Övrigt Boost/extra guld vid köp av guld

DeletedUser3176

Guest
Då tycker jag att Ni ska läsa de 2 posterna som jag har postat och verkligen läsa dom,Buser och Krobbe verkar som ni inte läser vad man skriver eller så vägrar ni läsa innebörden..
Mods har INGA behörigheter, INGA verktyg, INGET insyn när det gäller guldfunktioner och betalningar överhuvudtaget, så det är bara dumt att ni börjar med det ni skriver.
Upprepar mig igen att detta ligger på CHEFS NIVÅ dvs CM och uppåt!!
Alltså det är Innogames i Tyskland som beslutar och programmerar eventen.
Ville bara svara för att Ni inte skulle känna er ignorerade här på forumet och ge det svar som jag kan ge och det jag vet och vad ni kan göra (skriva till CM)men suck, tydligen är det hopplöst , så till nästa gång kommer jag låta det vara i de frågor som jag inte kan hjälpa till med.
Är du säkert på det att ni kan inte ge bort Guld Vill du se bevis att jag fick guld från Mods ?
 

DeletedUser3176

Guest
smiley_emoticons_freu-dance.gif
jag har bevis
smiley_emoticons_hecheln.gif
smiley_emoticons_freu-dance.gif
smiley_emoticons_hecheln.gif
smiley_emoticons_freu-dance.gif
smiley_emoticons_bravo2.gif
smiley_emoticons_bravo2.gif
smiley_emoticons_bravo2.gif
smiley_emoticons_bravo2.gif
smiley_emoticons_bravo2.gif
smiley_emoticons_bravo2.gif
smiley_emoticons_bravo2.gif
smiley_emoticons_bravo2.gif
smiley_emoticons_bravo2.gif
smiley_emoticons_auslachen2.gif
smiley_emoticons_auslachen2.gif
smiley_emoticons_auslachen2.gif
smiley_emoticons_auslachen2.gif
smiley_emoticons_auslachen2.gif
smiley_emoticons_auslachen2.gif
smiley_emoticons_flucht2.gif
smiley_emoticons_flucht2.gif
smiley_emoticons_flucht2.gif
smiley_emoticons_flucht2.gif
smiley_emoticons_flucht2.gif
smiley_emoticons_flucht2.gif
smiley_emoticons_flucht2.gif
smiley_emoticons_flucht2.gif
smiley_emoticons_eazy_cool01.gif
smiley_emoticons_eazy_cool01.gif
smiley_emoticons_eazy_cool01.gif
smiley_emoticons_eazy_cool01.gif
smiley_emoticons_eazy_cool01.gif
smiley_emoticons_eazy_cool01.gif
smiley_emoticons_eazy_cool01.gif
 

DeletedUser3380

Guest
Då tycker jag att Ni ska läsa de 2 posterna som jag har postat och verkligen läsa dom,Buser och Krobbe verkar som ni inte läser vad man skriver eller så vägrar ni läsa innebörden..
Mods har INGA behörigheter, INGA verktyg, INGET insyn när det gäller guldfunktioner och betalningar överhuvudtaget, så det är bara dumt att ni börjar med det ni skriver.
Upprepar mig igen att detta ligger på CHEFS NIVÅ dvs CM och uppåt!!
Alltså det är Innogames i Tyskland som beslutar och programmerar eventen.
Ville bara svara för att Ni inte skulle känna er ignorerade här på forumet och ge det svar som jag kan ge och det jag vet och vad ni kan göra (skriva till CM)men suck, tydligen är det hopplöst , så till nästa gång kommer jag låta det vara i de frågor som jag inte kan hjälpa till med.

Det finns ju bevis på att det ges ut guld till spelare. Kanske inte av mods men av saphira. Spelar det någon som helst roll om det är modsen eller saphira som ger ut guld? Blir det mindre orättvist om någon annan skulle ge ut guld till vissa spelare eller? Är ganska säker på att även ni kan ge ut guld då detta gjorts till vissa enskilda spelare på serverar som bland annat du varit moderator på tidigare (sigma exempelvis). Nu ges det också ut guld på chi och ingen har en riktig anledning om varför det görs. Det du säger är då alltså att antingen så är det saphira som gör det, eller så är det någon människa i Tyskland som sitter och bestämmer vilka som ska få guldet? Av vilken anledning skulle dessa herrar göra det som inte har någon som helst relation till spelarna här. "Kolla, han hade fint namn. Han ger vi en drös guld"

Innogames har tidigare gjort bort sig i andra fall och då har det delats ut guld. Men detta har då inte alls getts till alla utan bara vissa grupper av spelare har fått. Jag själv fick inget guld vid en tidpunkten utan var tvungen att maila saphira och efter lite tjafs fick även jag min kompensation. Förstår verkligen inte varför innogames och andra styrande människor ska göra allt så jävla orättvist. Ge alla spelare samma förutsättningar säger jag.
 

DeletedUser2477

Guest
Det finns ju bevis på att det ges ut guld till spelare. Kanske inte av mods men av saphira. Spelar det någon som helst roll om det är modsen eller saphira som ger ut guld? Blir det mindre orättvist om någon annan skulle ge ut guld till vissa spelare eller? Är ganska säker på att även ni kan ge ut guld då detta gjorts till vissa enskilda spelare på serverar som bland annat du varit moderator på tidigare (sigma exempelvis). Nu ges det också ut guld på chi och ingen har en riktig anledning om varför det görs. Det du säger är då alltså att antingen så är det saphira som gör det, eller så är det någon människa i Tyskland som sitter och bestämmer vilka som ska få guldet? Av vilken anledning skulle dessa herrar göra det som inte har någon som helst relation till spelarna här. "Kolla, han hade fint namn. Han ger vi en drös guld"

Innogames har tidigare gjort bort sig i andra fall och då har det delats ut guld. Men detta har då inte alls getts till alla utan bara vissa grupper av spelare har fått. Jag själv fick inget guld vid en tidpunkten utan var tvungen att maila saphira och efter lite tjafs fick även jag min kompensation. Förstår verkligen inte varför innogames och andra styrande människor ska göra allt så jävla orättvist. Ge alla spelare samma förutsättningar säger jag.

Suck säger jag bara, och fattar inte ens att jag svarar dig eftersom du har den inställning och attetyd som du har, fortfarande så måste jag förklara att detta med eventen är från Tyskland och de görs och programmeras där och beslutas där, därutav mitt råd att skriva till Saphira ett pm om det missnöje du har och kan skickas då vidare till Tyskland om detta.
Det är ingen som favoriseras, de har gjort eventet som nån slags random lotteri, det är så jag ser det och att det blir olika för kunderna vilket jag har upprepat att min personliga åsikt inte tycker det ska vara så, utan att det ska vara lika för alla, det är ingen som delar ut guld till en viss spelare, det där är bara knas tänkande,, det är eventet som är programmerat helt knasigt och tycker det är positivt att man skickar sin åsikt till Saphira för att hon ska skicka detta vidare till Tyskland vilka är de som är skyldiga,. Så tröttsamt när ni bara låser er i en mini box och inte ens läser eller tänker efter vad som skrivs, Tycker själv att det inte är så kul att folk blir missnöjda eller ledsna och jag bara skriver det ni kan göra, men som sagt verkar hopplöst att prata för döva öron så ni får skriva till Saphira .
Försöker ge det info som finns och svara men det är verkligen lönlöst att få någon konstruktiv diskussion, så jag svarar inte mer utan ni får ta detta med behörig för jag har ingen alls när det gäller dessa frågor, btw glad misommar
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3089

Guest
Detta med bonusar som delas ut slumpmässigt till de som köper guld har väckt allmännt missnöje över hela världen, kan ni sluta med att insinuera att någon medvetet sitter och gynnar vissa spelare. Det är inte konstruktivt, och är inte hur vi mods jobbar. Vill ni spelare protestera så kan ni skriva till Saphia eller ev delta i en av petitioner som skapats för just detta ändamål.
 

DeletedUser3380

Guest
Suck säger jag bara, och fattar inte ens att jag svarar dig eftersom du har den inställning och attetyd som du har, fortfarande så måste jag förklara att detta med eventen är från Tyskland och de görs och programmeras där och beslutas där, därutav mitt råd att skriva till Saphira ett pm om det missnöje du har och kan skickas då vidare till Tyskland om detta.
Det är ingen som favoriseras, de har gjort eventet som nån slags random lotteri, det är så jag ser det och att det blir olika för kunderna vilket jag har upprepat att min personliga åsikt inte tycker det ska vara så, utan att det ska vara lika för alla, det är ingen som delar ut guld till en viss spelare, det där är bara knas tänkande,, det är eventet som är programmerat helt knasigt och tycker det är positivt att man skickar sin åsikt till Saphira för att hon ska skicka detta vidare till Tyskland vilka är de som är skyldiga,. Så tröttsamt när ni bara låser er i en mini box och inte ens läser eller tänker efter vad som skrivs, Tycker själv att det inte är så kul att folk blir missnöjda eller ledsna och jag bara skriver det ni kan göra, men som sagt verkar hopplöst att prata för döva öron så ni får skriva till Saphira .
Försöker ge det info som finns och svara men det är verkligen lönlöst att få någon konstruktiv diskussion, så jag svarar inte mer utan ni får ta detta med behörig för jag har ingen alls när det gäller dessa frågor, btw glad misommar

Snälla moonlight, det finns bevis för att guld som ges ut inte kommer från tyskland utan från saphira. Det har absolut ingenting med något event att göra utan guld kan ges till spelare flera månader innan och efter ett event. Jag med flera har provat att skriva till saphira om detta och inget svar ges. Hon har flytt slagfältet. Har hon ens kommenterat denna tråd och förfrågan om midsommarsfreden? Tycker det är rent utsagt bedrövligt.

"inte ens läser eller tänker efter vad som skrivs" Ja du, du verkar ju expert på det där. Jag upprepar, det finns bevis för att saphira ger ut guld till vissa spelare och du fortsätter att skylla på Tyskland.
 

DeletedUser3251

Guest
Fram med bevis, måste ju finnas orsaker i så fall eller? vilka problem en del har som inte fattar innebörden om va som skrivs tydligen!
 

DeletedUser3380

Guest
Fram med bevis, måste ju finnas orsaker i så fall eller? vilka problem en del har som inte fattar innebörden om va som skrivs tydligen!

Klart det finns orsaker. Spelaren i fråga hade inte fått en stadsplats han skulle få.

5b48da9ef0b4aaa9461b408afde07cda.png


Detta bevisar att guld faktiskt kan komma från andra håll än Tyskland också. I detta läge gjorde saphira rätt enligt mig, men det är långt ifrån första gången som spelare inte fått stadsplatser som dom ska ha. Jag själv har blivit utsatt av det i starten på chi-servern. De svar jag fått när jag pratat med supporten är "våra tekniker ska titta på det". Detta är nu ungefär 4 månader sedan det inträffade och fortfarande ges samma svar. En spelare kan alltså få ungefär 10 000 guld i ersättning medan den andra får svar att teknikerna tittar på problemet. Varför får vissa spelare ersättning med guld och andra inte det när exakt samma händelse inträffat?
 

DeletedUser2937

Guest
70% extra guld vid köp av nytt guld ???

Den här tråden har börjat äckla mig :mad:
 

DeletedUser3473

Guest
Kul när vissa enkelt kan få 446k kp på två dar med 78städer????
smiley_emoticons_irre.gif


Andra får 190k kp på två dagar med 49städer???
smiley_emoticons_irre.gif

Vissa får inte ens ta del av detta
smiley_emoticons_frown.gif


Några som helst nyheter från innogames genom Saphira? Trött på att moonlight hela tiden ska behöva svara att hon inte vet och hänvisar till Tyskland! (Inte schysst mot oss spelare eller moonlight) Har förövrigt skickat mail till Innogames huvudkontor :)

http://puu.sh/pBYdk/beca9e53bc.png

smiley_emoticons_frown.gif
smiley_emoticons_frown.gif
 

DeletedUser2477

Guest
Klart det finns orsaker. Spelaren i fråga hade inte fått en stadsplats han skulle få.

5b48da9ef0b4aaa9461b408afde07cda.png


Detta bevisar att guld faktiskt kan komma från andra håll än Tyskland också. I detta läge gjorde saphira rätt enligt mig, men det är långt ifrån första gången som spelare inte fått stadsplatser som dom ska ha. Jag själv har blivit utsatt av det i starten på chi-servern. De svar jag fått när jag pratat med supporten är "våra tekniker ska titta på det". Detta är nu ungefär 4 månader sedan det inträffade och fortfarande ges samma svar. En spelare kan alltså få ungefär 10 000 guld i ersättning medan den andra får svar att teknikerna tittar på problemet. Varför får vissa spelare ersättning med guld och andra inte det när exakt samma händelse inträffat?

Denna tråd är diskussionen om vid köp av guld så fick man en extra guld eller bonus, denna event är gjord från Tyskland, vilket även har skapat missnöje i andra communitys också, runt HELA världen som Kirkegard nämnde, och som tidigare har nämnts så skickar supportern vidare ärenden som har med guld och betalningar vidare för ingen av dom har behörighet,har man inte det så måste man skicka det vidare för man kan inte lösa ärendet då. Saphira är Cm(betyder community manager = chef för grepolis swe server), vilket därför jag rekommenderade att ni skriver till henne om själva eventet så att vi kan trycka på Tyskland om att det finns missnöje även i swe servern,sedan fick du tydligen plåster på såret när du skrev till Cm som du visar ovan, det är inget som vi Mods är involverade i pga detta ligger på chefsninå,varför? jo för att vi har ingen behörighet,vertyg,insyn eller beslutsrätt i dessa frågor, så detta får ni ta med henne, ni får skriva till henne om detta. De som har blivit utsatta får skriva också då.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3473

Guest
Denna tråd är diskussionen om vid köp av guld så fick man en extra guld eller bonus, denna event är gjord från Tyskland, vilket även har skapat missnöje i andra communitys också, runt HELA världen som Kirkegard nämnde, och som tidigare har nämnts så skickar supportern vidare ärenden som har med guld och betalningar vidare för ingen av dom har behörighet,har man inte det så måste man skicka det vidare för man kan inte lösa ärendet då. Saphira är Cm, vilket därför jag rekommenderade att ni skriver till henne om själva eventet så att vi kan trycka på Tyskland om att det finns missnöje även i swe servern,sedan fick du tydligen plåster på såret när du skrev till Cm som du visar ovan, det är inget som vi Mods är involverade i pga detta ligger på chefsninå,varför? jo för att vi har ingen behörighet,vertyg,insyn eller beslutsrätt i dessa frågor, så detta får ni ta med henne, ni får skriva till henne om detta. De som har blivit utsatta får skriva också då.

Det har aldrig varit på agendan att varje enskilt land får mer fria händer än vad situationen är idag? Skulle göra både erat jobb enklare och vi spelare skulle vara mer nöjda med upplevelsen i spelet :)
smiley_emoticons_idea2.gif
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3251

Guest
Kul när vissa enkelt kan få 446k kp på två dar med 78städer????
smiley_emoticons_irre.gif


Andra får 190k kp på två dagar med 49städer???
smiley_emoticons_irre.gif

Vissa får inte ens ta del av detta
smiley_emoticons_frown.gif


Några som helst nyheter från innogames genom Saphira? Trött på att moonlight hela tiden ska behöva svara att hon inte vet och hänvisar till Tyskland! (Inte schysst mot oss spelare eller moonlight) Har förövrigt skickat mail till Innogames huvudkontor :)

http://puu.sh/pBYdk/beca9e53bc.png

smiley_emoticons_frown.gif
smiley_emoticons_frown.gif

446 k va lite väl lite :p bjuder på denna godingar
smiley_emoticons_freu-dance.gif

sdsadaasdas.png
 

DeletedUser1290

Guest
Det börjar även bli dags att skriva till IG och fråga efter vår CM. Det är en vecka sen jag ställde en fråga i en annan tråd som bara hon kan svara på. Har hon semester eller är sjuk längre än ett par dagar skulle väl en tf utses? Kanske dags för en ny, till och med?
 

DeletedUser3493

Guest
https://forum.us.grepolis.com/showt...nt-Regarding-Recent-Sales&p=161766#post161766

Det kommer inte ges ut någon ersättning för de som ej fått ta del utav 4X SS, utan Innogames ska låta bli att blanda de olika erbjudanden som skiljer sig stort nästa gång helt enkelt.


Bortsett från att Grepolis blivit ett stort skämt senare åren känns det som att den svenska community'n framstår med att blivit ännu sämre och sämre med åren (bring back Loth as CM). De som är ansvariga för trivseln på den svenska marknaden missköter sig, skiter fullständigt i vad kunderna säger utan driver bara sin egen agenda med att tjäna mer pengar. När kunderna kräver support från den som kan ge den ignoreras man och de kvarlämnade moderatorerna får sitta och ta emot skit för något dem ej kan ta hand om (denna gång)
 

DeletedUser3380

Guest
Det börjar även bli dags att skriva till IG och fråga efter vår CM. Det är en vecka sen jag ställde en fråga i en annan tråd som bara hon kan svara på. Har hon semester eller är sjuk längre än ett par dagar skulle väl en tf utses? Kanske dags för en ny, till och med?

Hon svarar vissa om man skriver till support, och vissa skiter hon fullständigt i.
 

DeletedUser

Guest
Jag önskar alla en Glad Midsommar och Saphira en God Jul. Det är väl då hon kommer att läsa denna tråd :p
 
Topp