Android eller iphone för att spela?

DeletedUser

Guest
Hej alla. Jag sitter i valet och kvalet, måste ju in i 2000-talet och köpa mig en smartphone. Den viktigaste frågan är ju inte hur bra kameran är eller design eller sånt trams. Det jag vill veta är vilken telefon som bäst stödjer grepolis! Och det har ingen tillverkare med i sin produktspecifikation:-(. Därför vänder jag mig till den outsinliga källan till kunskap, lärdomens moder och den enda som överglänser oraklets visdom; grepolis forum. Jag är mest inne på iphone eller sonyericsson x10 (mini oxå), x8 men vill gärna veta om andra modeller och märken med. Mvh Slugger
 

DeletedUser

Guest
Hmm, iom uppdateringen till 2.0 så har det mesta på grepolis i mobilen segat ner sig totalt och det tar en evighet att göra saker. Dock går det ju alltid, bara man har tålamod och inte måste skicka iväg en attack i just rätt sekund...

Har iaf en iPhone, varit inne på grepolis några gånger och pillat lite grann, sakerns byter plats och dessa rutor som ploppar upp är lite jobbiga då de ibland ploppar upp utanför skärmen.

Men annars så funkar det väl helt okey...
 

DeletedUser

Guest
Hmm, iom uppdateringen till 2.0 så har det mesta på grepolis i mobilen segat ner sig totalt och det tar en evighet att göra saker. Dock går det ju alltid, bara man har tålamod och inte måste skicka iväg en attack i just rätt sekund...

Har iaf en iPhone, varit inne på grepolis några gånger och pillat lite grann, sakerns byter plats och dessa rutor som ploppar upp är lite jobbiga då de ibland ploppar upp utanför skärmen.

Men annars så funkar det väl helt okey...

Du kan ju justera antalet rutor etc om du spelar mycket på telefonen.
 

DeletedUser

Guest
Jag har en Xperia X10. (Android)

Detta funkar på värld alfa-epsilon med den gammla uppgraderingen:

Bygga, träna, plundra samt anfalla (Om du går in på rapporter och inte via kartan). Allt funkar att göra bara du kommer på hur du ska gå runt systemet att inte använda dig av kartan. Det bästa är att använda sig av rapporter. Det tar sin tid att lära sig.

Detta funkar på Värld Zeta med uppgradering 2.00:

Ingenting. Jag kan logga in, men att bygga byggnader går inte då upplägget av den nya uppgraderingen går till så att man har spelkartan som skrivbordsunderlägg och att allt man gör kommer i en ny flik däröver. Om du ska klicka på ett objekt i en fil som är ovanpåskrivbordet händer det dessvärre att du istället hänvisas till ett objekt på skrivbordet som ligger under ditt önskade objekt. Såhärr upplever jag det just nu, Det kan hända att jag kommer på nya sätt inom kanske 1 vecka att gå runt "systemet".

Grepolis är förövrigt i mina ögon inte ett mobilvänligt spel, Det ska spelas framför datorn. Bästa sättet att göra spelet vänligare på mobil är att slänga en blick på hur Tribal Wars har gjort. Det vill säga att de har en "Traditionel" (mobilvänlig) spelarvy samt en "Grafisk" (datavänlig)

Med andra ord så om du ska spela via mobil så ska du föredra de gammla världarna men om du spelar via dator så är den nya uppgraderingen OTROLIGT rolig.

Köp en Ipad, om jag har tänkt rätt nu är det den där gigantiska mobilen. Det borde funka bäst.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Upplever samma saker med min xperia. Tyvärr kommer det nog leda till att jag inte spela grepolis ngt mer då jag inte har tid att sitta framför datorn. Kunde man fixa en mobilvänlig version skulle det vara guld.
 

DeletedUser

Guest
Alla som kan ladda hem firefox 4.0 till sin mobil/surfplatta kan också spela grepolis utan några som helst problem. Oftast är det webbläsaren i mobila som fuckar inte själva mobilen.
 

DeletedUser

Guest
Nu går det inte ens att logga in på värld Zeta med min (Android) XperiaX10.
 

DeletedUser

Guest
2.0 via mobilen är inte alls någon riktig höjdare... Trotts användning av marknadsledande smartphone vad gäller prestanda så tar allt en jäkla tid. Och de blir mer eller mindre omöjligt att manövrera, pga upplägget.
 

DeletedUser

Guest
Alla som kan ladda hem firefox 4.0 till sin mobil/surfplatta kan också spela grepolis utan några som helst problem. Oftast är det webbläsaren i mobila som fuckar inte själva mobilen.

Detta funkar alltså inte till iPhone, då man helt enkelt behöver en android...
 

DeletedUser

Guest
Detta funkar alltså inte till iPhone, då man helt enkelt behöver en android...

Då får jag nog utesluta iphone helt. Grepolis är ju liksom själva anledningen till att jag behöver en ny mobil. Går inte alltid att dra upp datorn ur bakfickan:mad:
 

DeletedUser

Guest
du kan ju ladda ner firefox till iphone :p
det funkar iaf på min ipod!!
då kan man uppgradra och sånt på zeta.. (men det är ganska segt, men det kan ju variera beroende på anslutning)

Du får gärna säga vilken version det är och hur jag får tag på den.
 

DeletedUser

Guest
Alla som kan ladda hem firefox 4.0 till sin mobil/surfplatta kan också spela grepolis utan några som helst problem. Oftast är det webbläsaren i mobila som fuckar inte själva mobilen.

Fast njae, kan inte hålla med om att FF 4.0 skulle fungera bra den heller. Visst, lite fördelsaktig gentemot standard webläsaren i luren, men man får ju fortfarande upp alla bondbyar 3 gånger om, innan man kommer in i senaten typ...
 

DeletedUser

Guest
Firefox 4.0

Firefox 4.0 är det enda jag säger å det finns på Androidmarket, finns säkert till Ifön med men det är utan min vetskap, alla världar funkar klocka med min Desire:D
 

DeletedUser

Guest
Hallå igen.

Har nu klivit in i den moderna tidsålder som råder utanför den grepoliska övärlden och inhandlat en ZTE Blade. Nöjd är jag, dock är grepolisstödet tämligen svagt.

Fick då såklart en idé. Jag är lite känd för mina idéer, tyvärr brukar nog de flesta vara ganska dåliga. Åter till idén. Går det att göra en grepolis-app/widget eller vad det nu kallas. Den skulle kanske kunna ge möjlighet att utföra några enkla kommandon via telefonen, men fullt stöd kanske inte är så rättvist eller önskvärt då det på något sätt skulle rubba balansen ganska mkt.
Och nej jag tror inte att någon ska läsa på "how2makean-app.com" och snickra ihop en hemma efter mammas godnattstund, jag tänkte mig mer en professionellt utvecklad app som på nåt sätt direktkopplar till servern så att det man gör sker även "ingame".

Vad tror ni? Går det, är det önskvärt, är det skräp, vill tillverkaren göra en sån app om det går?

Mvh
Slugger
 

DeletedUser378

Guest
Ditt inlägg borde snarare hamna under förslag till innogames. Och om jag inte miss minner mig så har ett sådant förslag redan kommit upp en gång.
 

DeletedUser1290

Guest
Firefox 4.0 är det enda jag säger å det finns på Androidmarket, finns säkert till Ifön med men det är utan min vetskap, alla världar funkar klocka med min Desire:D


Har oxå Desire o firefox, och för mig funkar oxå alla världar helt utan problem från mobilen
 

DeletedUser

Guest
Jag har en Wildfire och jag har aldrig lyckats hitta någon Firefox över huvud taget. Jag har sökt efter den på market rätt många gånger, men som sagt, utan resultat :(

Finns det något man måste göra för att hitta den eller är det bara jag som har stavat fel?
 

DeletedUser1290

Guest
Jag har en Wildfire och jag har aldrig lyckats hitta någon Firefox över huvud taget. Jag har sökt efter den på market rätt många gånger, men som sagt, utan resultat :(

Finns det något man måste göra för att hitta den eller är det bara jag som har stavat fel?

jag hittade den på android market och jag bara kollade runt bland webläsare o såna saker
 
Topp