Förbättringar på .se

jacoblilje

Active Member
Tar det som att du inte är villig att spendera din tid till att lära massa nya nästa värld då. Och att apa mig gör jag verkligen inte, jag bara påpekar att det är lite dubbelmoral att du sitter och skriver. Du ser och påpekar ett problem men du är inte villig att vara del av lösningen, men ändå förväntar du dig att andra ska lösa det .
 

jacoblilje

Active Member
Och sedan finns det mycket inno kan göra, allt ligger inte på spelarnas axlar då vi inte tjänar något på detta spelet. Så det borde vara utvecklarna som försöker hitta lösningar för att förhindra att deras egna spel dör ut. En simpel lösning på problemet att de oerfarna blir överkörda är tex att öppna en ny version av hyperborea och döpa den till något så simpelt som "övningsserver" där spelare inte kan erövra varandra utan bara grunda
smiley_emoticons_kaffee2.gif
 

docprometheus

Active Member
Tar det som att du inte är villig att spendera din tid till att lära massa nya nästa värld då. Och att apa mig gör jag verkligen inte, jag bara påpekar att det är lite dubbelmoral att du sitter och skriver. Du ser och påpekar ett problem men du är inte villig att vara del av lösningen, men ändå förväntar du dig att andra ska lösa det .

Nu är jag inte riktigt med!

Jag finns i svenska servern, plockar städer, snackar med nya spelare ingame (oftast att delge erfarenheter och ge tips) . Vart kommer dubbelmoralen från nu? Eller om man nu ska tänka så här "endast spelare som spelar i servrar har rätt att skriva, debattera i forumet medan utomstående bör helst vara tyst"

Nej du jacob, du bör tänka om några varv innan du går mot mig personligen. "Angrepp-argumentation" (vilket jag förstår varför det är så)

Vinkla tillbaka allting till rätt spår igen nu?
 

jacoblilje

Active Member
Inga personliga angrepp alls från min sida, om du tar det så får jag väll ändå be om ursäkt, hade skrivit liknande svar oavsett vem det är som kommer med idéer och åsikter om hur andra ska spela när de inte själva är aktiva. Och att jag kallar det du gör för dubbelmoral är att efter en snabb sökning på grepointel efter ditt nick så ser det ut som att senaste världen du körde seriöst på .se var se23. Vilket var ett bra tag sedan den var aktiv.. Men men, om du påstår att du ger ut massa tips till nya så är det stor eloge till dig doc
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif
 

nogold

Active Member
Utbilda dessa nya spelare, dela av oss kunskaper framför att erövra städer från mindre erfarna spelare.

Själv sitter man i en del massa samtal med nya, dessa nya säger "jag tycker spelet är roligt, men inte roligt när jag ständigt blir erövrade" Kollar man i div stats, ser man snabbt att betydligt erfarna spelare plockar städer av nya spelare (bekvämlighet framför att kriga på mot duktiga spelare och sedan titulera fram sig själv via spegeln med flest antal städer)

Vi har alltid val då vi alla vet från äldre servrar genomgår det otroligt mycket generationsskifte bland spelarna medan äldre skaffat, jobb, familjer, karriärer bla bla.

Är vi tålamod och är tillmötesgående och pedagogiskt dela av våra kunskaper, slipper vi möjligtvis dessa diskussioner kring moralen, begränsade antal per allians vid varje servrar bla bla.

Från mig personligen.. vi måste sluta vara egoistiska av oss ingame! Låt några servrar rulla på i utbildningssyfte och sedan möjligen får svenska servern världskartan fyllda uppåt 16 hav sedan kartan stod rätt stort i alfa-tiden.

Håller med om att vi alla borde kunna bli bättre på att ta hand om nya spelare.
Men det hade varit roligt om vi även kunde locka tillbaka alla de duktiga svenska gp spelare som väljer utländska servers framför svensk gp.
Jag kan förstå att det lockar med större servers och lite svårare utmaningar. Lite trist när de då och då dyker upp på svenska servers utan att spela men istället spammar servern med pm i syfte att locka folk att starta där istället. Om de själva inte vill bidra till att den svenska servern ska överleva så kan de åtminstone låta bli att "fiska" upp alla duktiga till sina servers på tyska, spanska mfl
 

docprometheus

Active Member
Jösses och jösses och ännu mer jösses!!

Från med och nu slipper ni mig hängande här i svenska forumet och jag önskar er lycka till med att försöka få svenska servern återfå likadan "glanstider" sedan servern Phi.

Kör hårt. Köp större spegel, spegla er själv mer då det sägs att man får ännu mer ego via ännu större spegel.

docprometheus out!
 

Knaz

Active Member
Väldigt många bra ideer i den här tråden.

Mindre allianser.
Moralen, helst ska den bort helt. Men ska den finnas ska den bort efter typ 5 städer.
Begränsa guldet rejält.
Färre event/svårare event/sämre belöningar.
Nolla kp feedandet, även lång tid efter man lämnat alliansen.
Man ska inte kunna hoppa med samma allians förens efter 48 timmar.

Sen tror jag att man kan locka tillbaka/behålla många spelare genom att förstärka/förlänga nattbonusen eller rent av spärra anfall ett visst antal timmar under natten. Många av de spelare som gått ur skolan och skaffat sig ett jobb och/ familj vill kunna sova relativt ostört. Att hållas vaken flera nätter i rad när man har ett jobb att sköta funkar liksom inte för de flesta som vill köra seriöst. Att bli väckt någon gång under natten lite då och då hör till, men när man blir väckt 7 gånger i timmen hela natten tröttnar folk.

Jacob, doc har kört seriöst efter Phi, men han har väl inte kört klart en värld sen dess utan spökat ;)
 

docprometheus

Active Member
Bla bla bla (om jag känner dig bra)

Jacob, doc har kört seriöst efter Phi, men han har väl inte kört klart en värld sen dess utan spökat ;)

Ååå jävlar. Här ska det bjudas på supergoda knäckebröd från dalarna och låta muttra husmödrar från alla håll simma i samma bassäng och avgöra vilken knäckebröd smakar bäst i de avlånga landet
smiley_emoticons_irre4.gif
 

nogold

Active Member
Skulle man inte kunna ta bort möjligheten till att ha semesterläge då domination eran startar för att förhindra att folk håller städer i centrum genom sl.
Alla dessa sl gör att kriget stoppas upp och hindrar allianser från att växa. Då domination handlar om antal städer i centrum och på giltiga öar är det orimligt att man ska kunna ha sl på dessa öar tycker jag. Som det är nu är det enbart den allians som startar sista slaget som inte kan ta sl.
 

xeet

Active Member
starta upp en UV server med revolt med 5 i hastighet och en max limit på guld ex max 10k guld varje månad, lovar att en sådan värld skulle bli extremt rolig
 

Knaz

Active Member
Du är inne på något där, sätta en max gräns på guldet skulle vara en bra ide. Då måste man vara smart med guldet också och inte använda det till allt.
 

DeletedUser2937

Guest
Tanken bakom 15/allians var bra men gör ingen skillnad märker jag:) Fixar ni så det bara går att skicka stöd till allians medlemmar så kommer spelet med små allianser funka på revolt servrar i alla fall. Visst kan man fortsätta med att samarbeta offensivt men det är inte lika enkelt som att samarbeta defensivt och tok deffa varandra.
 

DeletedUser3574

Guest
Tanken bakom 15/allians var bra men gör ingen skillnad märker jag:) Fixar ni så det bara går att skicka stöd till allians medlemmar så kommer spelet med små allianser funka på revolt servrar i alla fall. Visst kan man fortsätta med att samarbeta offensivt men det är inte lika enkelt som att samarbeta defensivt och tok deffa varandra.

Det skulle ju göra att vi små allianser inte kan försvara oss mot de stora och att nybörjare aldrig har en chans
smiley_emoticons_daumendreh.gif
 

DeletedUser2937

Guest
Det skulle ju göra att vi små allianser inte kan försvara oss mot de stora och att nybörjare aldrig har en chans
smiley_emoticons_daumendreh.gif

Nej då:) Alla har en chans på Grepo bara man lägger ner lite tid och kärlek. Tittar man in då och då och bara lullar runt så är man oavsett inställningar bara en statist i detta spel:)
 

docprometheus

Active Member
@docprometheus kan göra med fördel göra narr av folk i ryktes tråden om han nu känner för att göra sig lustigt på andras bekostnad.

För att du är lustig!

Jag ser fortfarande samma gnäll för varje gång samma klunga kommer med förslag om förbättringar och inte förstår att dessa målar bara sig i ett hörn till slut XD

Tidigare försökte jag så gott bryta denna mönster som du (till exempel) klarar inte av att bryta. Utbilda dessa nya minst två servrar till och sedan slipper ni älta med nya "ide'er" för varje gång och göra bort dig XD

Ja fan du är mycket lustig!

-------------------------------------------

Eller ska vi ta det i seriösare plan?

Du tar dig an dessa nya, skiter i att samla på nya krona, utmärkelse och lägger ned att försöka slå Axelhes ofantliga rekord och hoppas på att Axelhe slutar GP nån gång för att gå förbi spelaren en dag och sedan sluta med GP? Det gäller att tänka längre än näsan kära Nogold!

Du är otroligt välkommen att försöka spela i en internationell server i en del omgångar. Finna dessa tjusningar som man inte ser i "byhålan" och finna ytterligare perspektiv. Svenska servrar dör rätt fort... Titta bara på denna senaste. servern är så gott avgjord redan efter mer än 1 månad XD

Du måste lära dig att se i flera perspektiv, därifrån ser du mer än vad en enkelriktad perspektiv visar för dig!

 

docprometheus

Active Member
Personangrepp... Men för sjutton sluta vara så lättkränkt.

Jösses en gång till... Tillbaka till "lösningar på hur svenska gp skall lösas på bästa sätt XD

Hur ska DU locka tillbaka svenska gp till ännu höjder?

Genom strängare regler eller? Tror du att det funkar i 2010-2020 talet bland pk-indoktrinerade ungdomar?
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp