Fråga om Underverken

DeletedUser3615

Guest
Hej!
Jag är lite förvirrad här och kanske kan någon ge mig ett snabbt svar. Låt oss säga att man spelar på en värld där man vinner genom att bygga UV. På den här världen finns det tre stora allianser, som alla tre kämpar emot varandra och alla tre har börjat bygga UV. För att kunna vinna måste man ju bygga 4 UV, men låt oss säga att de här tre allianserna bygger två UV var till nivå 10 (bortsett från en av dem som bygger 3 st. = 7 st. totalt). Vad händer då? Kommer världen fortsätta tills någon allians blir less på spelet, eller måste man ta över de andra alliansernas UV-öar för att själv kunna bygga upp de UV som de har färdigbyggda på sina öar? Det känns som att det är svårt att ta över en sådan stad om de alla är pre-deffade och skyddade av aktiva spelare samt ligger långt in i fiendens territorium.

Något jag kom att tänka på sådär bara, tacksam om någon har tid att förklara, det behövs inget långt men så länge jag förstår. Hoppas att ni förstår mitt scenario :)
 

jacoblilje

Active Member
Du är inne på rätt spår där. Om flera allianser har egna underverk i level 10 så kommer servern att fortsätta tills en allians kommer upp i till 4. Då kommer man till stadiet då spelet går ut på att sänka motståndarens uv samtidigt som man skyddar sina egna. Och det gör man genom att ta över en av städerna på uv ön. Då går det underverket från level 10 till level 9. Och då börjar racet för de andra allianserna att få upp samma underverk till 10 först. Och som du nämnde så kan det definitivt ta sitt tag. Men i grepolis kan allt hända och där kommer strategi och en smart ledning in i bilden. Sista gången jag körde uv så vann vi för att en av motståndarna som hade en stad på deras uv ö behövde åka in sjukhuset och utan att berätta det för sina alliansmedlemmar. Det märkte vi genom att vi rensade några av hans städer nära oss utan att se han vakna till liv. Vilket ledde till flera tusen attacker samt stöd som landade inom några sekunder och därav var deras uv förlorat innan deras bv gick av. Är det något mer du undrar så är det bara till att fråga
 

DeletedUser3615

Guest
Tack för snabbt svar! Du svarade nog på alla mina frågor, låter väldigt kul men rätt jobbigt ändå att behöva göra på det viset, när alla har fått upp sina städer och kan börja köra "riktiga" storoffensiver.
 
Topp