Allt om krig

DeletedUser

Guest
Innehåll

- 01. Lycka
- 02. Moral
- 03. Krigspoäng


01. Lycka

När man attackerar eller blir attackerad av någon får anfallaren lycka. Lycka kan vara mellan -30 till +30. Får anfallaren +30 i lycka så slåss hans trupper 30% bättre och tvärtom om det är minus. Lycka är helt slumpmässigt

02. Moral

Moral är hur bra dina soldater slåss. När du attackerar en spelare som är lika stor eller större än dig kommer moralen vara 100%, alltså slåss dom så bra dom kan. Men attackerar du någon spelare som är mycket mindre än dig kommer moralen sjunka och dina soldater slåss sämre.

03. Krigspoäng

krigspoäng kan du använda till kulturpoäng, som senare använd för att få mer städer. 300 krigspoäng = 1 kulturpoäng. För att få krigspoäng måste du döda fiende soldater. Så attackerar du bara för krigspoäng (KP) tänk på att vinna anfallet annars kommer du inte få några (Inte 100% säker på detta).

Krigspoäng uppdateras varje halvtimme (Inte 100% på detta)


Yttligare frågor? Jag skriver gärna mer.
 

DeletedUser

Guest
Skumt..

Så om jag spöar 1000 trupper när jag anfaller men förlorar alla mina får jag ingen KP för det för att jag inte vann slaget? Njaaaa låter lite fishy.. Jag kan inte bevisa det men jag tror nog jag har fått KP de gånger jag förlorat en fajt.
 

DeletedUser

Guest
Du får krigspoäng på allt du dödar utom milisen. Sedan spelar det ingen roll om du förlorar eller vinner.
 

DeletedUser962

Guest
Yes, men ifall du dödar t.ex 10 hästar så får du 30 KP eftersom ett häst tar
3 i bondgården.

1 Svärdman = 1 krigspoäng
1 häst = 3 krigspoäng
1 birem = 7 krigspoäng
osv..
Så många platser en trupp tar i bondgården så många Krigspoäng får du.

Och du behöver inte vinna för att få dina krigspoäng....
 
Topp