2.0 tycke?

DeletedUser

Guest
Jag har blandade åsikter.

Vissa grejer är bättre, vissa är mindre bra:

Det som är bra med den nya versionen är att man kan begära råvaror utan att faktiskt förlora någon stämning men att man kan plundra råvaror (som dock påverkar stämningen) om man vill ha mer råvaror. Sedan så är det skönt att Grepolis har blivit lite fräschare. Det nya systemet med att man måste döda en del trupper i bondbyarna vilket gör spelet lite roligare.

Det jag tycker är mindre bra är att det öppnas ett fönster när man tillexempel går in på senaten med mera. Detta kommer antagligen vara negativt för de som spelar via mobil, med andra ord kommer man inte kunna spela där lika "enkelt" som förut.

Det är vad jag har hunnit reagera på än så länge.
 

DeletedUser

Guest
Har spelat nu i ca 4 dagar och måste säga att det är en väldigt bekväm update, smidig som tusan, lite förvirrande med alla fönster första dagen, men nu går allt fint! Frågan är bara om det kanske inte är lite FÖR bekvämt ^^
Men det återstår att se, skönt med lite förändring vilket fall! :)

Dock tycker jag den stora kartan inte verkar fungera lika bra som förut (fast inte testat kolla omkring så mycket) mest pga att strecken för havsgränserna inte finns kvar! Dock kanske det bara är jag som är invalid och missat det helt ;o
 

DeletedUser

Guest
Nusåhärr i efterhand så är jag mycket nöjd med den nya uppdateringen.

Den passar min spelstil finFINT!

Det saknas bara att min mobil ska kunna spela grepolis så är det prima!
 
Topp