Allians-analys

DeletedUser876

Guest
Top-10 Allianser, eller iallafall 6


1. JärnGänget (370999 poäng i skrivande stund)
Klaraste lysande stjärnan, många duktiga spelare som verkar satsa på den här servern. En självklar kandidat till slutsegern, givet att folk inte tröttnar i sommar. Klar Swim

2. -NWO- (219593)
New World Order; är namnet taget från Star Wars eller segrarna på Beta? Oavsett så gick den här alliansen ut hårt och bjöd in så många man kunde, och knep tidigt förstaplatsen. Tyvärr tror jag att denna allians kommer att fortsätta sjunka i rankingen. Finns den kvar till slutet? Blir nog Sink här

3. Dödspatrullen (193307)
Osäkert kort. En av serverns tidiga toppspelare, Pjotr, är gudfader här. Kan det räcka för att utmana JärnGänget? Tror på Swim

4. Tures Terrorister (126874)
En av mina personliga favoriter, lyckades med konststycket att sälja alla sina råvaror till konkurrenterna i början, vilket kan straffa sig... Kan bli farliga om de får upp farten. Måste ju bli Swim (dock ett partiskt betyg)
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif


5. Attiska sjöförbundet (122205)
Även här en allians som byggs runt en stor spelare – Socrates88, dock verkar aktiviteten på alliansen vara tveksam, och mitt tips blir nog en Sink här, det sjövärdiga namnet till trots.

6. PHOENIX (74375)
Liten allians med för mig okända spelare, men de verkat duktiga och tajta och växer i jämnt tempo allihop, vilket brukar tyda på bra aktivitet och bra samarbete. För liten för att bli en seriös utmanare om segern, men kan bli en nagel i ögat på de större allianserna. Blir en Swim tills vidare
 

DeletedUser876

Guest
Top-10 Allianser, eller iallafall 2

1. JärnGänget (5749273 poäng i skrivande stund)
Fortfarande serverns topp-allians!
Dock en dalande stjärna, då man gått från 3 gånger större än 2:an till "bara" 600.000 plus. Har dock drabbats av semester-feber, och spelar-avhopp. Brushaans tappra försök att plocka samtliga teddys städer mitt i fiende-området var iallafall ett gott försök att upprätthålla läget.
Kommer nog krypa hem och omgruppera. Räknar med en stark Swim!

2. Tures Terrorister (5169100)
Från överkörda road-kills till en av serverns dominanter; från 99% deff (Sassy Cierra och LillSven hade förmodligen varsin off-stad), till 99% off.
Svårstoppade när man fått upp ångtrycket. Röd-prickiga öar blir sakta "blå", brushaans och xeets städer blir snabbt färre i H55. En klar utmanare om segern, (Swim).

---

För att ändå göra listan "komplett":
3. FRUI DIEM (899196)
33 spelare med snittpoäng motsvarande en halv-färdig stad har en rejäl uppförsbacke. Men enträgen vinner sägs det.
4. S-R-B (141482)
Så-Rolando-B... (men vad står B för? :))
5. Epirus (124189)
Ladies first!! Molly och Malva, mer behöver inte sägas!
6. Bara Grönvita Hjältar (69252)
Oklar alliansprofil, men förmodligen är det obligatorisk samling på Gröne Jägaren på matchdagar.
7. Ghost (66073)
smiley_emoticons_pegasus.gif

Oklart om dessa 19 spelare planerat att aktivt spöka sig, eller om det blir ett oavsiktligt resultat av inaktivitet.
8. Yngve leker häst (49800)
powermajk'en som "lone ranger"
9. Leave Me Alone (45989)
Den sista (flytande?) spillran av det Attiska Sjöförbundet, flyter sakta weest'erut.
10. Kraka Fenix (45358)
Den återuppstånde tappre hjälten krakapolis! Få spelare har snabbare och bättre murare än krakapolis.
 

docprometheus

Active Member
Fin lista true terror
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif


aQI9D1g.jpg


Håller verkligen tummarna att bägge allianser står jämnt ända till dominansen startas, tanken på att alliansen Trues Terrorister jobbat rätt bra uppåt och är snart ordentligt ikapp alliansen JärnGänget då bägge allianser har spelarna som kan spelet, har i grunden i sig vinnarskallar i själen!

Min personlig åsikt! Nasto bör steppa uppåt i aktivitet på allvar och kunna ge alliansen JärnGänget ytterligare knuff i krigande då det besitter otroligt mycket erfarenhet hos Nasto.

Övrigt: Rätt sällsynt att två allianser står jämnt till i betydligt senaste svenska servrar... förhoppningsvis är servern Rethymnon en "isbrytare" och bryter upp allt, återfå igen "de äldre goa tiden" med två-tre jämna alliansen vid "slutspelet"
 

DeletedUser3790

Guest
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif


Min personlig åsikt! Nasto bör steppa uppåt i aktivitet på allvar och kunna ge alliansen JärnGänget ytterligare knuff i krigande då det besitter otroligt mycket erfarenhet hos Nasto.

Folk kommer undra hur mycket jag har betalat dig för att skriva det :p
 

DeletedUser876

Guest
Dags för en ny status-uppdatering... dock en kort en.
Top-10 Allianser, eller iallafall 1...

1 Tures Terrorister (7,683,411)
Ostoppbara? Äter sakta upp resterna och JärnGänget, som sakta faller i bitar, och andra som råkar vara i vägen. En stark Swim

2 BÖDLARNA (3,148,316)
En utbrytar-allians från JärnGänget, ska de kunna utmana om segern? Blir dock ingen Swim i nuläget, alltså Sink.
3 JärnGänget (2,052,731)
Sjunker snabbt mot botten. Den starka stridsmaskinen har helt stannat och står nu bara och rostar. Forna lysande stjärnor är i permanent SL eller har spökat sig. Sink
4 FRUI DIEM (1,355,654)
Tuffar på i bakvattnet; ska även denna allians kunna passera sina forna herrar? Blir tyvärr en Sink här också.
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp