community och guld

DeletedUser

Guest
Hej! jag tycker att det skulle vara någon slags chatt eller liknande, för om man spelar det här spelet som ett vanligt spel (nån timme utan att ta paus) så blir det väldigt tråkigt, för mig tar det 20 min att skicka soldater till närmaste bondbyn... Så man går nästan bara in och klickar 20 klick sen viker ned sidan.

VARFÖR?

Detta skulle göra så att fler börjar tycka bättre om spelet och eventuelt köpa guld (så ni admins känar på det med).

även så tycker jag att man skulle kunna köpa andra saker för sitt guld, exempel soldater eller resurser eller liknande. för i nuläget så kan man bara köpa bonusar och det kanske inte är så "roligt":cool:

kommentera gärna och ha gärna med konstruktiv kritik för att förbättra ideèrna
 

DeletedUser378

Guest
Köpa saker är jag strikt emot då spelet skulle blir alldeles för beroende av vilka som köper guld och vilka som inte gör det.
Jag själv tex är emot att betala för att få fördelar gentemot dem jag spelar med då jag anser att alla skall delta på samma grunder.

Vad gäller chatten så finns det redan en chat i det här spelet för alla som är medlemmar i en allians?
 

DeletedUser

Guest
aa men då en nybörjare tjänar 150 resurser i timman är 20% mer inte en sååå stor uppdatering.....

även så tycker jag att om spelare x och y och r är i olika allianser borde de kunna chatta
 

DeletedUser378

Guest
Då finns det utmärkta program för att chatta.
Vi har ju alltid irc som är vanligt i spel som detta och vill man inte använda det så finns mer vanliga saker som msn skype etc etc.
Helt upp till en själv vad man vill använda. Sen så finns det en väldigt bra funktion som fungerar så att man kan skicka meddelanden till folk :eek:
Så ytterligare en chat är knappast något som behövs. Vill du ha ett spel med sådant finns det mängder av dem redan.

Vad gäller dina klagomål på vad man kan lägga guldet på är är det lika gynnande för spelaren oavsett storlek. 20% kommer alltid att ge dig 20% blir inte mer eller mindre för att du växer.
Och eftersom en större spelare behöver göra av med betydligt mer resurser än en mindre så faller detta också väldigt logiskt i mina ögon.
 

DeletedUser

Guest
jag vet men jag kanske vill spela just detta spel :eek: även så tycker jag att man skulle kunna kopiera en färdig programmerad chatt än att säga:msn :eek:

även så är det ju så att alla borde få samma ex: hög lvl tjänar 1000 i timmen får därför 20% bonus (alltså 1200) en låg lvl tjänar 200 och får därför 100% bonus 400, båda får bara bonusar men en låg lvl måste inte spendera mer än en hög lvl för att få samma sak...
 

DeletedUser378

Guest
Till att börja med har du inte rätten att kopiera ett färdigprogrammerat chatsystem eftersom dessa script och kodningar är patentbelagda.
Och du måste därför skriva ett nytt system.

Sen så är det klart att inte en mindre spelare behöver ge mer än en större för samma sak?
Självklart ger de samma resurser för samma saker men en stor spelare behöver göra av med med resurser för att få det att gå runt.
och skulle vi införa det system som du pratar om på bonussystemet så skulle ingen av de större spelarna längre köpa guld eftersom skillnaden då blir obetydlig och då tappar innogames en stor del av sina inkomster eftersom det är till majoritet antagligen den större spelarna som köper guld i dagsläget.
 

DeletedUser

Guest
alla scripter är INTE patent belagda

aja jag tror bara att lägre spelare skiter i guld atm....
 
Topp