2.0

Tycker du om uppdateringen 2.0? Svara ärligt!

  • Ja!

    Röster: 16 76,2%
  • Nej!

    Röster: 5 23,8%

  • Totalt antal röstare
    21
  • Enkät stängd .
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser1911

Guest
Många tycker inte om uppdateringen 2.0 så jag skulle vilja göra en undersökning om hur många som tycker om 2.0 och som inte gillar det.

Kan vara bra att veta.Så att personalen på grepolis kanske kan göra så spelarna blir nöjda
 

DeletedUser962

Guest
Beror på hur du menar :p
Jag gillar 2.0 för det finns ett slut, medan jag gillar inte det pga kraven för att bygga underverken ;=)
Men svarar ja ändå, ingen elit spelare vill fortsätta i en evighet, mycket roligare att det finns ett slut. ;)
 

DeletedUser4

Guest
Enligt dem undersökningar vi har gjort, är precis 2.0 det som majoriteten vill ha.

I ett sånt val, är det ganska (omöjligt) svårt att göra alla nöjda som du kanske också förstår.

Du får gärna peka på det som du tycker är dåligt, är ju en smaksak. ;)

ps. Håller med Mace. Hellre ett slut än inget alls. ds.
 

DeletedUser1911

Guest
Ja men asså... det får gärna vara ett slut men tycker att underverken är lite onödiga...

varför är det inte som på Tribalwars att personalen startar om spelet efter en viss tid.Då största alliansen vinner.. Dom allianserna får komma till final världen.

Sen startar man om.Det känns lite bättre ;)
 

DeletedUser2076

Guest
Ja men asså... det får gärna vara ett slut men tycker att underverken är lite onödiga...

varför är det inte som på Tribalwars att personalen startar om spelet efter en viss tid.Då största alliansen vinner.. Dom allianserna får komma till final världen.

Sen startar man om.Det känns lite bättre ;)

Om man inte stängder världarna så kommer det bli för många till slut.
Och en del servrar kommer att vara döda.
GP.se har inte lika många aktiva medlemmar som TribalWars. Men om fler skulle gå med skulle de väl funka men UV är en bra lösning.
 

DeletedUser

Guest
Haha, nödvändigt att påpeka att man ska svara ärligt i en undersökning om vad folk tycker om 2.0.

Tror inte det har någon effekt heller, om det är någon som mot all förmodan skulle svara oärligt lär han/hon inte ändra sig då han ser att det står "Svara ärligt"...


Känns även som du tror att folk svarade oärligt i alla andra undersökningar om vad folk tycker om 2.0 när du formulerar dig på det viset.

Måste passa på att fråga, vad är syftet med denna undersökning? Även om det skulle bli 100% Nej och inte ett enda Ja så skulle inte IG ta bort 2.0 uppdateringen. Så vad spelar det för roll?


"Kan vara bra att veta.Så att personalen på grepolis kanske kan göra så spelarna blir nöjda"

-Hur skulle det gå till?


"alla tycker olika"

-Har svårt att tro att alla tycker olika, speciellt på en fråga där det är Ja och Nej som är alternativ.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1911

Guest
"Känns även som du tror att folk svarade oärligt i alla andra undersökningar om vad folk tycker om 2.0 när du formulerar dig på det viset."

Jag menar inte att alla varit oärliga i undersökningarna.

"Har svårt att tro att alla tycker olika, speciellt på en fråga där det är Ja och Nej som är alternativ."

När jag menar att det finns personer som tycker olika så menar jag att det är som 2 stycken grupper.

1 grupp som gillar det och en annan som inte gillar det.

Jag menar inte att man måste ändra om hela 2.0, grafiken och sånt är snyggt och bra men jag gillar inte UV. Det gör ju så att alla fokuserar på att bygga upp dom istället för att kriga... det är ju inget kul då. Menar inte att man måste bygga på underverken men alla vill ju vinna.

Att starta om servern hade varit roligare än att ha UV enligt mig.
Om ni kollar på Rivality.se så har dom mindre spelare än vad Grepolis har och TribalWars. Men dom kör ändå med att man startar om servern och alliansen som ligger först tills servern startars om skriv upp i Hall of Fame och får ett Emblem.
 

DeletedUser

Guest
"Känns även som du tror att folk svarade oärligt i alla andra undersökningar om vad folk tycker om 2.0 när du formulerar dig på det viset."

Jag menar inte att alla varit oärliga i undersökningarna.

"Har svårt att tro att alla tycker olika, speciellt på en fråga där det är Ja och Nej som är alternativ."

När jag menar att det finns personer som tycker olika så menar jag att det är som 2 stycken grupper.

1 grupp som gillar det och en annan som inte gillar det.

Jag menar inte att man måste ändra om hela 2.0, grafiken och sånt är snyggt och bra men jag gillar inte UV. Det gör ju så att alla fokuserar på att bygga upp dom istället för att kriga... det är ju inget kul då. Menar inte att man måste bygga på underverken men alla vill ju vinna.

Att starta om servern hade varit roligare än att ha UV enligt mig.
Om ni kollar på Rivality.se så har dom mindre spelare än vad Grepolis har och TribalWars. Men dom kör ändå med att man startar om servern och alliansen som ligger först tills servern startars om skriv upp i Hall of Fame och får ett Emblem.


Så varför påpekar du att man ska svara ärligt då? Detta gör man ju enbart om man tror att folk inte skulle svara ärligt.

Sen om det är UV som stör dig är det väl smartare att göra en undersökning om det? Inte om 2.0 i sin helhet...

Sen så om du missat det så är det en hel del krigande i UV aspekten också, du anfaller andra alliansers UV för att raserad deras nivåer, på samma sätt måste din egen allians skydda sina UV från att fienderna raserar dom... Så ett tips till dig är att du tänker igenom dina inlägg här på forumet och inte startar onödiga undersökningar som du inte ens har tänkt igenom syftet på. Ingen som tvingar dig att spela grepolis heller, gillar du rivality eller tribal wars bättre så kanske du ska fokusera på dom istället.

Personligen gillar jag UV konceptet då det ligger en hel del taktik och krigande bakom dom.
 

DeletedUser

Guest
Det gör ju så att alla fokuserar på att bygga upp dom istället för att kriga... det är ju inget kul då. Menar inte att man måste bygga på underverken men alla vill ju vinna.

Inte för att verka otrevlig eller nåt, men har du ens spelat på en Grepolis server som haft hand om flera UV och allt vad det innebär?
Jag kan inte låta bli att fråga eftersom du skriver som om du inte vet vad det innebär, det är sjukt mycket krigande med UV inblandat, kolla in -NWO- på beta servern, alla våra off och deff poäng är direkt kopplade till UV.

Men dom kör ändå med att man startar om servern och alliansen som ligger först tills servern startars om skriv upp i Hall of Fame och får ett Emblem.

vinner man en värld får man oxå ett emblem, och vinner man med 7 av 7 UV får man ett till emblem och man kommer bli ihåg kommen. precis det du efterfrågar men inte exakt samma utförande som du sett på andra ställen.
 

DeletedUser

Guest
Håller med micke jag. Enligt statsen spelar du på gamma med den allians som ligger 2:a. Inte för att jag är den rätta personen att nämna sånt men din krigspoäng känns inte nå vidare hög i förhållande till din poäng, så det kanske bara e för att du krigar så lite som det känns som så?

btw jag tror jag ljuger bara för att du skrev: Svara ärligt!
 

DeletedUser1911

Guest
men om jag gör en ny undersökning som handlar enbart om UV blir ni glada då?
 

DeletedUser4

Guest
men om jag gör en ny undersökning som handlar enbart om UV blir ni glada då?

Hej filips37.

Jag tror säkert att det finns många därute som inte tycker om 2.0, men jag tror samtidigt att många här på forumet har varit med ett bra tag och sett X antal trådar som denna.

Efter fjärde, möjligtvis femte spelarundersökningen, utöver den officiella, så blir det som du säkert förstår lite tjatigt. Med det säger jag inte att du inte ska skapa trådar och skriva, utan vad jag menar är att detta är inte något nytt för oss som "hängt" här under en tid. =)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp