Capitolium

DeletedUser

Guest
Schyssta polare ni har som bara lämnar er lol


ni kan inte ens ta en enda stad av oss! Mare Nostrum skulle nog äga er :p
 

DeletedUser

Guest
Schyssta polare ni har som bara lämnar er lol


ni kan inte ens ta en enda stad av oss! Mare Nostrum skulle nog äga er :p

haaha håller helt med. Det sjuka är att dom jämnt skickar pm och frågar om vi tror dom blir rädda för oss nu. Men det har inte med saken att göra. vi krigar med dom. sen om dom vill ta spök städer så ja gör det. men som chamie säger "statsen betyder allt" :D.. cap har försökt att ta lite städer av oss och veteranerna. Men jag förstår att dom ger upp när det står en vägg framför dom.

Ja va säger man det måste vara tråkigt för dom. Och det är klart dom säger att gamman är tråkig mm men den blir vad man gör den till. Och så dåliga som dom är så måste den vara tråkig. Tar in spelare som inte vet vad off och deff trupper är. dom har alltid skrattat åt att andra allianser kommer med trirems och deff gubbar i anfall. Men frågan är vad gör cap nu? precis samma sak. för inga bra spelare vill vara med dom så dom plockar spelare ifrån soptippen.

Dom har gått från bra till en av gammans sämsta allianser. och med en ledning som sprider info för att överleva själva. så folk inte ska anfalla just dom. :)
haaha ja cap har blivit soptippen på många plan. :D :cool:
 

DeletedUser845

Guest
Majoriteten av Cap har slutat spela för länge sedan, jag vet inte vad som är så svårt att fatta med det där? ;P
 

DeletedUser

Guest
Majoriteten av Cap har slutat spela för länge sedan, jag vet inte vad som är så svårt att fatta med det där? ;P

näää så kan det inte vara Chamie. Då skulle dom inte vara 37 aktiva spelare nu. så det är en del som har slutat ja. men det finns fortfarande spelare kvar. och jag hade också slutat om jag var er. även jag har fattat i månader att er undergång skulle komma. Men ni som har slutat va glada för det. :) för det hade sett exakt lika dant ut även om ni var kvar. det hade bara varit lite svårare och jobbigare. :p :cool:
 

DeletedUser

Guest
näää så kan det inte vara Chamie. Då skulle dom inte vara 37 aktiva spelare nu. så det är en del som har slutat ja. men det finns fortfarande spelare kvar. och jag hade också slutat om jag var er. även jag har fattat i månader att er undergång skulle komma. Men ni som har slutat va glada för det. :) för det hade sett exakt lika dant ut även om ni var kvar. det hade bara varit lite svårare och jobbigare. :p :cool:

Chamie inget som han någonsin kommer fatta han får för mycket tid att surfa och bry sig om allt i sin kiosk i Krokom... Låt han tro att han är kung för han tagit 2 städer... Jag börjar nästan fundera på att bjuda ner han till GBG för att visa upp honom för en slant...
 

DeletedUser

Guest
Chamie inget som han någonsin kommer fatta han får för mycket tid att surfa och bry sig om allt i sin kiosk i Krokom... Låt han tro att han är kung för han tagit 2 städer... Jag börjar nästan fundera på att bjuda ner han till GBG för att visa upp honom för en slant...

haaha varför bjuda ner? jag är ju här. Det är underbart att folk orkar bry sig om allt jag skriver, det är exakt det jag/vi vill. helt underbart. :) :cool:

Pözz
 

DeletedUser1593

Guest
Schyssta polare ni har som bara lämnar er lol


ni kan inte ens ta en enda stad av oss! Mare Nostrum skulle nog äga er :p


Grymt sagt, nu blir de säkert jätte ledsna Moahahah.

Och mare nostrum var den sämsta alliansen du kunde tänka dig så kan jag säga sämre...

Och jag tror ärligt talat inte vi skulle vinna över capi.

Ödmjukhet saknas här tycker jag :)
 

DeletedUser

Guest
Grymt sagt, nu blir de säkert jätte ledsna Moahahah.

Och mare nostrum var den sämsta alliansen du kunde tänka dig så kan jag säga sämre...

Och jag tror ärligt talat inte vi skulle vinna över capi.

Ödmjukhet saknas här tycker jag :)

varför ska man vara ödmjuk? då blir ju inte folk sura och då tycker dom även inte att jag är blåst. Jag älskar att folk tycker man e sjuk i huvudet. :D Tur att inte folk vet ett skit om mig då skulle dom vara lite tystare. I LOVE YOU ALL. :cool:
 

DeletedUser845

Guest
näää så kan det inte vara Chamie. Då skulle dom inte vara 37 aktiva spelare nu. så det är en del som har slutat ja. men det finns fortfarande spelare kvar. och jag hade också slutat om jag var er. även jag har fattat i månader att er undergång skulle komma. Men ni som har slutat va glada för det. :) för det hade sett exakt lika dant ut även om ni var kvar. det hade bara varit lite svårare och jobbigare. :p :cool:

"37 aktiva spelare". När Capitolium var som allra bäst så var det kanske ca 10-13 av de då 60 spelarna som var bra och stod för 90% av stadstagandet och allt stödskickande. Utan att de spelarna spelar kvar aktivt så är det ju som vilken mass invite allians som helst.
Som samlad allians så tycker jag exempelvis att både Kladdig hest och Cosa Nostra från zeta slår alla allianser som har spelat på gamma. Vill man verkligen tävla så föreslår jag att man börjar spela på tävlingsvärlden där det faktiskt går att vinna spelet :).
 

DeletedUser

Guest
"37 aktiva spelare". När Capitolium var som allra bäst så var det kanske ca 10-13 av de då 60 spelarna som var bra och stod för 90% av stadstagandet och allt stödskickande. Utan att de spelarna spelar kvar aktivt så är det ju som vilken mass invite allians som helst.
Som samlad allians så tycker jag exempelvis att både Kladdig hest och Cosa Nostra från zeta slår alla allianser som har spelat på gamma. Vill man verkligen tävla så föreslår jag att man börjar spela på tävlingsvärlden där det faktiskt går att vinna spelet :).

Det kan du få tycka. :) om man ska spela på en sån värld ska man tycka om systemet och vara med ifrån dag 1 å man kan köra på från dag ett och satsa på det. Vi har våra mål även om gamma inte har nått direkt slut. Så länge man tycker det är roligt ska man köra. Annars slutar man. :cool:
 

DeletedUser1593

Guest
Det kan du få tycka. :) om man ska spela på en sån värld ska man tycka om systemet och vara med ifrån dag 1 å man kan köra på från dag ett och satsa på det. Vi har våra mål även om gamma inte har nått direkt slut. Så länge man tycker det är roligt ska man köra. Annars slutar man. :cool:

Tyvärr måste jag hålla med guster här, man spelar tills man inte vill mer och sedan slutar man :)
 

DeletedUser

Guest
Oavsätt vad, som ni lämnade erat folk i Cap är så sjukt fult stil oavsätt om man gillar systemet eller inte.

Vissa har slagits med er i månader o kämpat sjukt mkt för att få de dem har idag..

ni visste att detta krig skulle komma till slut men vågade inte ta smällen. Ni vann förut pga av att ni hade segraz i eran sida just då. Men när ni insåg att segraz inte vad med er så gav ni upp hoppet o visste att Veteranerna skulle krossa er one by one.


Oavsätt om jag skulle tröttna på systemet skulle jag hjälpa mina alliansmedlemmar.

Inte stänga av mitt konto o ignorera dem när dem fanns där för mig:p

Men där skiljer d sig mkt mellan oss Chamie, du väljer o bara strunta totalt i folk som har backat dig under månaders tid än o hjälpa dem oavsätt vad oddsen är
 

DeletedUser

Guest
Oavsätt vad, som ni lämnade erat folk i Cap är så sjukt fult stil oavsätt om man gillar systemet eller inte.

Vissa har slagits med er i månader o kämpat sjukt mkt för att få de dem har idag..

ni visste att detta krig skulle komma till slut men vågade inte ta smällen. Ni vann förut pga av att ni hade segraz i eran sida just då. Men när ni insåg att segraz inte vad med er så gav ni upp hoppet o visste att Veteranerna skulle krossa er one by one.


Oavsätt om jag skulle tröttna på systemet skulle jag hjälpa mina alliansmedlemmar.

Inte stänga av mitt konto o ignorera dem när dem fanns där för mig:p

Men där skiljer d sig mkt mellan oss Chamie, du väljer o bara strunta totalt i folk som har backat dig under månaders tid än o hjälpa dem oavsätt vad oddsen är

Härligt att fler fattar att det bara är massa divor i cap. Tänker bara på sig själva. Hur ska en sån allians kunna få respekt? Men tröttnar man ska man sluta. (Men man ska sluta på rätt sätt). Cap kommer alltid vara stora då dom har så pass mycket poäng. Men för varje stad dom förlorar blir vi glada. och dom förlorar städer varje dag. Bara idag minst 2 och halva dagen har gått. Sen vill dom nog inte ens räkna på hur många städer dom har förlorat tot. Men dom säger väl som vanligt att det är ifrån inaktiva. Frågan är ju då varför har man kvar dom om dom är inaktiva? Och varför gör man inget motstånd i kriget? Jo pga att dom tror vi kommer att tröttna om dom inte anfaller tillbaka. Men deras anfall som dom gör ger oss mer mer Kp än förluster. :cool:
 

DeletedUser

Guest
Tydligen så kan man ju dock inte sluta om man tycker det är tråkigt och meningslöst enligt dig, utan det räknas som att man flyr från progamer Guster ;P.

näää det räknas som att man är en feg Jä..l . Man lämnar dom övriga i alliansen i skiten. Men det är väl inte första gången du gör sånt!. Om man ska sluta kan man göra det snyggt. Men du hade slutat hur som helst. Speciellt när det skulle börja gå i mot.. Och du chamie. Tänk inte bara på mig. Dom flesta andra tycker precis det samma. Jag är bara en sån som säger vad jag tycker. Och det bästa med det är att ingen klarar av att ta det. :) Varför är det meningslöst då chamie? Alla som började spela på gamma visste att men inte kunde dö. När servern kom så var det inte snack om 2.0. Men men det är iaf skönt att se dom röda prickarna pli färre och färre.. :cool:
 

DeletedUser845

Guest
"Slutade ej i rätt läge". Vi hade krigat mot alla allianser som fanns redan en gång och vunnit mot alla. Sedan hade de skapat nya allianser, det kommer aldrig ta slut utan att det finns ett sätt att vinna. Visst, alla håller inte med om att vi har krigat mot alla och vunnit mot alla, jag kan hålla med om att Veteranerna fallet är lite blandat då många medlemmar där gick ur BoO relativt tidigt i kriget. I Segraz kriget i början vann vi på att vi var betydligt fler och inget annat, men diplomati är väl och andra sidan en del av spelet.
Jag bestämde mig för att sluta månader innan alla dessa intriger startade, bara att jag valde att sluta långt där jag hade långa perioder då jag inte gjorde något förutom att logga in och kolla vad som hände.

Faktum är att jag inte har så jävla mycket ork för spelet på Zeta heller, att skillen i spelet är baserat till 90% på hur aktiv man kan vara är ganska sorgligt faktiskt. Jag är inte heller ett jättestort fan av lagspel i största allmänhet utan föredrar 1on1, men spelar lagspel ibland som omväxling. Det finns otroligt mycket som hade kunnat göras bättre i det här spelet vad gäller tidseffektiviteten, men det känns lite som att speltillverkarna väljer att det ska vara på det viset som det är.

Jag har tävlat i spel i 12 år nu, och har meriter i nästan varenda spelgenre som finns (undantag från sport, racing och fighting). Jag anser dock inte att grepolis har något direkt meritvärde, och har det de så är det garanterat inte på en icke tävlingsvärld där man inte kan vinna spelet.

Nu blir det otroligt mycket självskryt här, men jag lämnade gamma efter att ha legat överlägsen etta på både bästa anfallare och kämpe under en lång tid samt flest krigserövringar på världen och inte varit nära på att förlora en stad. Ser man då det som att jag flyr för att jag slutar spela så är man otroligt korkad, men vem vet, du kanske ser dig som en som faller in på den kategorin.

Sen lämnade alla andra i sticket? Vi hade diskuterat på vårat interna forum om att lägga ned alliansen 2-3 månader innan jag lämnade ifall 2.0 inte skulle komma för att alla i ledningen sade att de skulle sluta då. Sedan valde en del att stanna just p.g.a att det blev krig mot er, då kan man ju knappast kalla de som inte väljer att stanna kvar för deserters?
mars-juni har för övrigt varigt fullt av nyckelspelare i Cap som slutat, av de 35 medlemmarna som finns kvar nu så vet jag inte ens vilka en stor del av namnen är.

Mest waste of time är dock att skriva den här tråden, eftersom att du med 100% säkerhet bara sitter och trollar på gamma forumet eftersom att du inte kan vara såhär korkad ;/. Kriget mellan er och Capitolium är inte anledningen till att folk slutade, utan tvärt om anledningen till att Capitolium fortfarande finns kvar då en del valde att spela kvar ändå. Alla dessa diskusioner ska finnas kvar på Capis interna forum så länge ingen mot all förmodan har tagit bort de trådarna. Därför så måste du uppenbarligen trolla när du säger att Capi spelare slutade p.g.a rädsla för er, för du kan väl omöjlig vara så pass korkad att du faktiskt argumenterar emot något som går att bevisa?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
"

Sen lämnade alla andra i sticket? Vi hade diskuterat på vårat interna forum om att lägga ned alliansen 2-3 månader innan jag lämnade ifall 2.0 inte skulle komma för att alla i ledningen sade att de skulle sluta då. Sedan valde en del att stanna just p.g.a att det blev krig mot er, då kan man ju knappast kalla de som inte väljer att stanna kvar för deserters?
mars-juni har för övrigt varigt fullt av nyckelspelare i Cap som slutat, av de 35 medlemmarna som finns kvar nu så vet jag inte ens vilka en stor del av namnen är.

Om du inte vet vilka som spelar för cap så är det ju riktigt dåligt då det påstås att du har vart ledare där. :D 95% av cap är den samma som den var innan. Dom har väl tagit in 5-8 nya. Men dom går och plockar spelare på "soptippen".

Det kallar vi ganska desperat. :) Sen e det mycket möjligt så att ni hade bestämt er för att sluta. Men faktum kvar står. Cap finns än idag kvar. Och tyvärr så är det undergång det ända man kommer att komma ihåg av cap. För den ligger närmare och närmare till hands. Och sen om du nu är så jäkla bra i spel då e det konstigt att du ens spelade grepolis. För du har sagt så länge vi har pratat (ca 9mån) att grepolis är ett av dom sämsta spelen du har spelat. Så varför har det då tagit dig ca 9mån att sluta! men det var iaf en härlig saga du skrev för oss. Jag ska ta med den i minnet. :cool:
 

DeletedUser845

Guest
Jag har aldrig sagt att grepolis är värdelöst i alla aspekter, då hade jag aldrig gett mig in på det. Jag började hur som helst spela det i en av den mest depressiva perioden i mitt liv, och det funkade faktiskt ganska bra för att eliminera övriga negativa tankar ;P. Jag tyckte det fanns många intressanta aspekter med spelet som allianskrigs strategier, diplomatin och att tid förändrade världen.
Jag har inte snackat negativt om spelet i 9 månader, men jag skulle kunna köpa att jag gjort det i 6 månader ;P.
Jag hade hela tiden sagt till alla att jag skulle spela grepolis fram till feb/mars 2011, som du vet så blev det dock lite längre tid än så.

Tycker även det är väldigt intressant att du får 5-8 till att var 95% av 35, fast det är väl vad jag hade förväntat mig av dig också och andra sidan ;D.
Det finns dock en del namn som jag känner igen från det som är Cap nu, men som jag inte har en aning om vad de har presterat i något krig någonsin.
Som jag minns det så var det gruppen med mig, Opeth, Zture och Thracian som tog mer än 50% av krigserövringarna i slutet, och sen tog Toysan, Carlito och Mauzer resten. Gruppen med före detta Morituri spelarna som SilverUlf, ture.terror och Nero Ag gjorde bra ifrån sig ett tag, sen sluttade Nero Ag spela för att han fick ett jobb och loggade bara in lite då och då.
Resterande grupper i Cap tog sällan någon stad överhuvudtaget, du vet nog själv som lämnade efter att du gång på gång hade blivit frustrerad med gruppen som du fick leda.

PS: Räknade just till 10 namn som jag inte har en aning om vilka de är bland Capis nuvarande medlemmar. Givetvis blir dem desperata när de enda krigsveteranerna som spelar kvar där är Carlito, migrec, SilverUlf, Mauzer, Toysan, klas123, starfighter och Comte Andre.

Capitolium går inte under p.g.a dig Guster, Cap går under för att Cap hade ett utgångsdatum, och snälla säg inte att "Cap finns kvar än idag" när det bara är ingen av huvudledningen kvar och bara några få av orginal spelarna kvar. Ni kommer nog snart märka att det kommer ta er 500 år att ta alla Toysan och Carlitos städer så länge de spelar vidare dock ;P.
 

DeletedUser

Guest
Capitolium går inte under p.g.a dig Guster, Cap går under för att Cap hade ett utgångsdatum, och snälla säg inte att "Cap finns kvar än idag" när det bara är ingen av huvudledningen kvar och bara några få av orginal spelarna kvar. Ni kommer nog snart märka att det kommer ta er 500 år att ta alla Toysan och Carlitos städer så länge de spelar vidare dock ;P.

1:att dom ska gå under pga av mig har jag aldrig sagt men ändå. :D
2:cap finns kvar så länge man heter det samma. (annars byter man namn).
3: alla spelare är cap nu så det finns inget orginal som du kallar det.
4:haaha varför skulle vi ta över alla deras städer? Vi ska ha hav 45. resten skiter vi i. Sen om veteranerna eller några andra kliver på dom ska jag ha osagt.
5:vilket var bäst före datumet? (är dom mögliga nu)?
6:va jag tycker om dig chamie. Du tar dig tiden till att skriva på detta forum precis som jag. då har man inget liv. (så säger dom till mig). Men det har jag inte heller sitter på plattan och röker och dricker. spelar GP över min tel. Ganska bra av mig att komma över en mille med bara en tel till hjälp. :) :cool:
 

DeletedUser2042

Guest
Hehe ett snällt RÅD till alla i cap:

Lämmna innan det är för sent, er undergång är nära!!!!
 
Topp