Adventskalendern

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
J...igt konstig Julklapp denna gång. När man öppnar den förlorar man runt 50-60 personer av befolkningen så nu står jag helt plötsligt på -50 pers och det suger.
 

DeletedUser

Guest
Dagens julklapp är 5 brandskepp, som tar upp farmplatser. Självklart kommer du få minus ifall du tar emot den i en stad som inte har tillräckligt många fria platser.
 

DeletedUser

Guest
Då är det ju ingen Julklapp utan en stor förlust åtminstone för mig. Det stod ju inte på Julklappen att den tar 50 personer av min befolkning. Som jag har kunnat gjort andra saker med dessa minst 50 pers som det nu blev. Om det skulle ha varit en riktig julklapp så skulle dessa 50 pers ha ingått i Julklappen. Så det blev surt för min del. Och det är inte Självklart att man ska förlora på en Julklapp skitkasts. Skärpning Grepolis
 

DeletedUser

Guest
Då är det ju ingen Julklapp utan en stor förlust åtminstone för mig. Det stod ju inte på Julklappen att den tar 50 personer av min befolkning. Som jag har kunnat gjort andra saker med dessa minst 50 pers som det nu blev. Om det skulle ha varit en riktig julklapp så skulle dessa 50 pers ha ingått i Julklappen. Så det blev surt för min del. Och det är inte Självklart att man ska förlora på en Julklapp skitkasts. Skärpning Grepolis

Säger ju sig självt att dom tar upp bondgårdsplatser, det har alla "julklappar" där man får trupper gjort, t.ex biremerna och slungkastarna. Inget unikt med dessa brandskepp, vill du så gärna bli av med dom är det väl bara skicka ett anfall med dom alternativt att du låter någon polare ha ihjäl dom i din hamn. Ännu ett alternativ är att skicka BS som förstärkning till en spökstad och ta kål på dom själv så får du enkla KP.

Dessutom om du hade 0 i befolkning innan så hade du ändå inte kunnat bygga något, så jag förstår inte riktigt vad det är du klagar på.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser4

Guest
Säger ju sig självt att dom tar upp bondgårdsplatser, det har alla "julklappar" där man får trupper gjort, t.ex biremerna och slungkastarna. Inget unikt med dessa brandskepp, vill du så gärna bli av med dom är det väl bara skicka ett anfall med dom alternativt att du låter någon polare ha ihjäl dom i din hamn. Ännu ett alternativ är att skicka BS som förstärkning till en spökstad och ta kål på dom själv så får du enkla KP.

Dessutom om du hade 0 i befolkning innan så hade du ändå inte kunnat bygga något, så jag förstår inte riktigt vad det är du klagar på.

Gör ett tillägg också till ovanstående text.

Står faktiskt i spelet också att man måste vara observant.
Gåvan innehåller fem nya biremer!<br />När du accepterar gåvan kommer skeppen att läggas till den valda staden. Se till att du har tillräckligt mycket fri befolkning.

Nu har du lärt dig det den "tuffa" vägen om man nu får uttrycka sig så, men att gå ut på forumet och rikta kritik på en sådan sak får nog fler än mig att lyfta på ögonbrynet. Men det ska inte hindra dig, tycker att det är lite väl utanför banan (out of boundaries) som dem säger i golf i alla fall.

Man lär sig något nytt varje dag. :)
 

DeletedUser

Guest
Helt ärligt förstår jag inte varför du accepterade gåvan om du inte ville ha den?
 

DeletedUser176

Guest
själv tyckte jag det var bra att det gick att göra.. på det viset kunde man ju trycka in 5 bs till i en redan full bs stad.. alltid bra med lite mer slag styrka i sina anfall... ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp