Toppallianser

DeletedUser3566

Guest
Här kan ni posta er lista över vilka allianser som toppar servern!
 

DeletedUser2483

Guest
Jag får väl starta denna tråd med en lista. Servern är ung så allianser lär skifta men någon måste alltid börja och ta första steget.

Placering/namn/poäng/medlemsantal/snitt per medlem

1. G PRO 350298-24-14596

Alla har vi någon gång tappat andan och inte orkat hinna med de yngre och fräschare individerna i det vi gör. För en allians med en grundstomme av veteraner och kanske grepolis pensionärer (förtidspensionerade med eller hur CobraAn) så har de ändå lyckats hänga med. Kanske beror de på erfarenhet eller att de fortfarande försöker bevisa något inför alla andra ungtuppar på spelet att de fortfarande kan och att deras bravader inte är sägner utan fortfarande är något aktuellt. Med bäst snitt i poäng och 2 av 3 krigsranker som allians så har de startart denna värld med galans. Dock får vi se hur länge detta räcker och om de kan prestera och hänga med i tempot hela servern ut. Den som lever får se ^^

Spelare dock som bör uppmärksammas är DjungelJerrry som släpper in ks enklare än Zlatan gör mål, EdwardBlom som har för många fingrar i olika pajer för sitt eget bästa och CobraAn som innan tror hen kan pensionera sig efter några år bara ;)

Allt som allt, tror denna allians kommer finnas med på nästa lista så ett traditionellt SWIM får dem!

2. Sista alliansen 279893-33-8482

Ett grepolis namn är utav stor vikt, många kör på skräckinjagande andra kör på lite mer oseriöst medans denna allians kör en liten gåta i sitt. "Sista alliansen" låter paradoxalt om de inte vet mer än mig att inno nog inte tillåter sig gå miste om mera pengar i att inte starta flera världar. Dock kanske de är för spelarna att de nu kör en sista gång mot sitt mål som härskare över världen. Oavsett vad som är av betydelse så har denna allians lyckats ta sig in på plats 2 i poäng och tävlar med fossilerna ovan om första placeringar på alla ranker. En växande allians som stadigt har tagit grepp om världen och enbart framtiden vill visa om de kan bli "the last man standing" på denna värld.

Spelare som ska seriöst uppmärksammas är Sist, Saemsson och farbror för att de har stuckit ut ur mängden i sin allians(subjektivt ur Jamsons öga).

Blir en Swim på denna allians om de kan behålla sina nyckelspelare.

3. RödvinsBOXarna 213617-21-10172

Alkoholist, javisst! Låter som en allians för mig om man baserar på deras namn (Hick). Älskar rödvin och försökte köpa av dem men ja deras priser baserades på egendom före para(pengar för er omedvetna). Kanske inte de bästa langarna av droger inom grepolis historia men vad ska man göra. Ser ut annars som en kompetent allians med många namnkunniga namn i sina led. De startade bra och i samlad trupp som förväntat och vi får se vad denna allians mer kan bjuda på. Ryktet går att de är som ett sjöodjur som ligger stilla på havets botten och låter sina fiender äta på dem innan de ska hugga till(referens från Gladiator så se den om ni vill förstå). Ett annat rykte är att de har en pratkvarn i sina led som kommer att skriva en lista kort inpå denna, så Mr.Z am calling you out! Skämt åsido så är denna allians stabil och vi kommer nog se mer av den när de är redo för krig mot större allianser.

Spelare att hålla ett vaket öga är Nasto med sina bs, Ronnyn48 för sina flyg och Mr.Z vart han nu gömmer sig under för acc med sin mun som aldrig kan tystas.

En Swim denna men en Sink med då de är inte säkert om de har tillräckligt med styrka och ork för denna värld.

4. Atlas 207619-31-6697

Atlas den kända gladiatorn på tv4s gladiatorerna eller om man är nörd en titan ur grekiska mytologin (kan med vara ett namn för en geografibok), oavsett är de ett namn denna allians har valt att namnge sig efter. Nu när vi är inne på namnbetydelser så tror jag personligen de försöker inge "storhet" med sitt namn och det kan funka i vissa fall. Dock är denna allians inte alls i position med sitt namn om de betyder "storhet". Sämsta snittet i topp 4 allianserna eller som de kommer vara de allianser just nu som slåss om herravälde. Dock finns det ljus för denna allians då de gömmer sig bland leden en hel del erfarna spelare som kan spelet, frågan är dock om de inte när kniven riktas mot strupen, söka sig till större allianser och lämna de oerfarna och små i glömskan av ett stort alliansnamn? Oavsett så finns det andra vägar att gå för att kunna växa och de är via samarbeten, en fågel har redan viskat att sådant är i görningen men såklart enbart ett rykte ^^. Dock som allians och huvudaktör krävs det en massa jobb och aktivitet för att nå dit, frågan är kommer de göras?

Spelare att vara vaksamma om är ragnarook, nafpaktos och skulle skriva Chevo men denna spelare är på vift nu så vi får se vad resten gör.

En Sink blir de här och som jag skrev, krävs hårt jobb om de ska kunna vara en allians i toppen när allt strams åt.

Resten av 5-10 får någon annan skriva om då de kommer enbart bli Sink. Dessa allianser nedanför måste sköta detta med finess och diplomati för att kunna undvika att ätas upp av de 4 större allianserna. Finns lovande spelare i dessa allianser och jag föreslår för er eller allianser att slå er samma för att kunna undvika att vara foder åt andra. Om ni inte vill så heder för de men förbered er att ätas upp av hungriga spelare!

Så detta var min snabba lista denna lördagskväll, hoppas ni tyckte om den och får se om jag orkar skriva igen senare på världen i allians listorna men troligtvis kommer en i top 10 spelare senare när jag har lust och ork. Ha en bra kväll alla och ta inte allt för seriöst, detta är trots allt en första lista på en ung värld ^^

Med vänlig hälsning,
Silvertungan aka Jamson
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3343

Guest
En mycket fin lista Jamson! Dock tycker jag du druckit för lite rött för att skriva en riktigt fin lista.
smiley_emoticons_hust.gif
Får väl se när jag ger mig in i spelet igen, det är oerhört skönt att slippa stressen från spelet, men någon dag kanske jag kommer in igen!
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif
 

nogold

Active Member
Tycker det är dax för en lista mellan rödvinsboxarna och får väl skynda mig innan hela G-PRO går i SL

1. LOL
Italians är här
smiley_emoticons_flucht2.gif
. Som alltid är de duktiga och aktiva spelare och de verkar gå för att vinna. Det ryktas om att italians regerar på servers utomlands. Känner inte igen alla nick men säkert är detta ett gäng som är mycket samspelta och känner varandra väl. De har extremt hög aktivitet dygnets alla timmar och skills så det räcker ett tag!
Tror nog att detta skulle kunna bli .se serverns vinnare i domination. Italienskt vin är också ganska gott har jag hört
smiley_emoticons_saufen.gif



2. GPRO
Ett gäng grepolis pensionärer som inte gillar att förlora. Även om de för längesedan tappat gnistan och tröttnat på gp så kan de inte låta bli att försöka banka skiten ur oss. Här finns det en stor kunskapskälla att dricka av men inget vin för dem
smiley_emoticons_hydra.gif
Många duktiga spelare här men frågan är om de kommer orka med när motgångarna kommer. Aktiviteten är inte på topp direkt vilket tyder på att de redan är trötta, Vi får väl se om de kan hålla fingrarna borta från spökknappen denna gången
smiley_emoticons_lol.gif
för om de kör på allvar här så kan de säkert ta hemma detta.

3. RödvinsBOXarna
Här spelar ju jag såå jag tycker ju klart att vi är bäst
smiley_emoticons_nicken.gif
Men här finns det fortfarande ett gäng som tycker att gp är kul och som har glöden kvar. Finns en hel del riktigt duktiga spelare också här även om vi ännu inte är lika stora och starka som de gamle. Men vi måste ju spara sp inför eventuella stora spökningar så här i hallowentider. Med rödvin kan vi ju egentligen bara vinna för vi har ju iallafall roligast
smiley_emoticons_saufen.gif


4.Nyx
En allians som hänger kvar. Man känner igen nick på många av spelarna här. Deras taktik är att få så många förbund och iap som det är möjligt
smiley_emoticons_bravo2.gif
. När detta inte går så kör de helt enkelt med kappvändar taktik och ber fienden om hjälp med att bryta deras belägringar och hoppas finna någon som är kp sugen. Det kommer säkert fungera till en viss gräns och de kommer troligen hålla sig kvar även om de kanske ändrar namn då och då. Inte säker men tror att lite vin skulle lätta upp stämningen lite här
smiley_emoticons_headstand.gif


5. Pakten walkyria/Björnligan/skärgården och kanske fler vem vet
De är många och det kan ju vara bra ibland
smiley_emoticons_grepo_pacman.gif
Känner igen några namn från andra servers men vet inte annars mycket om dessa allianser.

6. DELLE CHIAIE FAN CLUB
Också detta en italian allians! samarbetar de? det återstår att se
Hittills har de ju varit ganska aktiva men vi får väl se hur länge de orkar hålla det tempot. De är ännu bara 10 stycken. Ska bli intressant att se om du kommer slå sig samman med de övriga italians.

7. THE MUSKETEERS

"EN FÖR ALLA
ALLA FÖR EN
ANNARS ÅKER MAN UT DIREKT
VI TILLÅTER INGEN PASSIV SPELARE "
Står det i deras profil!
Känns lite förvirrande när man ser på deras aktivitet. Men allt är ju naturligtvis relativt och alla kan ju inte åka ut väl?
smiley_emoticons_confusednew.gif


8.Bara bra svamp
Än så länge bara 3 spelare men man vet ju aldrig om gpro sparkar fler så kan de kanske växa till sig
Men om inte så vet jag inte hur de ska vinna såvida de inte tänkte förgifta oss alla med nån skum svamp
smiley_emoticons_bussi2.gif

Tror det är säkrast att hålla sig till vinet dock
smiley_emoticons_saufen.gif


Ha en fortsatt trevlig kväll och tack för mig
smiley_emoticons_grepolove.gif
 
Senast ändrad:

DeletedUser3574

Guest
Tack Jamson och nogold för intressanta listor!

Min erfarenhet är att bara en allians vinner, 7 av allianserna i nogolds lista är därmed förlorare och ingen vet ännu vilka
girl_whistling.gif
 
Topp