Byta konto

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Tänkte kolla om man får ta över någon annans konto (då man alltså redan har ett konto), för att senare erövra tillbaka städerna från det gamla kontot till det nya?

Alltså: Spelare A tar över spelare B's konto, när övertagning skett så börjar spelare B ta över spelare A's städer (alltså sina gamla).
 

DeletedUser

Guest
Känns som ett nej enligt reglerna

§1) Ett konto per spelare

Spelare får spela på varje värld med endast ett konto. Att ge ut/dela lösenord till ett konto är förbjudet oavsett vad. Ett spelkonto får endast kontrolleras utav en enda person.
 

DeletedUser

Guest
Tänkte kolla om man får ta över någon annans konto (då man alltså redan har ett konto), för att senare erövra tillbaka städerna från det gamla kontot till det nya?

Alltså: Spelare A tar över spelare B's konto, när övertagning skett så börjar spelare B ta över spelare A's städer (alltså sina gamla).

Själv tycker jag det låter vettigt om reglerna fortfarande följs till 100% men det återstår att se vad ledningen säger. Hur det skulle funka:

1. Lämna konto A för alltid.
2. 48h senare kan du logga in på konto B som du ska ta över.
3. Därifrån kan du ta över de gamla städerna.

Dock så har det en nackdel i med din fråga, du kan inte logga in på den igen eller hålla det aktivt på något sätt för att hinna ta över alla städer i med det krävs kp i mängder (har jag rätt?) Du kan inte kontrollera vem som tar städerna.
 

DeletedUser378

Guest
Det som du talar om är godkänt så länge som det görs på rätt sätt och följer alla föreskrifter för hur ett kontobyte skall äga rum.
 

DeletedUser

Guest
Tack Lothoria, orkar du fixa en länk till vart jag kan läsa om "byte av konto"-reglerna?
 

DeletedUser378

Guest
Finns ingen klar sådan är jag rädd utan man får gå efter vad skallen säger än och tänka efter innan man gör något.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp