Avslut på servern?

DeletedUser2496

Guest
Hej Saphira!

Tänkte undersöka nu hur framtiden för denna server ser ut?
Många av de som under sommaren förde en hettsk debatt (alá riksdagen) för att servern inte skulle ha ett slut har ju nu lämnat.
Många av de som är kvar håller inte en aktivitet som gör spelandet för oss som är kvar roligt.
Om nu inte vill stänga ner servern så måste något ändras som moralen t.ex. eller hastighet eller dyl.
Servern ser inte ut att bli mer aktiv än vad den är nu, snarare mindre aktiv.
Det finns idag 216 "aktiva" spelare på servern skulle nog vilja påstå att det bara finns 20-30 st idag och fler lär vi tyvärr inte bli.

Så nu undrar jag vad Tyskarna har för framtidsplaner för denna server ser gärna att vi tar upp frågan om UV på denna igen för att se vad folk tycker. Vi är många som nu egentligen bara spelar av servern och väntar på att den ska få ett slut tillslut.
 

DeletedUser

Guest
Hejsan ballgrabb11

Denna server är inte tilltänkt att få ett avslut, utan finns mer som övningserver, eller för de som inte vill att servern de spelar på tar slut.
Känns servern tråkig har vi flera andra servers med mer aktivitet på.
 

DeletedUser2496

Guest
Så kan man se det men eftersom servern från början va en "hjälte" server (man kan diskutera om kraven va tillräckligt bra eller ej) för att sedan INNOGAMES skulle göra om dessa till vad vi ville ha dem till.
Nu har vi en server där de som ville att den skulle fortsätta i all evighet många av dem har slutat och vi som är kvar vill inte bara lämna 2-3 års arbete för inget (eller hur länge man nu spelat) därför söker jag ett avslut, vill man ha en "övnings" server för väll innogames starta en server som inte har ett slut och sen se hur många som vill spela där, då får man iaf en ärlig chans från början att avgöra om man vill spela där eller ej.
Sånt som lockade med denna server innan, de finns nu på andra håll så anser att man bör försöka hitta ett slut snart på denna.
 

DeletedUser

Guest
Håller helt med Ballgrabb11 i allt han skriver i båda ovanstående inlägg.

Angående ditt svar, Saphira, är jag dock mer tveksam till.

Hejsan ballgrabb11

Denna server är inte tilltänkt att få ett avslut, utan finns mer som övningserver, eller för de som inte vill att servern de spelar på tar slut.
Känns servern tråkig har vi flera andra servers med mer aktivitet på.

Som det nämns tidigare började majoriteten här under premissen att vi skulle spela på en "hjälteserver", att det därefter inte föll väl ut kan vi diskutera någon annanstans.
Men sen när blev vår "vanliga" server nergraderad till en "övningsserver"; detta är en information bit som ej har förmedlats till oss på servern.

Anser inte ni att det är en tämligen stor "smäll på käften" på oss gamlingar från Alfa, Beta och gamma att bli delegerade ner till en "övningsserver". Dock kan vi även diskutera denna puck på andra ställen.

Det viktiga i denna tråd är att trycka på att detta är en död server med i dagsläget , 00:14 28 december har, 213 "aktiva spelare". Under hösten har vi varit nere på 207.
Vad anser ni Innogames om att försöka bevara något som kan liknas "good will" i ert varumärke och försöka höra och bemöta vad era kunder faktiskt eftersöker.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1290

Guest
Nu råkar jag vara en av dom som tycker att achilles är kul, trots att det inte finns något slut. Men jag blir lite ledsen och besviken när jag får höra att den nu anses som en sk övningsserver. Det trodde jag Hyperboring var till för ....

Vi startade en gång i tiden på achilles för det var en hjälteserver, för att den var annorlunda än de andra. För att den kom till för erfarna spelare. Det har även utkämpas flera roliga och lite halvtuffa krig här. Varför då nedvärdera den/oss så totalt?
 

DeletedUser

Guest
Hej

Jag som fick det om bakfoten, ni har naturligtvis helt rätt :)
Detta är inte övningsserver som jag trodde.

Utan frågan kvarstår ju nu till vad som vill göras med denna, jag ser själv att den inte är så aktiv.
 

DeletedUser2202

Guest
även jag skulle gärna se ett slut på denna server !! ;)
lagt ut allt för mycket tid å planering för att komma dit jag är i dag, för att bara sluta spela ..

så skulle vara trevligt om du kunde höra lite med tyskarna å se vad dom har för planer
å ja denna server är tyvärr för slö för dom aktiva spelarna som är kvar. då vi inte är så många mera
 

DeletedUser

Guest
Håller helt med ovanstående, (ballgrabben), För att få fart på det hela så behövs det ändras någonting hastigheten ect.

Ni andra efterfrågar efter tysken ;) här är han så varsågod hit med frågorna, dock så betvivlar jag att jag kan besvara alla helt korrekt.
 

DeletedUser2469

Guest
Jag håller med spelarna över att den här världen är en väldigt inaktiv värld där majoriteten endast kör sitt eget race. Själv håller jag med att något behöver ändras, hastighet är ett exempel, men själv personligen tror jag att det behövs en omstart av världen för att få fart på den igen. Jag vet att det finns en massa spelare som skulle vilja börja på Achilles igen eller för första gången, men avstår då de kommer att vara för långt efter och kommer att bli ett lätt byte. Därför tycker jag att en omstart behövs så att spelare kommer att börja på Achilles och nya krig med nya spelare börjar och allting blir intressant.

Däremot så vill jag personligen inte att världen avslutas utan något pris eller liknande. Vi som spelar på Achilles har lagt ner en väldans massa tid och bara ett avslut skulle inte vara acceptabelt enligt mig. Därför tänker jag mig att topp 3 allianser får något pris eller fördel till en nystartad hjältevärld, exempelvis guld, extra stadsplatser eller bonusar som skärpta sinnen eller befolkningstillväxt. Sedan tycker jag att kraven bör införas igen till den världen, kanske ska kraven vara lite högre ställda än vad dem var till Achilles. Sedan tror jag att alla vi på hjältevärlden och även många andra hade tyckt att det skulle vara kul om man började med tre städer igen så man slipper det långa och dryga byggandet i början.

Det jag försöker säga är då att om vi stänger ner Achilles och startar en ny hjälte värld där man börjar om från början kommer flera spelare att söka sig dit, men självklart måste världen locka med något så att så många som möjligt börjar som exempelvis att börja med lite fler städer!

Om ni i supporten skulle välja att starta om en hjältevärld tycker jag dock att vi spelare som spelat där i snart tre år bör få något pris. I alla fall topp 3 allianserna och sedan kanske topp 3 spelare kan få någon bonus för sig också.

Det här är såklart bara förslag jag kommer med för att liv världen igen eller framförallt spelarna som spelar här på Achilles. En omstart hade jag själv accepterat, men då kräver jag att priser delas ut! :D
 

DeletedUser2843

Guest
Låter väldigt orimligt att spelare från Achilles ska få massa priser som man inte får på andra världar. Även om världen har varit öppen länge så har ju troligen en spelare med t ex 100 städer på Achilles antagligen lagt ner ungefär lika mycket tid som en spelare med 100 städer på en annan server med samma hastighet

Det skulle också vara svårt att få in nya spelare om vissa hade massa stora fördelar som t ex fler stadsplatser från start.
 

DeletedUser2477

Guest
skulle tradtionell Uv slut med prispall och om start av servern vara ett förlag?
 

DeletedUser2469

Guest
Ett avslut på världen skulle jag acceptera och troligen andra för att få en omstart på världen så UV vore inte något fel som avslut enligt mig. Anledningen till att jag skrev det här med priser och fördelar är att världen är egentligen menad att det inte ska finnas något slut. Då kanske spelarna på den här världen skulle bli upprörda om världen skulle sluta helt plötsligt. Om de skulle få belöningar kanske de inte skulle ha blivit lika upprörda, men för mig spelar det egentligen ingen roll. Det jag vill ha är en aktiv hjältevärld igen!
 

DeletedUser2496

Guest
DEt enda jag ser som ett värdigt slut på servern är att man stänger inloggningen och att man inte kan grunda nya städer.
Då kan man bara leva på de städer som IDAG finns på servern och man kan äntligen hitta ett slut på denna långa mörka tunnel..
 

DeletedUser

Guest
DEt enda jag ser som ett värdigt slut på servern är att man stänger inloggningen och att man inte kan grunda nya städer.
Då kan man bara leva på de städer som IDAG finns på servern och man kan äntligen hitta ett slut på denna långa mörka tunnel..


Instämmer helt.

Ger då en korrekt och klar bild på hur servern faktiskt var.
 

DeletedUser1290

Guest
DEt enda jag ser som ett värdigt slut på servern är att man stänger inloggningen och att man inte kan grunda nya städer.
Då kan man bara leva på de städer som IDAG finns på servern och man kan äntligen hitta ett slut på denna långa mörka tunnel..

Håller med om detta. Ett traditionellt UV här är inte ett avslut utan ett straff, det är det iofs på alla servrar ....
 

DeletedUser

Guest
Officiellt uttalande från Innogames på engelska forumet februari 2012, runt start av grepolis 2.0.
http://forum.en.grepolis.com/showthread.php?33265-Closing-world-conditions

"Dear Players and Forum Goers,

There have been a lot of discussions and concerns voiced in the forum about when (and why) a world in Grepolis should close. This topic was discussed by InnoGames internally as well, and we have come to a conclusion.

The core factors that will determine if a world will continue to be open are: activity, and the number of players in the world. We performed a statistical analysis to determine at which point it no longer makes sense to host a world for our players. We also took into account that a stagnant and inactive world is boring for all players involved. The number which we decided on was a minimum of 300 active players. An active player in this case is a player who logs into his/her world-account at least once a month.

If the number of active players falls below 300, a countdown will be initiated which lasts one month. At the end of the countdown the world will close and the players may begin a new adventure on a different world. Please note that maintenance and update times may also become extremely long if we do not start to close the worlds at some point.

Our goals are to ensure that all worlds provide an active and entertaining environment, to close inactive worlds, and to optimize server performance. We sincerely hope that this solution is satisfactory for the community.

The Grepolis Team"


Det sätts i denna text en faktiskt siffra(<300spelare/server) på antalet aktiva spelare på när en server skall stängas och resonering till dessa villkor.
Är även medveten om att detta i stort sett kopplat till uppstarten till de nya UV världarna samt villkoren som då introducerades till Grepolis och ej kan korreleras till 100% direkt till vårt ärende.


Dock stipuleras det även andra faktorer till varför en server bör stängas ner, såsom;
"We performed a statistical analysis to determine at which point it no longer makes sense to host a world for our players. We also took into account that a stagnant and inactive world is boring for all players involved."

"Our goals are to ensure that all worlds provide an active and entertaining environment, "

Dessa båda fall är påtagliga faktorer på hur Achilles i verkligheten mår; få spelare och än färre aktiva(1inloggning/dag) spelare som möjliggör rolig stimulans för alla inblandade parter.

Detta borde därmed tas i beaktande angående beslutet om att stänga servern; det är väldigt få spelare som har kul inom spelet på denna server vilket i sin tur endast kommer skapa massa badwill gentemot själva huvudföretaget.

Min fråga blir nu efter all denna text:

- Hur går det med detta ärende?
- Hur ställer sig Innogames till att stänga ner server?
- Har ni moderatorer lyft denna fråga för själva ansvariga ledningen nere i Tyskland?
- Finns det verkligen rimliga skäl till varför Innogames vill hålla servern uppe, förutom få in "guld pengar" inkomster?

/Micrococcus
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag har lyft frågan, och fick orden tyvärr kan vi inte ändra inställningarna, så just nu tar vi i det svenska teamet en diskussion vad vi kan göra
 

DeletedUser

Guest
Jag har lyft frågan, och fick orden tyvärr kan vi inte ändra inställningarna, så just nu tar vi i det svenska teamet en diskussion vad vi kan göra


Hmm

Tack för att ni kollar på det här hemma i alla fall!

Om det gick att uppgradera till 2.0 och skapa slut på gamla servrar såsom alpha, beta och gamma borde inte detta var en omöjlighet.

Själva kodningen för att "terminera" en server borde ha samma inbäddning som nuvarande servrar, eller borde inte vara omöjligt att lägga till som en ad-hoc till själva ursprungstråden i detta fall.

Samt jag letar inte enbart efter en UV lösning eller något mer elegant slut.

Att dra ut sladden på själva servern är också en lösning, om än tämligen mindre elegant.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Att dra ut sladden på själva servern är också en lösning, om än tämligen mindre elegant.

Det kändes nog lite väl drastiskt :p
Men mina diskussioner med Innogames går vidare, jag vill veta varför det inte går att ändra, så ännu har jag inte get upp hela hoppet :) Men kanske lite av det :p
 

DeletedUser2202

Guest
Ni kan inte mena seriöst att ni kommer att Lämna servern Levande^^?
bara för att dom i Tyskland säger nej till server ändring (inställningar) ??

en server med mindre en 15 Aktiva Spelar ?? samt att spelare minskats varje Vecka? vi har nu passerat mindre en 200 spelare

är sjv en av topp spelarna å ser inget roligt alls mera .. fienderna har bara byggt deff å åter deff . samt kör med appen!!
ananrs e dom inte ens aktiva mera utan bara väntar å väntar medans dom spelar på andra servrar

ser gärna att mera händer en att ni för "diskussioner"
 
Topp