Övrigt Boost/extra guld vid köp av guld

DeletedUser3380

Guest
Hej.
Har skickat till support (väldigt många fler har gjort det) men har inte fått något svar där och det börjar bli lite bråttom nu. Erbjudandet som ligger ute just nu där man får köpa guld och en extra belöning ges verkar väldigt buggad. Vissa får erbjudande där de får kp-boostar för köpet av guld (4 gånger den kp man tjänar in under en hel dag i samtliga städer) medan vissa får extra guld (10% extra). Vissa spelare får ingen extra belöning alls. Denna bugg borde fixas omgående och ge alla spelare samma förutsättningar. Såhär ser belöningarna ut:

002ba4060f.jpg


167530f253fa1d41d33872a5f9be4a8a.png


Den där kp-boosten är otroligt gynnsam och att bara låta enskilda grupper av spelare få tillgång till den kommer förstöra spelet. Hoppas ni fixar detta omgående. I skrivande stund återstår ungefär 12 timmar av erbjudandet och om det inte ordnas innan det slutar så borde ett nytt erbjudande ges där alla får samma förutsättningar.
 

DeletedUser2556

Guest
Detta är minst sagt bedrövligt! Bra skrivet buser!:mad:
 

DeletedUser3425

Guest
Riktigt irriterande, skrev precis själv till supporten o sen hittade man denna tråden! Skönt att man inte var själv med skiterbjudandet...
 

DeletedUser3392

Guest
Hej.
Har skickat till support (väldigt många fler har gjort det) men har inte fått något svar där och det börjar bli lite bråttom nu. Erbjudandet som ligger ute just nu där man får köpa guld och en extra belöning ges verkar väldigt buggad. Vissa får erbjudande där de får kp-boostar för köpet av guld (4 gånger den kp man tjänar in under en hel dag i samtliga städer) medan vissa får extra guld (10% extra). Vissa spelare får ingen extra belöning alls. Denna bugg borde fixas omgående och ge alla spelare samma förutsättningar. Såhär ser belöningarna ut:

Den där kp-boosten är otroligt gynnsam och att bara låta enskilda grupper av spelare få tillgång till den kommer förstöra spelet. Hoppas ni fixar detta omgående. I skrivande stund återstår ungefär 12 timmar av erbjudandet och om det inte ordnas innan det slutar så borde ett nytt erbjudande ges där alla får samma förutsättningar.

Vad jag vill uppmärksamma dig om är att guldmängden och priserna är ju densamma i båda bilderna? Och ändå är det 10 % på den ena.

Eh?

Redigering: Kan vara så att det står +10%, så det står inte med i mängden.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2954

Guest
Vad jag vill uppmärksamma dig om är att guldmängden och priserna är ju densamma i båda bilderna? Och ändå är det 10 % på den ena.

Eh?

Redigering: Kan vara så att det står +10%, så det står inte med i mängden.

om du kollar så får den ena en speciell sak när den köper guldet, och det är alltså 4x kp boost i 24h. vad frågan berör är varför inte alla får det erbjudandet?
 

DeletedUser3380

Guest
Det har även varit så att spelare som köpt det erbjudande innehållande 10% extra guld enbart har fått den vanliga summan och inget extra alls. Efter diskussioner med supporten om det här verkar det inte som att det ges någon ersättning för den missen utan spelaren får helt enkelt leva med det... Undra vad konsumentverket har att säga om det.
smiley_emoticons_afraid.gif
 

Hallström

Member
Det går ett litet elakt rykte att detta erbjudande bara var till vissa utvalda kelgrisar, men det råkade bli lite fel så att vissa helt vanliga skitspelare (typ jag) fick se detta också.
Köpte dock inget.
 

DeletedUser2839

Guest
fick ett erbjudande igår förmiddags om 20% extra guld vilket jag köpte, dock kom det inget extra guld, när jag kontaktade supporten så togs erbjudandet bort???? har fortfarande inte efter 32 timmar fått någon svar från supporten och ingen från GP skriver här heller?, det är vad jag kallar kundservice, och nu mitt i allt så väljer man att stänga supporten för "underhåll"???????? :eek:


skärmdump gp 1 160615.jpg
 

DeletedUser2839

Guest
Det har även varit så att spelare som köpt det erbjudande innehållande 10% extra guld enbart har fått den vanliga summan och inget extra alls. Efter diskussioner med supporten om det här verkar det inte som att det ges någon ersättning för den missen utan spelaren får helt enkelt leva med det... Undra vad konsumentverket har att säga om det.
smiley_emoticons_afraid.gif

I alla företag kan det bli fel ibland sånt händer, och alla seriösa företag ser till att lösa det så skall nog inte vara några problem, jag har tex sparat en massa skärmdumpar med tider mm har även tagit in från andra spelare där det blivit fel så inno kan hitta var det hänt
 

DeletedUser3473

Guest
Ingen respons från ansvariga?
Hela spelupplevelsen blir ju så tråkig när en bråkdel för ta del av ett erbjudande som ger dig så enorma fördelar!!!

Om ni inte slänger in en ny dag med detta erbjudande så kommer folk sluta för att det är så trist att spela mot motståndare man vet får mer KP, dag in och dag ut! Det kommer mala ner en i längden.
 

DeletedUser3425

Guest
Ingen respons från ansvariga?
Hela spelupplevelsen blir ju så tråkig när en bråkdel för ta del av ett erbjudande som ger dig så enorma fördelar!!!

Om ni inte slänger in en ny dag med detta erbjudande så kommer folk sluta för att det är så trist att spela mot motståndare man vet får mer KP, dag in och dag ut! Det kommer mala ner en i längden.

Tkr att de som inte fick SS erbjudandet ska få en möjlighet att köpa medans de andra inte ska ha den möjligheten om det går att göra.
 

DeletedUser3387

Guest
Helt galet att bara vissa fick gudomliga sinnen och andra inte.. vad i hela friden tänker innogames med. Sen kunde jag inte köpa guld heller under tiden under erbjudandet, betalningen blev avvisad hela tiden, kollade med banken inget problem, men jodå nu när erbjudandet har upphört, då går köpet igenom... Fy f-n rent ut sagt, och ingen återkoppling från inno heller...
smiley_emoticons_irre4.gif
 

DeletedUser2477

Guest
Kan hålla med om att detta är ett märkligt förfarande och borde vara lika för alla, skriv till Cm Saphira eftersom dessa frågor ligger på chefs nivå, inget vi Mods kan åtgärda eller hjälpa till pga vi har ingen behörighet eller insyn till detta.
Kanske bra att ni skriver så hon kan skicka vidare dessa klagomål till Tyskland, har sett att på andra communityns är också irriterade över detta.
 

DeletedUser3380

Guest
Man blir också jävligt fundersam varför ni ger ut guld till vissa enskilda spelare medan andra inte får ett skit. En spelare hos oss har fått 1000 guld under senaste dagen tre gånger utan någon speciell anledning. Är det tänkt som någon sorts kompensation för att ägarna förstörde spelet där denna ges ut lika slumpmässigt som erbjudandet om gudomliga urvalet? Det här med att ge ut guld till enbart vissa spelare har föregått en väldigt lång period nu och det är lika förjävligt och orättvist som det gudomliga urvalet.

Det görs just nu insamlingslistor på olika communities för att ändra på det som hänt. Ni kommer förlora massvis med kunder om detta inte tas tag i. Vissa spelare hos oss har redan bestämt sig för att sluta oberoende på vad som händer, just på grund av ert bemötande mot oss. Det ska inte behöva ta flera dagar för att ge svar på det här och när väl svar kommer så ombeds man att rensa cookies som om det skulle vara orsaken till problemet. Därefter går det en lång tid igen för att senare ge svaret "Jag vidarebefodrar detta". På grund av ert bemötande tappar spelare motivationen och de vet absolut ingenting om vad som händer vilket medför stora konsekvenser för innogames.
 

DeletedUser3251

Guest
Ryktas att jag är väl en av dom lyckliga som fick denna vackra gåva
smiley_emoticons_eazy_cool01.gif
 

DeletedUser

Guest
Man lär få ett snabbare svar om man skriver till Elvis Presley än till Saphira.
 

DeletedUser2477

Guest
Jaa du, tyvärr är det svar jag kan ge är det som jag har postat ovan,och upprepar att vi Mods har ingen behörigheter, verktyg eller insyn i detta, det är på chefsnivå och uppåt så det enda vi kan göra är att skicka ärendet vidare uppåt.
Och personligen så anser jag med att det ska vara lika för alla när man köper något och vet faktiskt inte varför de har gjort så, hoppas att ni får svar snart.
 

DeletedUser3380

Guest
Jaa du, tyvärr är det svar jag kan ge är det som jag har postat ovan,och upprepar att vi Mods har ingen behörigheter, verktyg eller insyn i detta, det är på chefsnivå och uppåt så det enda vi kan göra är att skicka ärendet vidare uppåt.
Och personligen så anser jag med att det ska vara lika för alla när man köper något och vet faktiskt inte varför de har gjort så, hoppas att ni får svar snart.

Det med att ge ut guld är ju faktiskt något som ni kan svara på. Varför får vissa spelare guld från er medan vissa andra inte får något alls? Har inte alla lika mycket rätt till ersättning eller är det bara så att ni favoriserar vissa spelare?
 

DeletedUser

Guest
Det med att ge ut guld är ju faktiskt något som ni kan svara på. Varför får vissa spelare guld från er medan vissa andra inte får något alls? Har inte alla lika mycket rätt till ersättning eller är det bara så att ni favoriserar vissa spelare?

Helt klart favoriseras vissa spelare av vissa mods. Det har hänt förut och kommer att hända igen.
 

DeletedUser2477

Guest
Helt klart favoriseras vissa spelare av vissa mods. Det har hänt förut och kommer att hända igen.

Då tycker jag att Ni ska läsa de 2 posterna som jag har postat och verkligen läsa dom,Buser och Krobbe verkar som ni inte läser vad man skriver eller så vägrar ni läsa innebörden..
Mods har INGA behörigheter, INGA verktyg, INGET insyn när det gäller guldfunktioner och betalningar överhuvudtaget, så det är bara dumt att ni börjar med det ni skriver.
Upprepar mig igen att detta ligger på CHEFS NIVÅ dvs CM och uppåt!!
Alltså det är Innogames i Tyskland som beslutar och programmerar eventen.
Ville bara svara för att Ni inte skulle känna er ignorerade här på forumet och ge det svar som jag kan ge och det jag vet och vad ni kan göra (skriva till CM)men suck, tydligen är det hopplöst , så till nästa gång kommer jag låta det vara i de frågor som jag inte kan hjälpa till med.
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp