?

Båda attackerar ju varandra då och hur ska simulatorn räkna försvarsvärden vs attackvärden.

Båda har ju skickat sina trupper i "attack-läge". Men simulatorn utgår från att den ena attackerar och försvarar.

Det hade väll betytt att den ena offensiva armén skulle vara tvungen att få defensiva världen...

Hoppas ni fattade det där det var lite rörligt
 

DeletedUser

Guest
tror nog det hade varit ganska svårt att göra.

Om du blir anfallen tillexempel och skickar en attack mot den inkommande attacken, vem är försvararen?

Båda attackerar ju varandra då och hur ska simulatorn räkna försvarsvärden vs attackvärden.

Båda har ju skickat sina trupper i "attack-läge". Men simulatorn utgår från att den ena attackerar och försvarar.

Det hade väll betytt att den ena offensiva armén skulle vara tvungen att få defensiva världen...

Hoppas ni fattade det där det var lite rörligt

Tror du missförstått vad jag menar.

Jag pratar om trupper som kommit som förstärkning till staden. Alltså som är i staden inte på väg till den.

Jag menar heller inte att man ska kunna attackera trupper som är på väg att attackera dig då det sabbat själva upplägget med spelet.
 

DeletedUser

Guest
Vad är problemet? Lika lite som du kan anfalla dom så kan de anfalla dig.
Och vill du inte ha dem där så är det ju bara att skicka hem dom genom att gå in i Torget.

Att det sedan är underbart att ha fiendernas soldater som stöd i din egen övertagna stad när de andra polarna kommer och anfaller verkar du inte tänka på. Trevliga slaktoffer som sparar dina egna trupper. Mumma
 

DeletedUser

Guest
Vad är problemet? Lika lite som du kan anfalla dom så kan de anfalla dig.
Och vill du inte ha dem där så är det ju bara att skicka hem dom genom att gå in i Torget.

Att det sedan är underbart att ha fiendernas soldater som stöd i din egen övertagna stad när de andra polarna kommer och anfaller verkar du inte tänka på. Trevliga slaktoffer som sparar dina egna trupper. Mumma

Klart jag har tänkt på det. Men i detta fallet där det står ryttare i staden så är jag varken sugen på och skicka hem dom och sorgligt nog lär ingen av dom bli skadad om jag blir anfallen heller.

Därför skulle det vara skönt att bara kunna sätta ett spjut i sidan på dom.
 

DeletedUser

Guest
lösningen finns ju.

be någon kompis att anfalla dig, och så tömmer du din stad på resurser och trupper. och om du nu har lite ryttare i staden är det ju gratis krigspoäng för din kompis.

annars så får man göra som Theo Gonks säger. vara glad över det extra försvaret man har.

så i krig åter man trupperna vara kvar och hopas man blir anfallen i staden. är det lugnare tider får man väl helt enkelt göra det själv.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp