dålda forumsflikar/trådar för "normala" spelare.

DeletedUser2110

Guest
Bara en sak som jag kom på och har inte koll på allt, men har inte sett ett liknande Post iaf.

Man kan göra Dolda forumsflikar som enbart visas för grundare/ledare. Men varför kan man inte göra så att en grundare/ledare kan göra ett dolt forum eller tråd till X antal personer i sin allians som inte ha denna behörighet?

Ett Exempel;
En allians är ca 20-40st. Ledarna har gjort en plan om ett massanfall och därför gruppera dom in spelare i olika grupper beronde på vart deras position är i Haven. Gruppen själv måste ju snacka ihop sig. Man vet att spioner finns i alliansen. Här kan man göra olika sätt att få ut budskapet antingen på forum, skype, PM etc etc..

Tar man tex forum så får spionen nu reda på allt som händer.
Blire Skype så finns säkert spionen där eller att väldigt många har inte denna goda kommunikations pryl. Snackar både om grupp och offentligt)
Skickar man ut PM så tycker jag själv det blir för rörigt för att själva gruppen ska kunna snacka ihop sig osv.. (hoppas ni förstår vad jag menar).
Detta är inte bara för att försvåra för spioner utan att det blir enklare för grupper/personer i alliansen att hjälpa varandra.


Som sagt, Idé/Förslag till att Grundare & Ledare skall kunna fixa dolda forumsflikar och trådar för spelare eller grupper som icke har behörigheten Grundare/Ledare. Såklart så ska alla dom högsta hönsen ser vad som smids i det dålda.


Mvh Walde. :)
 

DeletedUser

Guest
Jag har tänkt samma sak själv, egentligen skulle man kunna byta ut hela "dolda forum" funktionen mot en funktion där man kan välja vilka spelare som har tillgång till varje forum.

Finns många fördelar med det, en nackdel jag kan tänka mig är att det kan bli en del splittringar och tråkigheter i en allians om inte alla har tillgång till allt.
 

DeletedUser

Guest
tycker det vore ganska bra
i nu läget blir det ändå att man använder PM eller skype när det behövs delas upp
tycker det är självklart att spelet ska ha funktioner som gör spelet simplare att använda
ta chatten som exempel är det nån som använder den?

sen kan det som cheddar säger bli tråkigheter men där kommer det in ledares skills att organisera och göra spelet roligt för sina medlemmar...

skulle inte ens behöva vara forums-funktion
skulle vara gott nog om mass-PM fungerade så att om nån svarar se alla det i sitt pm
sjukt jobbigt nu om man skickar nått till säg 10spelare
alla svarar, bara jag som sändare ser vad som sagts och vill jag svara får jag skicka till alla 10 på nytt
för att inte tala om hur snabbt PMlistan fylls på det sättet

alla vill inte använda skype och det gör att dom som använder det får lite fördel
finns mycket andra saker som borde vara lättare
som
lägga upp rapporter
lägga upp tider på anfall/stöd
är ju sånt som man ändå måste göra men tar bara massa tråkig tid
och tror många skulle föredra att det tar mindre tid att lägga upp stöd-förfrågan/anfallsplaner så man kan använda sin tid till det som är roligt med det här spelat :)
på tal om anfallsplaner sjukt störigt att man inte kan bara kan byta anfallsmål utan att behöva lägga till alla anfall på nytt..
 
Topp