Banna enskilda spelare från forumet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hejhej

Ett förslag som ursprungligen kommer från Madame Lucifer.

Vi skulle vilja att man kan banna eskilda spelare från forumet in game. Alltså om man tex har spionmisstankar mot en spelare eller man bara inte tycker om spelaren (bönan) så ska någon med rättigheter kunna stänga forumet för denna spelare. Enklast är väl med en ruta för detta vid de övriga rättigheterna.
 

DeletedUser855

Guest
Hejhej

Ett förslag som ursprungligen kommer från Madame Lucifer.

Vi skulle vilja att man kan banna eskilda spelare från forumet in game. Alltså om man tex har spionmisstankar mot en spelare eller man bara inte tycker om spelaren (bönan) så ska någon med rättigheter kunna stänga forumet för denna spelare. Enklast är väl med en ruta för detta vid de övriga rättigheterna.

Om en spelare inte ska få tillgång till forumet eller har spionmisstankar mot sig så kanske ni ska kicka han ur alliansen? ;)
 

DeletedUser

Guest
Hejhej

Ett förslag som ursprungligen kommer från Madame Lucifer.

Vi skulle vilja att man kan banna eskilda spelare från forumet in game. Alltså om man tex har spionmisstankar mot en spelare eller man bara inte tycker om spelaren (bönan) så ska någon med rättigheter kunna stänga forumet för denna spelare. Enklast är väl med en ruta för detta vid de övriga rättigheterna.

tycker att det var en grym idé! sen kanske den där biten med bönan va lite oseriös...
 

DeletedUser

Guest
Man borde göra som i TW. Två olika sorters dolda forum.
 

DeletedUser

Guest
någon moderator/bestick som har något att säga om det här? tycker det var ett grymt förslag som jag alltid velat ha
'

sen kan man använda det till mer än att blocka spioner

har ytterligare ett förslag. Att man kan göra vissa forumsdelar synliga för vissa personer. Satt jag gör så att gaffel och loth ser ett forum medans danzap och zixten/zigvard ser ett men de kan inte se varandras
 

DeletedUser678

Guest
någon moderator/bestick som har något att säga om det här? tycker det var ett grymt förslag som jag alltid velat ha
'

sen kan man använda det till mer än att blocka spioner

har ytterligare ett förslag. Att man kan göra vissa forumsdelar synliga för vissa personer. Satt jag gör så att gaffel och loth ser ett forum medans danzap och zixten/zigvard ser ett men de kan inte se varandras

fattar du hur många forum det skulle bli??
 

DeletedUser4

Guest
Får be om att återkomma med respons på tråden.

Tackar på förhand för ert tålamod.
 

DeletedUser

Guest
Man borde göra som i TW. Två olika sorters dolda forum.

Detta var det ända vettiga idén jag såg i tråden.

För att bygga vidare på idén med både vanligt forum & dolt, så kanske man skulle kunna lägga till spelarnas namn som har tillgång till det ämnet(genom administrera forumet el dyl). Så slipper man ytterligare en rättighet.

Då jag sett på andra servrar brukar de dela upp sin allians i olika grupper med sina förbund osv. Blir dock lite jobbigt att få ihop allt då det behövs en liten moderator för varje ämne. Är bara ett förslag man kan bolla med, någon annan kanske kan vrida lite på det för att få det till en bättre funktion?
 

DeletedUser

Guest
Stäng av dom

Varför inte låta moderatorer helt enkelt stänga av spioner som skickar meddelande till en annan allians med trupp information och rörelser.

Man kan säkert komma med argumentet att det är en del av spelet med spioner, vad det gör i mitt fall är att jag med fler bara lägger ner och spelar, vilket gör att i förlängningen dör spelat helt.

Så som jag förstår det så är det åt det hållet alla dessa spel håller på att falla, för mycket spioner, dubbla konton, konton som får tas över eller byttas, loggas in på för att kolla vad en allians gör osv osv.

Vilket i det stora hela förstör spel idé helt.
 

DeletedUser

Guest
Varför inte låta moderatorer helt enkelt stänga av spioner som skickar meddelande till en annan allians med trupp information och rörelser.

Man kan säkert komma med argumentet att det är en del av spelet med spioner, vad det gör i mitt fall är att jag med fler bara lägger ner och spelar, vilket gör att i förlängningen dör spelat helt.

Så som jag förstår det så är det åt det hållet alla dessa spel håller på att falla, för mycket spioner, dubbla konton, konton som får tas över eller byttas, loggas in på för att kolla vad en allians gör osv osv.

Vilket i det stora hela förstör spel idé helt.

dubbla konton stänger de av? ifall det loggas in från annan ip så är det chans för ban enligt grepolis ergler då man bara får vara 1 spelare per acc.

spioner är dock en del av spelet, ifall ni hade spioner i er stam har ni varit för oförsiktiga i rekryteringen eller varit på väg att förlora(då de sämre spelarna ofta försöker hoppa skepp genom att ge info). dock så vet jag iten vad som hände i ditt fall.
 

DeletedUser

Guest
Vi tar servern jag spelar på som ett exempel Zeta, det kommer ju inte hända något med detta ändå så vet inte varför jag skall skriva det.

Vi leker med tanken.

Vi säger att jag är en data nörd (lite nördig är jag nog ;-)) med 5 datorer och fem unika IP, jag har spelat i KH sedan start, men jag skall hjälpa min allians genom att starta upp 3 konton till, jag lägger dessa en bit ifrån mellan-stora allianser bygger mig själv stor får en invite och blir spion, i början behöver jag kanske inte göra så mycket då vi inte krigar mot KH eller ens har kontakt med dem, men vid tillfälle när vi får kontakt är jag rätt man på rätt plats.

även mina 2 andra konton är med i andra allianser som spioner, detta gör att det inte spelar någon roll vilka bra strategier en allians har eller vad dom gör dom kan inte vinna.

Som jag sa först helt meningslöst att skriva detta då det inte går att ta död på denna typen av fusk, det är synd att det skall ta så mycket tid innan man inser detta och då har släng bort 4-5 månader av sitt liv på skiten.
 

DeletedUser4

Guest
Tyvärr så fallerar idén eftersom det är en del av spelet.

Förstår din tankegång, men som du själv säger, kan inte mycket göras än det vi gör idag. =)

Stort tack för ditt visat engagemang.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp