Diskutera dominations-endgamet här!

DeletedUser3566

Guest
Med ett nytt endgame på ingång så vill vi självfallet höra era tankar om det. Här kan ni dela alla era tankar.
 

DeletedUser3493

Guest
Har kanske inte direkt med slutspelet att göra, utan är mest nyfiken på när en snabb värld utan moral kommer tillbaka till Se?

Inte sett en på evigheter och ingen av de aktiva världarna har det nu.
 

jacoblilje

Active Member
Feedback: Lite för lång nattbonus för mitt tycke. Samt sorgligt att se att ni inte kan dra er ifrån att ha moral på alla nya servrar :(. Annars så är hastigheterna osv fin fina
 

DeletedUser3448

Guest
Hej Grepolisteamet!

Jag har en fråga, ni ber alltid om feedback och hur inställningar ska vara osv, men varför får vi då aldrig servrar som vi ber om?
Snabb erövringsserver utan moral(pga att det utnyttjas mest av bra spelare för att få lättare att slå ut andras trupper och ta städer), att man ska få ha moralen första månaden, att någongång under hela grepolis liv få en server utan guld osv. Många spelare kommer även med massa bra förslag kring spelet men det är ytterst få förslag som verkar tas seriöst av er. Så varför tämjer ni inte gränserna lite och låter oss spelare bestämma lite, vi är endå era kunder och spelare.

Mvh
dJUNGELJERRY
 

nogold

Active Member
Hur blir det med erövringstiden? 12 timmar på en snabb server är ju ingen snabb server !! hastigheten ska ju vara 4 och enligt den info du gick ut med så skulle det vara 6 timmar belägringstid
 

jacoblilje

Active Member
Vet att både jag och septim har skrivit till supporten angående 12h belägring på en hastighets 4 värld. Senaste hastighets 4 världen jag spelade på var en engelsk server och där var belägringstiden 6h. 12h belägring hör till en hastighet 1-2 värld...
 

nogold

Active Member
Vi har också skrivit till supporten om detta. Belägringstid 12 timmar har de på servers med hastighet 2! Ändra rikkmeister please
smiley_emoticons_bussi2.gif
 

nogold

Active Member
Det är synd att inte rikkmeister läser feedback för det verkar han inte göra. Men han tycks inte bry sig om att ännu en server på .se dör ut. Inställningarna skulle vara 6 timmar belägringstid på en snabb server. Det märkliga är att det inte är 12 timmars belägring om man går in på utländska servers som startade samtidigt med olympia.
 

DeletedUser3575

Guest
Snälla, fixa belägringstiden illa kvickt. Det förstör hela grejen med en snabb värld att ha belägringstid på 12h.
 

DeletedUser3750

Guest
Rikk läser aldrig i forumet, så är bara tyvärr att ödsla tid om man skriver i feedback trådar etc. Han kommer bara in då och då och har sitt skit han pastear in i forumet sen sticker han. Sämsta Admin någonsin bör få kicken helt seriöst. Varför har han detta ansvaret när han inte tar det seriöst?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3566

Guest
Jag läser allt och har skickat vidare feedbacken angående belägringstiden flera gånger.

Anledningen till att det är 12h är på grund av direktion från huvudkontoret, vilket genomgående är varför det inte alltid blir de inställningar som vissa personer önskar.

@BraPriserFörDig Jag ska ta det du säger till hjärtat.
 
Senast redigerad av en moderator:

jacoblilje

Active Member
"vilket genomgående är varför det inte alltid blir de inställningar som vissa personer önskar." Jag vill inte vara otrevlig mot dig Rikk. Men det var nog år sedan som en server kom med inställningarna som vi spelare faktiskt önskade oss. En snabb server (Helst belägring) utan moral. Det är vad som står varje gång någon ger förslag på nästkommande server. Men ändå så står ni så fast vid att ha moral att jag tror de flesta gett upp hoppet om att kunna bli nöjda med era nysläppta servrar
 

nogold

Active Member
Jag läser allt och har skickat vidare feedbacken angående belägringstiden flera gånger.

Anledningen till att det är 12h är på grund av direktion från huvudkontoret, vilket genomgående är varför det inte alltid blir de inställningar som vissa personer önskar.

@BraPriserFörDig Jag ska ta det du säger till hjärtat.
Men hur kan det komma sig att du går ut med information före servern start och skriver att det är hastighet 4, belägringstid 6h allians storlek 20 och sedan stämmer det inte? Inte första gången detta sker och om du inte förstått det förut så är det avgörande för många spelare om de vill satsa eller ej.
 

DeletedUser3566

Guest
@jacoblilje Ja, jag har försökt slå slag för ingen moral flera gånger, men det har inte gått genom på grund av diverse anledningar. Det kommer dock världar utan moral snart. Och det är okej, jag tar det inte som att du vill vara otrevlig. Jag tar det som att du ser fram emot att spela den världstyp som du tycker är roligast :) På samma sätt sitter inte jag och väljer världar med andra inställningar för att jäklas med folk. Utan det finns direktiv ibland som jag inte kan styra över.

@nogold För det var den informationen som stämde först, sedan blev det ändrat och jag blev inte informerad i tid. Jag ber om ursäkt för det.
 

DeletedUser3637

Guest
Tråkigt att du ska sluta Rikk men det kanske är bäst så, när du fick kritik blev det ju lite fart i dig synd att du inte kommunicerade så som vi ser här ovan förut. Tråkigt att ännu ett konto blivit bannat utan en varning igen...
 

DeletedUser3566

Guest
Tråkigt att du ska sluta Rikk men det kanske är bäst så, när du fick kritik blev det ju lite fart i dig synd att du inte kommunicerade så som vi ser här ovan förut. Tråkigt att ännu ett konto blivit bannat utan en varning igen...

Ja, tyvärr så gör jag det här på min fritid så då hinner jag inte med allt utan ett team. Men men, blir säkert bra i framtiden!
 

docprometheus

Active Member
Problemet ligger inte hos Rikk, problemet ligger hos "huvudkontoret" Jag läser även likadana kritik i tyska forumet kring världsinställningar som det skrivs här.

Innogames genom Grepolis gör oftast det som är bäst för dom. Spelarna (måste ske kollektivt med stort påverkan) har alltid val genom att "strejka" spelet genom att inte spela i några veckor, inte köpa guld vid eventet. Möjligen börjar "huvudkontoret" kanske lyssna på oss mer kring vårt önskemål till världsinställningar?
 

nogold

Active Member
Med kortare belägringstid hade denna servern kunnat bli mycket roligare. Nästa gång så skriv belägringstid som stämmer med verkligheten! Det gäller för övrigt alla inställningar. Så att man vet innan man startar vad som gäller.
 
Topp