Övrigt Angående delad internetanslutning

DeletedUser

Guest
Hej mina vänner samt fiender.

Jag spelar detta härliga spel tillsammans med min fru sen 10 år tillbaka på samma i server i samma allians.

En sak jag lagt märke till är att om min fru får stöd av en alliansmedlem när hon blir attackerad så kan inte jag stödja den medlemmen sen på 48 tim. Är detta verkligen rimligt?!

Kan förstå att jag inte får stödja frugan med trupper och resurser då detta kan missbrukas och sättas i system av folk med multikonton. Men att stödja en spelare som har stött tjejen? Detta är ändå ett spel man betalar för att kunna spela (spelet är ospelbart i mina ögon utan premium) och man vill gärna få ut lite spelglädje för sina pengar och inte begränsas av orimliga regler.

Vad tycker ni andra som spelar? Motivera varför ni även tycker som ni tycker!
 

DeletedUser

Guest
Kan hålla med om att det låter lite hårt men förmodligen är det tänkt som så att man inte ska kunna använda en spelare som länk mellan två konton. Så att tex du stödjer ett konto och på så sätt frisätter trupper som då kan användas till din fru vilket skulle vara ett sätt att komma runt reglerna kring delad ip.

Ber även om ursäkt för lite segt svar men väntade med att svara för att se ifall en spelardiskussion kom igång här men verkade inte bli så.
 

DeletedUser2832

Guest
Kan hålla med om att det låter lite hårt men förmodligen är det tänkt som så att man inte ska kunna använda en spelare som länk mellan två konton. Så att tex du stödjer ett konto och på så sätt frisätter trupper som då kan användas till din fru vilket skulle vara ett sätt att komma runt reglerna kring delad ip.

Ber även om ursäkt för lite segt svar men väntade med att svara för att se ifall en spelardiskussion kom igång här men verkade inte bli så.

Då är det väl bättre med 24h dvs den tid som revolten pågår?
Om jag deffar Gravelands fru ska väl han kunna deffa mig om jag får revolt direkt efter hennes gått ut? 48h är lite väl hårt :)
 

DeletedUser

Guest
Då är det väl bättre med 24h dvs den tid som revolten pågår?
Om jag deffar Gravelands fru ska väl han kunna deffa mig om jag får revolt direkt efter hennes gått ut? 48h är lite väl hårt :)

För att regeln förmodligen inte bara är till för revoltvärldar. Genom att ha 48h så får man bort chansen att predeffa via en tredje spelare..
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2832

Guest
För att regeln förmodligen inte bara är till för belägringsvärldar. Genom att ha 48h så får man bort chansen att predeffa via en tredje spelare..

Vet inte om jag missuppfattat men du menar väl erövringsvärldar ;) i mitt exempel sa jag ju revolt inte belägring ;)
Då vore det ju bra om man kunde splittra på erövrings världar och andra världar? Dvs 24h på erövringsvärldar och 48h på dom andra som jag inte kan namnet på? :)
 

DeletedUser

Guest
Vet inte om jag missuppfattat men du menar väl erövringsvärldar ;) i mitt exempel sa jag ju revolt inte belägring ;)
Då vore det ju bra om man kunde splittra på erövrings världar och andra världar? Dvs 24h på erövringsvärldar och 48h på dom andra som jag inte kan namnet på? :)

Nä jag skrev bara fel, menade att det inte bara gäller revoltvärldar.
Eftersom man kan predeffa städer även på revoltvärldar så finns det ingen anledning att ha olika regler på olika världar.
 

DeletedUser2832

Guest
Nä jag skrev bara fel, menade att det inte bara gäller revoltvärldar.
Eftersom man kan predeffa städer även på revoltvärldar så finns det ingen anledning att ha olika regler på olika världar.

Om man nu ska predeffa en viss spelare så väntar dom nog mer än 48h ;)
Så jag ser inte vad en skillnad på 24h och 48h gör?

Revolten varar ju ändå bara 24h från fas 1 tills fas 2 slutar, om någon sedan väljer att ha deff kvar som säkerhet är ju det upp till den :)

Jag snackade om Hyperborea där man grundar städer istället för att erövra och menade att där kan man ha 48h, men eftersom jag var trött och inte tänkte till så kom jag på att det inte finns någon anledning att Deffa spelare förutom att man kan få kp då man ändå inte kan ta över staden
 

DeletedUser

Guest
Om man nu ska predeffa en viss spelare så väntar dom nog mer än 48h ;)
Så jag ser inte vad en skillnad på 24h och 48h gör?

Revolten varar ju ändå bara 24h från fas 1 tills fas 2 slutar, om någon sedan väljer att ha deff kvar som säkerhet är ju det upp till den :)

Jag snackade om Hyperborea där man grundar städer istället för att erövra och menade att där kan man ha 48h, men eftersom jag var trött och inte tänkte till så kom jag på att det inte finns någon anledning att Deffa spelare förutom att man kan få kp då man ändå inte kan ta över staden

Är ganska säker på att spärren blockar så länge du har deff stående hemma hos en annan så jag förstår inte hur lång tid en revolt varar har med saken att göra.
 

DeletedUser2832

Guest
Som jag förstått: Kan man INTE skicka deff till en spelare som nyligen skickat deff till en person man delar internet med. Detta gäller i 48h.
Om en spärr är igång hela tiden varför behövs då en 48h gräns? Då är det väl bättre med hur länge denna personen har kvar deff?

Jag har inte uppfattat att spärren blockar, så vad jag menade var att om jag i det här fallet deffar Gravelands fru, då efter hennes revolt tagit slut och jag får en revolt. Då ska väl Graveland kunna skicka deff till mig? dvs Efter revolten (24h) ska Graveland kunna skicka deff till den han vill (förutom sin Fru) utan några spärrar?
 

DeletedUser971

Guest
Jag och Minerva blev ett par på Grepolis 2012.
Eftersom vi nu bor ihop har vi delad internet-anslutning.

Som nämnts tidigare, under viss period (48 timmar)
kan vi inte:
-skicka anfall eller deff mot/till samma spelare, (svårt att hålla koll på)

Vi får inte skicka deff till varandra, vi kan inte ens skicka en BV till varandra.

Förstår att man inte vill ha spelare med dubbla konton men det
är lätt att se att vi är två olika personer genom att kolla vilka
kort och kortägare guldköpen dras från.

Men, om vi kostar på oss att inte ha delad internetanslutning
(betala för en anslutning till, t.ex. en mobil anslutning) då är
det helt ok.... Fast vi fortfarande sitter bredvid varandra i
soffan...?! Håll med om att det är helknäppt... pengar löser
allt dvs kostnaden för en anslutning till.
 
Topp