Bättre sortering på rapporterna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag skulle önska en bättre sorteringsfunktion i rapportdelen.

När man tex får nya rapporter kan det vara ett helvete att hitta sina egna anfall tex eller de anfall som någon skickat på mig eftersom man kan ha miljoner med stödrapporter.

På inkorgen vore det mumma med snabbknappar som sorterar bort de typer av rapporter man inte önskar se just för tillfället.

De snabbknappar man kan tänka sig är väl:

* Stödrapporter
* Anfallsrapporter
* Försvarsrapporter

Finns kanske andra namn man kan använda och kanske fler typer man kan tänka sig.
Ni är välkomna att vidareutveckla eller hålla med ( säga emot är totalt förbjudet) :mad:
 

DeletedUser855

Guest
Sämsta iden jag sätt!

BennyG vet inte hur du spelar men de som spelar i lag och skickar mycket deff till många olika spelare samt får anfall mot sig och sprider ut sitt deff denna personen är oftast inte så intresserad av att läsa alla stöd-rapporter samt alla rapporter av att ens stöd blivit anfallen och då kan det vara bra med lite nya flikar så man kan välja vad man vill se.

Även om du skickar stöd från till exempel 10 städer till en av dina och denna har 10 inkommande anfall då betyder det att du får 10x10+10 rapporter och i det stora hela är du enbart intresserad av de där 10 rapporterna om hur det verkligen gick under anfallen...
Hellre 10 vettiga rapporter än 110 därav enbart 10 vettiga ;)

Så yes vore bra med lite uppiffning i detta området!
 

DeletedUser1337

Guest
BennyG vet inte hur du spelar men de som spelar i lag och skickar mycket deff till många olika spelare samt får anfall mot sig och sprider ut sitt deff denna personen är oftast inte så intresserad av att läsa alla stöd-rapporter samt alla rapporter av att ens stöd blivit anfallen och då kan det vara bra med lite nya flikar så man kan välja vad man vill se.

Även om du skickar stöd från till exempel 10 städer till en av dina och denna har 10 inkommande anfall då betyder det att du får 10x10+10 rapporter och i det stora hela är du enbart intresserad av de där 10 rapporterna om hur det verkligen gick under anfallen...
Hellre 10 vettiga rapporter än 110 därav enbart 10 vettiga ;)

Så yes vore bra med lite uppiffning i detta området!
Kan bara hålla med. Det är otroligt störande att gå igenom flera sidor av rapporter när man bara vill åt några få.
 

DeletedUser

Guest
Skippa gunst rapporten helt eller iaf välja att filtrera bort dom för dom som vill.

Mycket störande då man gunstar silver eller trä och får "spam" :mad:
 

DeletedUser4

Guest
Skickat förslaget med faxen.

Någon gång under 2012 kan vi förhoppningsvis se något i den stilen komma upp. =)
 

DeletedUser4

Guest
Fax e så 80- kör fiber by mail ;)

Ja dem gillade inte förslaget om att göra Grepolis kompatibelt för faxar... : (

Min klingar fortfarande som ett adsl modem med en hammare i sig. Funkar finfint!

Skämt åsido, har skickat in förslaget till högre makt. =)

Därmed förklarar jag tråden fixad och så ser vi fram mot framtiden!
 

DeletedUser

Guest
Någon här på svenska gp som vet något om när detta skulle kunna ändras?
Börjar bli jävligt trött på alla dessa rapporter om ingenting. :mad:
 

DeletedUser1337

Guest
Skickat förslaget med faxen.

Någon gång under 2012 kan vi förhoppningsvis se något i den stilen komma upp. =)
Har du hört något om detta?

Jag kom att tänka på en relaterad grej idag. När man har skickat stöd från flera städer till samma stad - kan inte alla rapporterna sammanfogas till en per anfall?
Säg att man skickar stöd från 25 städer. Istället för att få 25 rapporter med t.ex 300 biremer i varje så kan man få en med 7500 biremer där man ser alla sina förluster totalt istället. Får spelaren 100 anfall på sig får man då 100 rapporter istället för 2500.
Som ni förstår gör det en enorm skillnad. Det är tidsödande att gå igenom eller ta bort sådana rapporter. (Man vill ju inte bara använda krysset där nere till höger, utifall det finns någon vettig avisering)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp