Attack som anländer samtidigt som KS

DeletedUser

Guest
Någon som vet vad som händer om man har en attack som anländer exakt samtidigt som KS, på sekunden alltså?

Tacksam för snabba svar! ^^
 

DeletedUser

Guest
tror att det blir som en enda attack men är inte säker
 

DeletedUser378

Guest
Blir knappast en enda attack. Skulle säga att du har 50/50 på om ditt anfall rensar innan ks eller om det krigar mot din egna erövring.
Även om tiondels sekunder inte visas på timern så har sådan här spel en tendens att ha dem med i räkningen ändå.
 

DeletedUser

Guest
I andra spel med liknande uppbyggnad så kommer den ena attacken fram efter den andra.

Skulle gissa att det finns en mikrosekund inblandad i det hela också.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser962

Guest
Det anfallet som skickades först, landar först.

Så har det varit för mig i alla fall. Så är ganska säker på .;)

Men även "micro" sekunder räknas..
 

DeletedUser

Guest
Men frågan är om 2 spelare skickar en attack var på samma by som landar exakt samtidigt hur långt ut i decimalerna går spelet för att skilja dom åt?
 

DeletedUser

Guest
Den gick igenom

KS skickades FÖRST, dock gick den andra attacken in före KS trots att de landade exakt samma sekund.

Skönt för mig men jobbigt för motståndaren ^^

Erövring inledd ;)
 

DeletedUser

Guest
Jo men samma sekund är ju inte så svårt att träffa och där har dom förmodligen millisekunder som avgör bara att vi inte ser det. Men om två attacker hamnar precis samtidigt vad händer då?
 

DeletedUser962

Guest
Men då är det anfallet som skickades först som borde landa först.
 

DeletedUser378

Guest
Bara att gratulera wisslan. Inte många som kan matcha anfall med mindre än 1 sekund mellan dem. Stort grattis till den nya staden.
 

DeletedUser

Guest
En fråga när vi ändå pratar om anfallstider, har dom fixat klockan när man skickar anfall? Vet att den kunde skilja sig med ett par sekunder jämfört servertiden med när jag spelade på Alfa.
 

DeletedUser378

Guest
De har fortfarande en diff på +/- 30 sekunder om det var det du tänkte på.
 
Topp